واکنش مطهری به اظهارات سردار جعفری: نظر شما با نظر رهبری مغایر است / نیازی به تفتیش عقاید نیست

نماینده مردم تهران در مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر سردار جعفری گفت که اگر کسی قانون اساسی را قبول داشته باشد، همین مساله برای ورود به مجلس کافی است و نیازی به تفتیش عقاید نیست.

واکنش مطهری به اظهارات سردار جعفری: نظر شما با نظر رهبری مغایر است / نیازی به تفتیش عقاید نیست

نماینده مردم تهران در مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر سردار جعفری گفت که اگر کسی قانون اساسی را قبول داشته باشد، همین مساله برای ورود به مجلس کافی است و نیازی به تفتیش عقاید نیست.

در نامه علی مطهری خطاب به فرمانده سابق سپاه آمده است:

سردار عزیز جعفری

فرمانده محترم سابق سپاه پاسداران

با اهدای سلام، در اظهارنظر خود در سیمای جمهوری اسلامی فرموده‌اید (نقل به مضمون) شورای نگهبان باید برای تایید صلاحیت افراد روی مبانی فکری آنها تمرکز کند که آیا منطبق با مبانی فکری رهبری هست یا نه.

اولاً ورود نظامی‌ها به عالم سیاست ممنوع است، هم عقلاً و هم مطابق توصیه‌های مکرر امام خمینی(ره).

ثانیاً این نظر شما با نظر مقام رهبری نیز مغایر است زیرا ایشان تاکنون چند بار گفته‌اند ممکن است کسی در موضوعی نظرش مخالف نظر من باشد، باید بتواند حرفش را بزند. یا در دیدار دانشجویان فرمودند چه کسی گفته از من انتقاد نکنید، از من انتقاد کنید.

ثالثاً این نظر جنابعالی با سیره رسول اکرم و ائمه اطهار خصوصا علی (ع) در دوره زمامداری‌شان منافات دارد. حضرت امیر می‌فرمود: از من در آشکار و پنهان انتقاد کنید، و در برخورد با بزرگترین دشمن خود (خوارج) تا زمانی که آنها دست به سلاح نبردند آزادی بیان آنها را محدود نکرد.

مجلس مظهر و نمونه کوچکی از ملت است و باید همه دیدگاه‌ها در آن حضور داشته باشند. سرایت دادن نوع رابطه نظامیان با ولی فقیه به عنوان فرمانده کل قوا به مجلس و نمایندگان، یک خطای بزرگ است. اینکه مبانی فکری دو نفر در همه حوزه‌ها عین هم باشد، کمتر رخ می‌دهد. رهبر انقلاب هم چنین انتظاری ندارند. پس کاسه داغ‌تر از آش نشویم.

از نظر مبانی فکری همین که کسی قانون اساسی را قبول داشته باشد کافی است برای اینکه بتواند وارد مجلس شود و نیازی به تفتیش عقاید قرون وسطی در اروپا که عکس‌العمل آن تمدن پراشکال غرب بود، نیست. حفظ نظام از راه احترام به آزادی‌ها بهتر انجام می‌شود.

در پایان به شما توصیه می‌کنم کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران شهید آیت‌الله مطهری را که برای شما ارسال می‌کنم مطالعه فرمایید.

با تقدیم احترام علی مطهری

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • مزیدان
    0

    تا افرادی مثل آقای جعفری هست ،مملکت از این هم بدتر می‌شود ...دزد ‌و چاپلوسی درمملکت رواج پیدا می کند ..می‌شود الان کشور که هیچ کس از ترسش نتواند کار کند ،م

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      برادرجان اگر امثال سردار جعفري ها نبود آلان بايستي با برادران داعشيت هم سفره ميشديد.

    • رهگذر
      0

      کوچولو اگه امثال سردار نبودن شما باید دادش کوچولوت رو که مادرت از داعشی ها به دنیا آورده بود اوخ اوخ میکردی البته اگر هنوز زنده میبودی اگر هم دختر باشی که در اون صورت بچه خودت بود پس نمک نشناس نباشید

    • محمد
      0

      ملت ایران نه ملت سوریه است نه ملت عراق.مگه یادتون رفته جنگ را ملت به پیروزی رساند ملت سوریه و عراق به داعشی ها چراغ سبز دادن.

  • عدالت
    0

    درود بر سردار جعفری ...ننگ کشور مطهری

  • سجاد
    0

    خداروشکر نه تنها در سیاست بلکه در اقتصاد هم نظامیان دخالت نمی‌کنند

  • نگین
    0

    مردم در این مدت چهل سال رفتار دو گانه پیدا کردن ظاهر و باطنشان یکی نیست حرف و عملشان با هم هم خوانی ندارد در واقع خود واقعیشان را گم کرده اند برای همین است این همه فساد اختلاس دزدی و چاکرم مخلصم تو جامعه پیدا شده پیامبر وقتی میگه منم یکی هستم مثل شما انا بشرا مثلنا چرا باید بعضی را تافته جدا بافته فرض کرد انسانها جایز الخطاست هیچ کس بر ان یکی ارجحیت ندارد مگر به اعمالش خوشبختانه در این دوره زمونه همه رفتارها زیر ذره بین است و محاسبه گر واقعی این مردم هستند

  • توحید
    0

    جناب مطهری نظر شما هم بانظر پدر بزگوار و رهبری و حتی با کل نظام مغایر است.

  • داود
    0

    من حق با آقای مطهری میدهم و یک انتقاد به جناب مطهری اینطور که سردار جعفری را میشناسیم ایشون هم دلسوزانه ابراز بیان کردند و این شخصیت محبوبی است خیلی شخصیت خاکی و کاریزماتیک عاطفی هستند و پشت رهبری و نظام اما انتقاد من این بود ایا نمیشد این نامه را خصوصی برای سردار میفرستاد تا دشمن شاد کن در این برهه کنونی حساس نظام نشود!؟؟؟؟

  • محمد رضا مدیری زاده
    0

    خواهشمند است از ارسال اخبار وسایر موضوعات خودداری فرمایید باتشکر

  • کاربر ناشناس
    0

    علی مظهری تو نمی خواد مسیر تو عوض کنی مردم تورا شناختند رای نمیدی تو بمیری

  • جواب
    0

    آقاي مطهري راست ميگي ؟ اين حرفها را بلدي ؟ با قرص ضد بارداري به منتقدانت چي كار كنيم ؟ متاسفانه همه مان حرف خوب ميزنيم و خوب حرف ميزنيم ولي در عمل ....

  • م.ز
    0

    در این یک مورد با نظر ایشان موافقم.دخالت نظامیان در سیاست و اقتصاد، نتیجه مثبتی که نداشته هیچ،خیلی هم ضربه زده....

  • عین اله
    0

    با سلام آقای مطهری ،بهتر بود این موضوع را خصوصی بین خودتان حل میکردید چرا بطور عمومی؟ . سردار جعفری سرور و دلسوز کشور و نظام و محبوب دلهاست سردار جعفری با آگاهی و دلسوزی مصلحت کشور را بیان نموده اند . با تشکر

  • زخم خورده سیاستهای شماها
    0

    آقای مطهری دستت درد نکنه زحمت دشمنان کم میکنی.رحمت خدا بر مرد بزرگ دین و سیاست استاد عزیزم آیت‌الله مطهری.

  • فضول خان
    0

    وقتی فرق اختلاف نظر در موضوعات فرعی با اختلاف نظر در مبانی رو نمیفهمی کاریت نمیشه کرد از بس کشیدی نمیکشه دیگه اختلاف نظر در موضوعات فرعی گریزی ازش نیست اشکالی هم نداره مثل اینکه ترامپ میگه مذاکره نکنیم تحریم کنیم اوباما میگه هم تحریم کنیم هم ژست مذاکره بگیریم ولی هردو در این مبنا که دشمن ایران باشن مشترکن ولی هیچ نظام سیاسی کسی که مبانی اون نظام رو قبول نداشته باشند رو بهش مسئولیت های خطیر مثل قانون گذاری و مدیریت کلان نمیدن مثلا نمیتونی کمونیست باشی تو آمریکا رئیس جمهور بشی یا بنیادگرای اسلامی باشی تو فرانسه لائیک رئیس جمهور فهمش سخت نیست اگر بخوای بفهمی ضمنا از ائمه مایه نذار اگر حضرت علی با خوارج تا عملیات نظامی نکردن نجنگید معنیش این نیست که اونها رو به عنوان قانونگذار و رئیس جمهور و ... نصب کرد لطفا مغالطه نکن

  • نرگس اشرفی
    0

    آقای مطهری دیگه داری خیلی گنده تر از دهنت حرف میزنی .چوب خطت پر شده .همین که امثال شما فقط بخاطر پدر قابل احترام و ولاییتان تا به اینجا رسیدید بسه .بیشتر از این آبروی پدر شهیدتان را نبرید .شما رفتنی هستید .دست وپا نزنید ویار کشی نکنید .حیف نمیتوانم .انچه دلم میخواهد را بارتان کنم حیف .

  • شهرام
    0

    مگه امام مهربانی ها نگفت نظامیان تو سیاست دخالت نکنن؟ نظراتشو واس خودش نگه داره . خیلی مردی جواب اسراییل رو تو سوریه و عراق بده که چپ و راست روزی سه وعده خاکسترتون میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها