برهم صالح: اولویت‌های ملی بر ملاحظات حزبی مقدم شود

رئیس جمهوری عراق در جریان رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور، خواستار ترجیح دادن اولویت‌های ملی بر اولویت‌های حزبی شد و بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی در تعیین نخست‌وزیر جدید تأکید کرد.

برهم صالح: اولویت‌های ملی بر ملاحظات حزبی مقدم شود

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به رایزنی‌ها با رهبران فراکسیون‌های سیاسی، سندیکاها و گروه‌های مختلف به منظور تعیین نامزد پست نخست‌وزیری ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: صالح در این رایزنی‌ها بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و زمان‌بندی مشخص برای تعیین نخست‌وزیر جهت اداره مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرده و گفت رایزنی‌ها و مشورت‌ها میان فراکسیون‌های پارلمانی در خصوص تعیین نامزد پست نخست‌وزیری باید در راستای آرمان‌ها و مطالبات مشروع مردمی باشد و دولت جدید از حمایت قشر سیاسی و مردم برای اجرای اصلاحات خود به عنوان مقدمه برگزاری انتخابات شفاف برخوردار باشد.

رئیس‌جمهوری عراق تصریح کرد: میزان چالش‌های پیش روی کشور مستلزم خودداری از منافع فرقه‌ای و حزبی در تعیین نخست‌وزیر جدید، جلب رضایت مردم، انجام اصلاحات و ترجیح اولویت‌های ملی بر ملاحظات حزبی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها