چه کسی استعفای روحانی را در هیات دولت مطرح کرد؟ / جهانگیری، برنده بازی استعفای روحانی

ایده برخی اصلاح‌طلبان درباره استعفای روحانی، شبیه همان طرح

چه کسی استعفای روحانی را در هیات دولت مطرح کرد؟ / جهانگیری، برنده بازی استعفای روحانی

طی روزهای اخیر برخی چهره‌های تندرو اصلاحات که از جمله عوامل اصلی تکمیل سبد رای روحانی در انتخابات 92 و 96 بودند، از استعفای روحانی و دولت او سخن گفته‌اند. اما نکته مهم درباره اظهارات مذکور این است که هم در سخنان حجاریان و هم به خصوص در سخنان عباس عبدی شواهدی جالبی وجود دارد که طرح استعفای روحانی از درون دولت شکل گرفته و یا حداقل هواداران و عوامل جدی در داخل در کابینه و بین وزرای دولت دارد.

عباس عبدی طی اظهاراتی که تاکنون تکذیب هم نشده، درباره پیشنهاد استعفای دولت و انتخابات زودرس گفته است: «این مطلب، موضوعی نیست که فقط من آن را مطرح کنم. برای اولین بار در سطح برخی از وزرا، چنین ایده‌ای مطرح‌شده و دارند در مورد آن فکر می‌کنند؛ برای اینکه ببینند چه باید کرد. برخی از وزرا هم به این نتیجه رسیده‌اند که با ادامه این حد از تنش دیگر، کاری نمی‌شود کرد. شنیده‌ام که معاون اول رئیس‌جمهور هم، کم‌وبیش به چنین فکری رسیده است.»

طبیعی است که برخی از عوامل دولتی متهم به مفاسد اقتصادی و نگران از حسابرسی کارنامه خود در آینده نزدیک بسیار با انگیزه در اینباره در حال فعالیت باشند. اما در این میان جهانگیری باید انگیزه‌های خاص‌تری برای راه انداختن زمزمه استعفای حسن روحانی در هیات دولت داشته باشد.

جهانگیری بزرگترین سند شراکت اصلاح‌طلبان در دولت روحانی هست. او در جایگاه معاون اول رئیس جمهور به نوعی در واقع همتراز روحانی اصلی‌ترین مسئول وضعیت موجود کشور است. جهانگیری همچنین در ایام مناظرات انتخابات 96 با اتخاذ مواضع تند عملا بن بستی بزرگ برای ادامه دوران سیاسی آتی خود ایجاد کرد. علاوه بر بن بست سیاسی، بن بست ناکارآمدی و ناتوانی در اداره کشور، عملا از جهانگیری یک ورشکسته تمام عیار سیاسی ساخته است. از این منظر با استناد به اظهارات تکذیب نشده عباس عبدی، جهانگیری در صورت زمزمه استعفای روحانی در دولت و همراه شدن برخی وزرا با او در واقع به فکر نجات خود و نهایتا تخلیه همه فشار افکار عمومی و ناکامی ها به شخص روحانی خواهد بود! زیرا با استعفای دولت طبیعی است که این شخص روحانی هست که عملا در صدر افکار عمومی قرار خواهد گرفت و دیگران با هزینه کمتر می توانند از این بحران خودساخته رهایی پیدا کنند.

مساله بعدی نیز این است که جهانگیری در صورت اصرار به استعفای روحانی عملا نشان می‌دهد که امیدی به گشایش واقعی از طرف آمریکا و اقداماتی همچون سفرهای رئیس جمهور به ژاپن نیز چندان ندارد. احتمالا تجربه جهانگیری از برجام و مذاکره با اروپا و آمریکا در این سالها او را بیش از دیگر مطلعین در دولت نگران می‌کند. طبیعی این است که جهانگیری در این شرایط بیشتر از دیگران نگران تبعات دادن وعده جدید به مردم بر پایه اعتماد به آمریکا باشد.

اما یک نکته اساسی دیگر نیز وجود دارد، بر اساس ارزیابی های اطلاعاتی رسمی کشور، برنامه قطعی وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا با همیاری سازمان سیا ایجاد آشوب و حتی عملیات های نیمه سخت در روزهای آینده و ترکیب آن با انتخابات محلس است. در این میان تکلیف بخش قابل توجهی از جریان اصلاحات درباره این نقشه دشمن مشخص است. نگاهی به مواضع چهره های افراطی و تاثیر گذار این جریان -که اتفاقا در سوابق خود نقش آفرین در اغتشاشات و ایجاد بحران را نیز دارند- در حمایت از اغتشاشگران، تحریک مردم برای آشوب و ایجاد خلا قدرت در ایران شکی باقی نمی گذارد که تکمیل پروژه دشمن بار دیگر توسط این جریان در دستور کار قرار گرفته است. در این میان نکته اساسی این است که عامل نفوذی که در حال تکمیل پروژه دشمن برای ایجاد وقفه در دولت و حتی زمین زدن آن هست، چه کسی در کابینه یا حداقل مرتبط با کابینه دولت هست؟! پاسخ درست به این سوال احتمالا در یافتن اولین فرد و یا افرادی است که ایده استعفای روحانی را دولت مطرح کرده است.

منبع: کانال مهدی جهان تیغی

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • mokhatab
    0

    شان سایت پرمخاطب خود را در حد راوی افاضات مهدی جهان تیغی تنزل دادید. حیف نیست؟

  • رصا
    0

    خداکنه که بره شاید مشکل مردم حل شه چون الان که هست فایده نداره

  • طاها
    0

    باور کنید اگه آقای روحانی و دکتر نوبخت و جهانگیری استعفا بدن یعنی هر هفته یک دروغ از کابینه دولت کم میشه و علاوه بر رفع یک سوم مشکلات معیشتی و اجتماعی کمک بزرگیه به صداقت و راستگویی در جامعه سرخورده از تدبیر و امید .

  • احسان
    0

    با این بودجه‌ای که برای سال ۹۹ بسته شده، احتمالا سال آینده‌ای اتفاقات بسیار بدی در انتظار کشوره! تنها دارایی کشور صندوق ذخیره ارزیشه که به بهانه کمبود بودجه قراره روز به روز خالی تر بشه و بعد از اون ایرانی وجود نخواهد داشت که بخواهیم راجع به رییس جمهور بعدی‌ش نظر بدیم! باید دعا کرد که بودجه فعلی در مجلس تایید نشود!

  • اراکی
    0

    در صورت استعفا، فورا باید محاکمه شوند و هیچیک از معاون و مشاورانش هم حق تصدی هیچ پست دولتی نباید داشته باشند.... در غیراینصورت استعفا خیانت به ملت و انقلاب اسلامی است، باید بمانند و گند زنی ها را بلکه درماههای آتی جبران نمایند و لتن و نفرین ملت مستضعف را بپزیرند. امثال عبدی و حجاریان هم عددی نیستند که برای مملکت بازیچه بسازند!

  • رضا
    0

    یعنی اقایون میتونن از قدرت و پول دست بکشن محاله شایعه است دروغه سرکاریه همه چیز هست الا واقعیت

  • م ....اسدی
    0

    با استعفای آقای روحانی مخالفم

  • احمد
    0

    بله موافقم امیدوارم فردی مسئولیت پذیر و با کفایت به سرکار بیاید و معشیت مردم را در حد عالی برساند

  • نگین
    0

    این کشتی زمان زیادیست که به گل نشسته روحانی هم برود همین اش است و همین کاسه مدیران اختلاسکر و حراف و ناکارآمد و پاچه خوار و بله قربانگوی انقدر کار را خراب کرده اند که درست بشو نیست یک مشت دزد دست به دست هم داده اند تا ایران را ویران کنند و هنشونم می گویند من نبودم اون یکی دیگه بوده و جالیش اینجاست که همگی مثل زنجیر بهم وصل هستند

  • بردیا
    0

    با اینکه دلم از روحانی و اصلاحطلبها خون هست ولی استعفای روحانی باعث ایجاد جو روانی نامناسب در جامعه شده و علاوه بر این غربی ها هم به این نتیجه میرسند که تحریم ها جواب داده و باید بیشتر شود تا حکومت به غلط کردن بیفتد و برجام جدیدی امضا کند . روحانی و همراهانش تا دو سال دیگه باید بمونن و جوابگو رای مردم باشند

  • ل
    0

    یک نکته ای را در تحلیل های موضوعه ندیدم به آن اشاره کنند: در اعتراضات سال ۹۶ که مورد انتقاد خاتمی (رییس دولت اصلاحات) قرار گرفت، عملا موقعیت کاریزماتیک ایشان زایل شد. چرا؟ چون بدنه اجتماعی اصلاحات بر خلاف بدنه اجتماعی اصولگرایان دارای تعقل بوده و خاتمی رو با هر عملکردی بعنوان لیدر نمیپذیرد. ۲. با مشخصه ای که از بدنه اجتماعی اصلاح طلبان بیان کردم، با تشکیل دولت دوم روحانی و ان کابینه ضعیف که از شروعش یک پشت پای محکم روحانی بود به رای دهندگان، فاتحه اصلاح طلبان و اصلاح طلبی خوانده شد از این حیث که بدنه اجتماعی اصلاح طلبان به این نتیجه رسید که مطالبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انها از مسیر امتخابات به نتیجه نمی رسد. بنابراین همانطور که در شهریور ۹۶ و پس از اعلام کابینه به اطرافیانم اعلام کردم، باید عرض کنم که مجلس بعدی و رییس جمهور بعدی از طیف اصولگرایان و با مشارکت حداقلی مردم انتخاب خواهند شد.

  • نگس
    0

    اگہ

  • الهه
    0

    کاش ریاست جمهوری رو به یه ادم دلسوز و متعهد بدن نه یه مرفه بی درد دیگه که تنها دغدغه اش اضافه کردن صفرای حساب خودش و جدوابادش باشه

  • فاطمه
    0

    هرگز استعفا نمیده اگر هم خواست بره حتما باید به خیانت هاش رسیدگی بشه. ان شاءالله خلع لباس بشه که آبروی روحانیت رو برد. کاش مردم سرعقل اومده باشن و دوباره گول این دروغگویان بزرگ رو نخورند که هیچ وقت غم ملت رو نخوردند و فقط دنبال صندلی هستند برای رسیدن به اهداف مادی خودشون. مشکلات این کشور فقط به دست جوانان غیرتمند انقلابی متعهد حل میشه که تنها به علم و نیروی خودشون اعتماد و اتکا دارند و توکل شون به خداست نه شرق و غرب.

  • مجتبی سلطان محمدی
    0

    این دولت قبل از استعفا باید محاکمه بشه و به مردم توضیح بده که چگونه این مملکت را به نابودی کشانده

  • ف ه
    0

    برو بمیر

  • شفیعی
    0

    ازطیف اعتدلیان دروغ زیاد شنیدیم این هم دروغی بیشتر نیست اینها خوب بلدند فرافکنی کنند وتوجه مردم رابه جای دیگر ببرند تا بی تدبیری خود وحامیان خود راماله کشی کنند

  • مممم
    0

    روحانی رو باید مجلس بعدی استیضاح و محاکمه کنند‌. این مجلس اگر مجلس بود کار به اینجا نمیکشید. و این همه فشار و هرج و مرج ایجاد نمیشد. نمایندگان هم خوابیده اند و حالا که آخر مجلس است می خواهند خودی نشان بدهند تا رای جمع کنند.

  • آشنا
    0

    آقا وقتی نمی تونه کار کنه بگذارید بره ، چه کاری هستش که زیر بار مسئولیت ، اینها هر کاری بکنند کسی باهاشون کاری نداره ، پس هر چه زودتر برن بهتر هستش

  • ع ن
    0

    سلام کابیه روحانی باید اول در مورد وضعیت کنونی پاسخگو باشند بعد استیضاح شوند

  • سعید
    0

    کفش های جهانگیری تو حلقتون با این کارشناسی و تحلیلتون جهانگیری که قدرت انتخاب منشی دفترش رو نداره حالا در وضعیت کشور مقصر هست بی شرف های قدرت و سیاست

  • ناشناس
    0

    اگه دولت روحانی با مردم شفاف تر روبرو میشد و به وعده و وعید توخالی تکیه نمی کرد به هر صورت از پشتیبانی مردمی برخوردار بود . متاسفانه دولت تنها بر علیه ملت تونست سیاستها و نقشه هاش رو اعمال کنه و به هیچ ارگان یا نهاد دیگری نتونست اعمال حاکمیت کنه غافل از اینکه تنها پشتوانه دولت مردم اون کشور

  • رضوان
    0

    با استعفای روحانی مشکلی حل نمیشود یک پست بهتر بهش میدن تا تمام مقامات و دولتهایی که مملکت را به این فلاکت انداخته اند محاکمه ومجارات نشوند کشور درست نمیشود...

  • ابوالفضل نصری
    0

    بله هرچه زودتر بهتر

  • ابوالفضل نصری
    0

    بله هرچه زودتر بهتر

  • حسن
    0

    دروغگو بایدمحاکمه شود چه کسی میتواند تاوان اینهمه خسارت به کشور و مردم را جبران کند؟گرانی و تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول مردم و ظلم و ستم دو شرکت ایران خودرو و سایپا که غیررقابتی و انحصاری هستند و فقط مونتاژمیکنندو هرگزخودروساز نیستن و نخواهندشدآنها خیالشان راحت است که اگر پشکل و پهن و گاری هم مونتاژکنند مردم خواهندخرید و هیچوقت دغدغه مشتری راندارن و با نبود خودروسازخارجی این آشغال سازان جولان میدهند.اگه دولت دروغگو به فکر مردم باشد میتواند درس بزرگی به این دو شرکت ظالم بدهد تا به بهانه اشتغال چندهزارنفر جان و مال هشتاد میلیون ایرانی به خطر نیفتد.

  • علی
    0

    اینهمه دروغ و خیانت و ظلم در هیچ دولتی سابقه نداشته واقعا متنفرم از اینهمه شعار و وعده های دروغ رئیس جمهور نباید وقتی که رای گرفت هرکاری که دلش خواست انجام دهدوهیچ کار مثبتی انجام ندهد.مسوولیت اینهمه عقب ماندگی و خیانت با چه کسی میباشد.فقط و فقط یه کار مثبتی که انجام داده است را نام ببرید قطعا چیزی برای نام بردن وجود ندارد.اون از وضعیت خودروسازی اون از پول ملی اون ازبرجام و گول خوردن حسن چاخان از اروپا و آمریکا اون از صنعت اون از وضع راهها و جاده ها اون از گرانی و تورم و فساد و اختلاسها و هزاران مورد دیگر که دولت برای مردم تحمیل کرده است.

  • حسین
    0

    دروغگو دروغگو دروغگو خدا ازت نگذرد که حقوق هشتاد میلیون ایرانی را پایمال کردی و تا قیامت مدیون خواهی بود و هرگز جلالت نخواهیم کرد.با کلید و برجام و شعارو بیخبری کشور را هزارسال به عقب ماندگی کشاندی

  • شهروند
    0

    مدتهاست تو چشم مردم نگاه می‌کنی و دروغ میگن دورد خداوند بر شرف اونی که این دروغگو رو استیضاح کنه ....حقه باز لطفاً بر کنارش کنید

  • آریا
    0

    با استعفا موافقم ولی روحانی و جهانگیری و کسایی که به این مملکت ضربه زدند باید به دادگاه بیان و پاسخگو اعمال و رفتارشون باشن چه کسایی ک زیر این فشار و بی مدیریتی نابود شدند

  • هم وطن
    0

    اول استعفا سپس قبل از فرار به کانادا محاکمه شود

  • شهروند
    0

    هدفی ندارند لطفا نسبت به استیضاح روحانی اقدام بشه محض رضای خدا بهترین تصمیم چه باشه چه نباشه هیچ فرقی نداره لطفاً دولتی دوزد و بی خاصیت رو پرت کنید

  • قربان
    0

    روحانی برو به سلامت تو راخدا

  • مرتضی اخلاق عالی
    0

    من موافق برکناری روحانی هستم چون ملت را بدبخت کرد

  • جلال اسدی
    0

    نباید برکنار نبای استیضاح بشوند....باید باشند جوابگوی دروغها و وعده های دروغین خودشونو بدهند.....واین شگرد و روش اصلاحدطلبها هست.....دیگر گول نباید خورد اینها اکثرشون خیانت کار هستن

  • علی فاتح
    0

    یک عده ازسیاسیون منافعشان دربرجام وعده ای دیگر نبود آن است .تکلیف مردم راروشن کنید اینقدر بفکرمنافع شخصی وحزبی نباشید

  • علی برکت الله
    0

    بهتره که روحانی فعلا استعفا نده تا مجلس قوی بیاد سر کار اونوقت نمایندگان مردم حقش را بزار کف دستش ، اینکه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورا یک روز باشه دیگر چرا ریاست جمهور را مردم انتخاب کنند اونوقت باید نماینده مجلس را انتخاب کنند که بعد خود نماینده ها یک نفر را بکنند رییس جمهور ، در اونصورت باز مشکل حل نمیشه و باز همون منافع حزبها حل میشه نه مردم پس این طرح غربی ارزشی نداره

  • سامان
    0

    با سلام و احترام خدمت دوستان. کاری به تحلیل پروفسور جهان تیغی ندارم ولی اصلاحات که ظاهرا تمام شد چیزی که به اصطلاح ارزشی ها مدتها منتظرش بودند وبا توجه به شرایط موجود پیش آمده چاره ای جز اصولگرایی و انقلابی گری و تندروی نمانده است هرچند که دوره احمدی نژاد تا حدود زیادی امتحان پس داد به هرحال سوال من اینست ایا واقعا با ارزشی ها از این بن بست رها خواهیم شد و محور مقاومت همچنان به قول ما خواهد تاخت؟ خواهیم دید.

  • رضایی
    0

    موافقم استعفا بده آخه بگو تو این چند سال چکار کردی هنرت.چی بود خداوکیلی.

  • سعید
    0

    طفره نریم! در کل نظام ما نظام مافیاییه از ریشه مشکل داره هر چند آدم بیسوادیه روحانی البته اگه سواد رو مدرک قلمداد نکنیم با رفتن چنین آدم بیسوادی بازم مشکل حل نمیشه باید رهبر و .... ی فکر کار آمد بکنن

  • فاطی
    0

    تو مملکت ما تا نمیرن استعفا نمیدن اونم چون مرگ اومده سراغشون استعفا هم بدن بخاطر منافع خودشونه نه ملت بعد استعفا از پستشون میرن یه پست مهمتر!!

  • رهگذر
    0

    مخالفم استعفاء یعنی فرار از مسئولیت مردم باید نتیجه انتخاب خود را بپذیرند

  • ناشناس
    0

    اصلاح طلبان فرارروبه جلو راکلید زدند .اصلاح طلبان هربلائی که خواستندسرمردم و انقلاب آوردند.خدائی خجالت بکشید.بازهم باحیله جدید می خواهندسر مردم کلاه بگذارند.مردم باید هشیارباشند. .

  • زهرا ابفروش
    0

    استعفا برای این دولت بی لیاقت و بی کفایت کمه باید از غصه دق کند و بمیرد هر چند مرگم براش کمه

  • علی
    0

    من واقعا درکتون نمیکنم انگار دارین شما تویگی از کشورای اروپایی زندگی میکنین،یعنی چی صبر کنن تا جواب ناکار امدی و وعده های دروغینشون رو بدن و محاکمه بشن؟؟شما کی دیدین ی مسئول جوابگو کاراش بوده باشه بندگان خدا کی دیدین کسی بیاد پارو دم اینا بزلره به نظر من جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته اقای روحانی برو دمت گرم زودترم برو چون شما دیگه قشنگ ملومه کاری ازدستت بر نمیاد تو این دوسال باقیمونده هم درگیر همین دعواهای حزبی میشی زورت میگیره نابود میکنی کشور رو

  • سعید محمد م
    0

    اصلاح طلب یا اصولگرا یا اعتدال یا احزاب دیگر سرو ته یه کرباس هستن رییس جمهور باید در حد توانش شعار بدهد و باید از همه مسائل و مشکلات باخبر باشد پیشرفت ورفاه مردم در نگاه به داخل کشور است نه چشم امید به آمریکا و غرب دوختن ایران عزیز همه چیز دارد چه منابع انسانی چه منابع معدنی امااز لحاظ مدیریتی در ضعف است .حالا وقت استیضاح نیست چون باید بگوید دراین شش سال و نیم چه گلی بر سر کشور زده است و صدها سوال که تا کنون به هیچ کدام جواب نداده و همچنین بسیاری از نمایندگان بی کفایت که حتی از شفافیت فرار می کنند و دوباره میخواهند نماینده مجلس بشوند

  • کاکا
    0

    زوتر تموم شه ریاست جمهوریش بره

  • M
    0

    بایدروحانی بیاددادگاه وجواب پس بده به همه مردم

  • gg
    0

    ۵ دی چه خواهد شد؟ خواهیم دید

  • gg
    0

    ۵ دی

  • ناشناس
    0

    مخالف استعفا هستم باید بماند و در باره عملکرد و یرانگرش پاسخگو باشد

  • حسینی
    0

    فکر کنید روحانی هم رفت می خواهد چه اتفاقی بی افتد اون یک پست بالاتر و روی یک صندلی بهتر وبدون درد سر می شینه فکر نمی کنم سودی برای ملت و کشور داشته باشه به جای او باز یکی بدتر از او میاید شک نکنید

  • طرفدار وطن
    0

    با سلام دولت ناکارآمد وضعیف زاییده مجلس ضعیف و ناکارآمد هست !!! استعفا پذیرفتنی نیست !!! باید ایشان به مجلس فراخوانده شود و پاسخگوی اینهمه بی تدبیری و آشوبهای اخیر و خسارت به بیت المال باشد و سپس توسط نمایندگان مردم در مجلس ،محترمانه استیضاح شود !!! به نظرم نظر اکثریت همین باشه !!! چون اگر اینطوری عمل بشه ،رئیس جمهورهای آینده هم فکر خودشون را می کنند و آینده کشور هم بهتر می شه !!

  • طرفدار وطن
    0

    با سلام دولت ناکارآمد وضعیف زاییده مجلس ضعیف و ناکارآمد هست !!! استعفا پذیرفتنی نیست !!! باید ایشان به مجلس فراخوانده شود و پاسخگوی اینهمه بی تدبیری و آشوبهای اخیر و خسارت به بیت المال باشد و سپس توسط نمایندگان مردم در مجلس ،محترمانه استیضاح شود !!! به نظرم نظر اکثریت همین باشه !!! چون اگر اینطوری عمل بشه ،رئیس جمهورهای آینده هم فکر خودشون را می کنند و آینده کشور هم بهتر می شه !!

  • اسماعیل
    0

    آی مردم آن روزی که روحانی باحمایت اصلاحطلبان جای شهید وجلاد را عوض کرد وبه رقیبش ناجوانمردانه ظلم کردومهم ترین خواسته های مردم را کنسرت درمشهد واستادیوم رفتن زنان اعلام می کرد باید منتظر چنین روزی می بودید.اکنون خودکرده را تدبیر نیست.آیا میتینگ های مختلط دختر پسر را فراموش کرده اید.

  • طاها
    0

    خوب برنامه ای درست کردن به محض اینکه دستشون رو میشیه سریع تز استعفا وبرکناری رو در میارن در صورتی که با وایستن مجواب افکار عمومی رو بابت این همه تناقض گویی بدن پس روحانی باید جواب بده نه اینکه استعفا بده

  • عیسی پوراحمدی
    0

    زیرسوال قرار بگیرند وجوابگو همه تخریبات باشندتااثر مخرب درکشور شناخته شود واگرمیتونن بامدارک ازحق خوددفاع کنند ..تااثثر مخخرب درکشششورشششناخته شودشودشود وراه نو درکشور بازشودافرادمخلص وارد مجلس شوند

  • مرضیه فتحی هفشجانی
    0

    سلام عزیزان امام خمینی رهرانقلاب اسلامی فرمودند امکانات برای مردم می گذاریم تحصیلات خودراادامه دهند ودر راه حق جهاد کنند ولی نمی دانست روزی می رسد که جوانان تحصیل کرده خق حرف زدن ندارند واز یارانه واریزی استفاده کنند لطفأ به جوان تخصیل کرده ونابغه کاربدهید تا از مدرکشان استفاده کنند واز جوانی خودنیز نهایت بهره راببرندلطفأ رسیدگی شود

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام بر شما بنظرمن جناب آقای روحانی ازروزاول بااقای رفسنجانی بالون دسته کلیدش واردکارشد قسدش این بوکه ایران عزیزرا د.دستی تقدیم بیگانگان کند واما باهوشیای رهبرعزیز نقشه براب ایشان باید محاکمه شود جواب خون شهدارا بدهدایشان هفت سال وچندما بمردم دورغ گفته عزیزان بدانید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها