انصراف ۱۷ داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان رضوی

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تا شب گذشته ۱۷ داوطلب نامزدی شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند.

انصراف ۱۷ داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان رضوی

حسن جعفری در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: از مجموع داوطلبان انصراف داده از حوزه های انتخابیه درگز، کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد و قوچان و فاروج هر کدام یک داوطلب و در حوزه های انتخابیه تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه، مشهد و کلات، چناران و بینالود، گناباد و بجستان و خواف و رشتخوار دو نفر انصراف دادند.

وی ادامه داد: طی این مدت چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن از ادامه حضور در روند انتخابات صرف نظر کردند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد کسانی که از ثبت نام برای نامزدی انتخابات منصرف شده اند رو به افزایش است و این آمار ثابت نیست و تا فردا تغییر می کند.

جعفری افزود: پس از پایان ثبت نام‌ها، فهرست داوطلبان شرکت در انتخابات جهت دریافت پاسخ استعلام‌ها از مراجع چهارگانه به نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دادستانی و ثبت احوال ارسال شد و مطابق قانون، فردا ۲۶ آذر ماه این سوابق در اختیار هیات نظارت استان قرار می گیرد.

هزار و ۱۱۳ نفر برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کردند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه "مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها