طرح  کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها برای شکست ترامپ چیست؟

باد موافق اقتصادی چنان به نفع دونالد ترامپ می‌وزد که به نظر می‌رسد حتی طرح استیضاح دموکرات‌ها هم نتواند مانع از انتخاب دوباره او به سمت رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شود.

طرح  کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها برای شکست ترامپ چیست؟

باد موافق اقتصادی چنان به نفع دونالد ترامپ می‌وزد که به نظر می‌رسد حتی طرح استیضاح دموکرات‌ها هم نتواند مانع از انتخاب دوباره او به سمت رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شود. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا حتی روز یکشنبه مدعی شد نتیجه استیضاح احتمالی ترامپ چیزی جز تقویت قدرت او نخواهد بود.

نرخ بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح در ۵۰ سال گذشته رسیده، رشد اقتصادی کشور به بالای ۳ درصد رسیده، بازارهای سهام با ثبت رکوردهای جدید برای شاخص‌های قیمت مواجه‌اند و جنگ تجاری با چین هم رو به اتمام است.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی مودی با اشاره به نتایج حاصل از مدل پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری که بر پایه شاخص‌های اقتصادی از جمله قیمت بنزین و نرخ بیکاری طراحی شده، می‌گوید:«اگر شرایط فعلی اقتصاد آمریکا ادامه یابد، او قطعا بار دیگر برنده رقابت با دموکرات‌ها خواهد شد.»

مدل آقای زندی تنها یکی از چندین مدلی است که پیروزی دوباره نامزد جمهوری‌خواهان را در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده‌اند. این امر نگرانی کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها را چنان افزایش داده که جیمز کارویل، استراتژیست ارشد این حزب در تازه‌ترین اظهارنظر خود، میزان شانس پیروزی این کارزار را نگران کننده توصیف کرده است.

با این وجود بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند، اکثریت آمریکایی‌ها اساسا بهبود شرایط اقتصادی را چندان احساس نمی‌کنند ولی نابرابری و بی عدالتی مساله‌ایست که همه را آزار می‌دهد لذا با با برجسته کردن نابرابری‌ها و شکاف‌های طبقاتی رو به ازدیاد که حاصل حمایت مالیاتی از ثروتمندان است، می‌توان دونالد ترامپ را شکست داد.

دموکرات‌ها بر این باورند که با پررنگ کردن افزایش بیکاری در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسن که در نتیجه ورود آمریکا به میدان جنگ تجاری رخ داده، می توانند حزب رقیب را به بزرگنمایی شکوفایی اقتصادی متهم کنند. ایالت‌هایی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ رای خود را به آقای ترامپ داده بودند ولی برخی نظرسنجی‌های نشان می‌دهد که این روزها مردم این ایالت‌ها بیشتر حامی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها هستند.

منبع: یورو نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها