ترکیه کشتی اسرائیلی را از آب‌های قبرس اخراج کرد

نیروی دریایی ترکیه اخیرا یک کشتی اسرائیلی را که در آب‌های قبرس در شرق دریای مدیترانه در حال گشت زنی بود، واردار به بازگشت کرد.

ترکیه کشتی اسرائیلی را از آب‌های قبرس اخراج کرد

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نقل از منابع رسمی فاش کرد که نیروی دریایی ترکیه یک کشتی تحقیقاتی و اکتشافی اسرائیلی را که در حال جست و جو در آب‌های قبرس بود را از این منطقه بیرون کردند.

مقامات صهیونیستی مطلع به این شبکه گفتند، این اتفاق "غیرعادی" دو هفته پیش و زمانی که کشتی تحقیقاتی "بات گالیم" متعلق به مؤسسه "دریاها و دریاچه‌ها" وابسته به وزارت انرژی اسرائیل در حال انجام مأموریت خود در منطقه مذکور بود، اتفاق افتاد.

طبق گفته این منابع، محققانی از دانشگاه "بن‌گوریون" و یک زمین‌شناس از قبرس در این کشتی حضور داشتند و با موافقت دولت قبرس در حال انجام تحقیقات در آبهای اقتصادی آن بودند.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در ادامه گزارش داد: ناوهای نیروی دریایی ترکیه پس از آنکه متوجه حضور کشتی اسرائیل در منطقه شدند به این کشتی نزدیک شده و با کاپیتان کشتی اسرائیلی تماس گرفته و درباره فعالیت آنها پرس‌وجو کردند. افسران ترکیه‌ای پس از بحث و جدل با کاپیتان از وی خواستند هرچه سریع‌تر منطقه را ترک کند.

منابع مذکور در ادامه گفتند: علی رغم اینکه کشتی مذکور در آب‌های قبرس بوده و این منطقه تحت کنترل آنکارا نیست اما هشدار افسران ترکیه کشتی اسرائیل را ناگزیر به توقف عملیاتش و رفتن به منطقه‌ای دیگر کرد.

این اتفاق درحالی رخ داده است که تنش‌ها میان ترکیه، یونان و قبرس درباره کنترل ذخایر گاز دریای مدیترانه پس از امضای توافقنامه میان لیبی و آنکارا درباره تعیین مرزهای آبی دو کشور افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها