پدیده اجاره مجوز مدارس غیردولتی و برخورد با متخلفان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخلفاتی مبنی بر واگذاری مجوز تاسیس مدارس غیردولتی با انگیزه تجاری گفت:‌ با متخلفینی مواجه شده‌ایم که مجوز مدرسه را واگذار می‌کنند.

پدیده اجاره مجوز مدارس غیردولتی و برخورد با متخلفان

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخلفاتی مبنی بر واگذاری مجوز تاسیس مدارس غیردولتی با انگیزه تجاری اظهار کرد:‌ با متخلفینی مواجه شده‌ایم که مجوز مدرسه را واگذار می‌کنند. به عنوان مثال یک همکار فرهنگی که حائز شرایط بوده، آمده و مجوز تاسیس مدرسه گرفته اما آن را به یک سرمایه‌گذار واگذار کرده است و آن سرمایه گذار هم انتظار سوددهی دارد.

وی افزود: هرچند مدارس با توجه به وضعیت اقتصادی که از حیث اجاره، حق التدریسها، هزینه بیمه معلمان و غیره وجود دارد به سوددهی نمی‌رسند، اما متاسفانه آنها که این اقدام را انجام می‌دهند نهایت دو سه سال کار می‌کنند و اگر هم مدرسه به علت تخلف تعطیل شوند برایشان چندان مهم نیست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به برخی مشکلات مدارس غیردولتی گفت: به عنوان مثال موسس باید ماهانه به ازای هر معلم حدود ۵۰۰ هزار تومان حق بیمه بپردازد. اجاره بها و نگه داری از تاسیسات و تامین تجهیزات مدرسه را هم در نظر بگیرید. با وجود این مشکلات، مثلا یک فرد بازاری رفته مجوز تاسیس مدرسه را اجاره کرده و می‌خواهد پول فضای خوبی که اجاره کرده به علاوه سود آن را از شهریه در بیاورد.

زینی وند ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی ما برخورد با اینگونه موارد است. تخلفاتی داشته‌ و حکم به توقف فعالیت مدرسه هم داده‌ایم. در آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس غیردولتی نیز پیشنهاداتی برای تشدید برخورد با این مدارس داشته‌ایم.

وی درباره اجازه مجوز تاسیس مراکز آموزش از راه دور نیز گفت:‌ آموزش از راه دور سود زیادی ندارد و مشکلی که الان داریم در مدارس غیردولتی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کشور
    0

    با سلام حضورها مجتبی زینی‌وند . بله ، نه فقط تهران. در تمام کلانشهرها هم همینطور است. بایستی بازرس و باز پرس به تمام کلانشهرها تبریز.اصفهان.شیراز فرستاده شود. خیلی از این مدارس شهریه ها را هر ساله بالا میبرند ، و وقتی هم اعتراض میکنیم رئیس میگه همین که هست بچه تون ببرین جای دیگه !! نظارت و پیگیری شما میبایست شفاف باشد..حتی چقدر شهریه میگیرند و این شهریه به کدام حساب ریخته میشود هم میبایست نظارت و پیگیری مستمر شود. نباید اجازه داده شود که هر سال به دلخواه خودشان نرخ را افزایش دهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها