سنا در مورد عزل ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت؟

یک سناتور جمهور خواه گفته که استیضاح ترامپ به محض وصول به مجلس سنا از بین خواهد رفت و ترامپ از این آزمون سخت زنده بیرون خواهد آمد.

سنا در مورد عزل ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گزارش خبر فوری ، پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ این لایحه را برای رای‌گیری به صحن علنی این مجلس فرستاد. بنابر قوانین کنگره، رای‌گیری در کمیته قضایی نخستین گام قانونی برای به رای گذاشتن لایحه استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان است که انتظار می‌رود طی روزهای آینده روی دهد.

هر دو بند مطرح شده برای استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره» با 27 رأی مثبت در برابر 17 رأی منفی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.اعضای دموکرات مجلس نمایندگان می‌گویند ترامپ با تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیقات فساد از کسب و کار رقیب انتخاباتی‌اش «جو بایدن»، از قدرت سوءاستفاده کرده؛ ضمن آنکه او با مانع‌تراشی در حضور مقام‌های کاخ سفید و خودداری از ارائه اسناد مرتبط، در مسیر تحقیقات کنگره در این ارتباط مانع‌تراشی کرده است.

ترامپ، روز جمعه در واکنشی دوباره به استیضاح خود آن را "فریب‌کارانه و قلابی" خواند و روند شکل‌گیری آن را محکوم کرد.

اکنون بسیاری معتقدند که استیضاح ترامپ به راحتی توسط دموکراتهای کنگره تایید شده و به سنا خواهد رفت. اما مجلس سنا که مهمترین تصمیم گیرنده در مورد استیضاح ترامپ است چه تصمیم خواهد گرفت؟ احتمالا جمهوری خواهان این مجلس که اکثریت را تشکیل می دهند با عزل ترامپ مخالفت کنند.

روز پنجشنبه، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر کهنه‌کار جمهوری‌خواهان سنا در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت که شانس برکناری ترامپ در پایان جلسات استیضاح "صفر" است.

او همچنین تاکید کرد که در جریان جلسات استیضاح با وکلای کاخ‌سفید همکاری نزدیکی خواهد داشت: "هر آنچه که در خلال این جریان انجام خواهم داد را با هماهنگی کمیته حقوقی کاخ‌سفید خواهد بود و میان موضع ما و موضع رئیس‌جمهوری در قبال چگونگی پیش بردن جلسات استیضاح تفاوتی وجود نخواهد داشت."

لیندزی گراهام(سناتور جمهوری خواه) که از طرفداران ترامپ هم است، نیز تاکید دارد که هر کاری که از دستش ساخته باشد می‌کند تا مساله استیضاح در سنا تبدیل به بحران نشود. بر اساس گزارش سی ان ان، گراهام گفته که استیضاح ترامپ به محض وصول به مجلس سنا از بین خواهد رفت و ترامپ از این آزمون سخت زنده بیرون خواهد آمد.

سخنان گراهام در سی ان ان به نحوی است که گویی جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ خوشحال هستند. آنها می‌دانند در صورت رد استیضاح توسط سنا یک پیروزی سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کارنامه ترامپ و رفقایش ثبت می شود. این امر زمانی مشخص‌تر می شود که ما بدانیم این پرونده مربوط به پسر جو بایدن( رقیب اصلی ترامپ در انتخابات پیش رو است) و به همین دلیل، در صورت لغو شدن استیضاح یک پیروزی ضمنی هم برای کمپین انتخاباتی ترامپ حاصل می شود.

گراهام معتقد است؛ نقطه ضعف ترامپ در مورد پسر بایدن می‌تواند به نقطه قوت او تبدیل شود. این سناتور جمهوری خواه معتقد است پسر بایدن از یک کمپانی گاز مشهور در اوکراین 50 هزار دلار گرفته و به همین دلیل، ترامپ از رئیس جمهور اوکراین خواسته که او را اخراج کند. گراهام معتقد است که در صورت به جریان افتادن پرونده آن کسی که ضرر می‌کند احتمالا جو بایدن خواهد بود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رضا
    0

    استیضاح ترامپ چون مبنای درستی نداشت قطعا از لحاظ سیاسی به نفع او تمام می‌شود. استیضاح برای شرایط خاص طراحی شده نه برای یک تلفن به رئیس جمهور اوکراین که تازه احتمالا اصل فساد پسر بایدن هم درست باشه. دموکرات‌ها نا امید از شکست ترامپ در انتخابات بعدی دست به خودکشی سیاسی زدند. کافیه بعد از رد استیضاح در سنا و احیانا به گردش افتادن پرونده پسر بایدن رای عده زیادی از افراد بی‌طرف به جمهوری خواهان متمایل خواهد شد.

  • ایران
    0

    ترامپ جان تو یوزارسیف ملت مایی حق نداری کنار بکشی ...تا آخر راه ادامه بده ...الابرکت اله

  • ناشناس
    0

    سنای آمریکا چه منافعی را دنبال می کند؟ --- اگر جمهوری خواهان سنای آمریکا به عزل ترامپ قانون ستیز بی بند و بار رأی ندهند ثابت می کنند تنها منافع شخصی و خانوادگی خود و منافع مافیایی را مهم می دانند و تنها منافع شخصی و خانوادگی خویش و منافع مافیایی را در تضاد با قانون اساسی کشور خود پیگیری می کنند أما منافع ملی مشروع آمریکا و درد و رنجهای فاجعه بار اکثریت محروم مردم این کشور برای آنان پشیزی ارزش ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟