به بهانه زادروز دوبلور معروف؛

لحظاتی از دوبله‌های نادره سالارپور روی دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های کودکی‌مان

سالارپور غالباً گویندگی نقش‌های بچه‌های شیطان را به عهده می‌گرفت؛ سریال خارجی خانه کوچک و کارتون‌های پینوکیو، بلفی و لی‌لی‌بیت، ماجراهای تام سایر و پسر شجاع از به‌یادماندنی‌ترین کارهای وی به‌شمار می‌آیند.

لحظاتی از دوبله‌های نادره سالارپور روی دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های کودکی‌مان

نادره سالارپور در ۲۵ آذر ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. او برادرزادۀ دو خوانندۀ مشهور، هایده و مهستی، بود و از سنین کودکی به دعوت منصور غزنوی (همسر خواهرش) کار دوبله را آغاز کرد.

سالارپور غالباً گویندگی نقش‌های فعال و بچه‌های شیطان را به عهده می‌گرفت؛ از جمله در سریال خارجی خانه کوچک (مری اینگلز) و کارتون های پینوکیو (پینوکیو)، بلفی و لی‌لی‌بیت (لی‌لی‌بیت)،ماجراهای تام سایر (تام) و پسر شجاع (پسر شجاع - از ابتدا تا میانۀ سریال) که از به‌یادماندنی‌ترین کارهای وی به‌شمار می‌آیند. همچنین صدای او در نوار قصه‌های سوپراسکوپ ۴۸ داستان شنیده می‌شد.

او تا چندی پس از انقلاب در ایران به سر می‌برد و شرکت آموزشی - سرگرمی زنگ تفریح را مدیریت می‌کرد که تهیه و تولد نوآور قصه برای کودکان بود. وی در سال ۱۳۶۴ به فرانسه مهاجرت کرد و مهوش افشاری جایگزین او برای صداپیشگی نقش پسر شجاع (با تیپ مشابه سالارپور) شد و تا پایان مجموعه ادامه داد.

سالارپور پس از گذراندن دوره‌های تئاتر عروسکی در فرانسه، در رشتۀ نمايش برای بچه‌ها در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد.

سالارپور پس از هفت سال زندگی در فرانسه، به لس آنجلس رفت و هم اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند. او رادیو و تلویزیونی مخصوص کودکان به زبان فارسی و نیز استودیوی دوبلاژ راه‌اندازی کرده است. همچنین وی به همراه همسرش جمشید کاظمی در «رادیو همراه» برنامه‌ای به نام «همراه با لبخند» اجرا می‌کند.

24

حجم ویدیو: 1.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها