افت دلار به پایین‌ترین سطح ۱۰ روز پیش؛ بانک مرکزی ایران: تعادل برقرار شد

در حالیکه طی یک ماه گذشته نرخ ارز در ایران از حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۲۲۰ تومان صعود کرده، با عقب‌نشینی این نرخ از مرز ۱۳ هزار تومان طی ۳ روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی از بازگشت تعادل به بازار ارز خبر داد.

افت دلار به پایین‌ترین سطح ۱۰ روز پیش؛ بانک مرکزی ایران: تعادل برقرار شد

آقای همتی همچنین وعده داد که با تدام آرامش موجود در بازار ارز، روند کاهنده نرخ تورم در ایران ادامه خواهد یافت.

همزمان با این اظهارات، بانک مرکزی ایران نرخ عرضه دلار در سامانه صرافی‌های تحت مدیریتش را که سه‌شنبه گذشته تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داده بود، با آغاز معاملات روز یکشنبه تا ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان کاهش داد. این نرخ پیش از سهمیه‌بندی دوباره بنزین و ۳ برابر شدن قیمت آزاد آن، ۱۱ هزار و ۴۵۰ بود.

با ادامه نزول قیمت رسمی دلار، بازار آزاد تهران هم در جریان داد و ستدهای روز یکشنبه شاهد کاهش ۵۰ تومانی بهای فروش دلار آمریکا بود. با ثبت نرخ ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومانی در بازار تهران، نرخ دلار به پایین‌ترین سطح در ۱۰ روز گذشته رسید.

بهای هر یورو نیز در بازار آزاد تهران به کمتر از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این نرخ ۳۵۰ تومان بالاتر از بهای رسمی یورو در سامانه رسمی بانک مرکزی بود.

با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، بازار سکه و طلای تهران تحت تأثیر افت نسبی قیمت دلار، بهای هر قطعه تمام سکه طلا به کمتر از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴۴ هزار تومان معامله شد.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها