ماجرای سورپرایز وزیر جوان و بی‌توجهی به طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

اولین گفت‌وگو با دانشجویی را که طرح پهپاد پستی را قبلاً در دانشگاه علم‌وصنعت ارائه داده اما مورد استقبال قرار نگرفته بود می‌خوانید.

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و بی‌توجهی به طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی
روز دوشنبه ١٨ آذرماه محمدجواد آذرمی جهرمى، وزیر ارتباطات در صفحه مجازى خود پستى منتشر و اعلام کرد که در روز پنجشنبه از یک سورپرایز رونمایی می‌کند.

او در روز پنجشنبه پس از انتشار پست دیگری درخصوص ساخت و راه‌اندازى یک پهباد براى ارسال مرسولات پُستى، از سورپرایز خود رونمایى کرد و با تعداد بیشمارى دیدگاه مخاطبان مواجه شد.

بعضى از نظرات مردمى به این طرح مثبت و خوش بینانه بود، در حالى که بسیارى از مخاطبان به دلیل چالش‌هاى موجود در زمینه خرید ترافیک اینترنت و سرعت آن، این طرح را که به عنوان سورپرایز مطرح شده بود نابجا دانستند.

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و دزدی طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

ادعای یک دانشجو مبنی بر ارائه طرح پهپاد پستی در گذشته

در این بین یکى از کاربران فضاى مجازى در پُستِ صفحه شخصى خود، ادعایى مطرح کرد مبنى بر اینکه در دوران دانشجویى‌اش این طرح را ارائه داده بود، اما مورد استقبال دانشگاه و صنعت قرار نگرفت.

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و دزدی طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و دزدی طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

نیما درویش شاعر و دبیر وزارت آموزش و پرورش در خصوص پُست صفحه شخصىِ خود در فضاى مجازى که به اعتراض از نادیده گرفته شدنِ طرحِ دانشگاهى‌اش به اشتراک گذاشته بود در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: مطلبى که اقاى آذرى جهرمى تحت عنوان سورپرایز مطرح کردند، ابتدا از هم دانشگاهى مقطع کارشناسی ارشدم که به اتفاق وى، سال ٩٥ در دانشگاه علم و صنعت و در قالب یک استارتاپ نو ارائه داده بودیم به گوشم رسید و واقعاً متعجب شدم! طرح اقای وزیر دقیقاً همان طرح کارشناسی ارشد ما بود.

طرح ما کامل، جامع و علمی بود

وى ادامه داد: این تحقیقى که ما برایش وقت گذاشته بودیم کامل، جامع و علمى بود و حتى در کاهش میزان مصرف سوخت، صرفه‌جویى در واردات بنزین و خدماتى که ارائه می‌داد تأثیر مستقیم و بسزایش آشکار بود.

درویش بااشاره به دلیل رد شدن طرح تیمشان تصریح کرد: تنها اینکه آسمان شهر تهران منطقه پرواز ممنوع بود، باعث شد که به طور کامل طرح ما نادیده گرفته شود.

این دانشجوى سابق کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت گفت: ما بعد از تلاش‌هاى مکرر بیهوده و آن به نتیجه نرسیدن‌ها، ناامید شدیم و امروز بعد از عملیاتى شدن این طرح توسط وزارت ارتباطات شگفت زده‌ایم و جدا از خوشحالى براى کشورم که در این عرصه رشد کرده و درحال رشد به سمت مدرن شدن است، ناراحت شدم که چرا در زمانى که ما طرح را به دانشگاه ارائه دادیم، آن هم دانشگاهى که سردمدار ماهواره‌هاست، هیچ گونه حمایت و استفاده‌اى نشد.

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و دزدی طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

ماجرای سورپرایز وزیر جوان و دزدی طرح یک دانشجو/ اولین گفت‌وگو با صاحب اصلی ایده پهپاد پستی

هیچ ادعایی براى تصاحب این طرح ندارم

درویش با اشاره به شایعات پخش شده از سمت رسانه‌هاى معاند که سعى دارند از آب گل آلود ماهى بگیرند، گفت: بنده هیچ ادعایی براى تصاحب این طرح ندارم چراکه آن را ثبت نکرده بودیم.

این کاربر اجتماعى مطرح کرد: ما حتى در طرحمان به تعبیه اثرانگشت اشاره کردیم که در طرح آقاى جهرمى جایش خالى است. ما تمام جوانب این پروژه را در تحقیقات خود بررسی کردیم.

حاضریم تحقیقاتمان را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهیم

او افزود: من و دوستانم با کمال میل حاضریم طرح خود را کامل و جامع با تمام ویژگى‌هاى خاص و ریزکارى‌هاى علمى‌اش، در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهیم.

این فعال علمى با اشاره به موضوع مدرک محورى در سطح دانشگاه‌هاى کشور گفت: ظاهراً اگر در دانشگاه‌ها که اغلب به فکر ارائه نمره و مدرک به دانشجوها هستند احیاناً بخت و اقبال یارى‌ات نکند، بعید است از ایده‌ات در بخش‌هاى مورد نیاز صنعت بهره‌ورى شود.

لزوم راه‌اندازی یک سامانه برای طرح‌های دانشجویان

او با صراحت گفت: شاید اگر به جاى مسئولان ارشد کشورم بودم سامانه‌اى راه‌اندازى می‌کردم که دانشجویان طرح‌هاى کاربردى خود در رشته‌هاى مرتبط با وزارتخانه‌های مختلفِ کشور را در آن بارگذارى کنند.

او ادامه داد:گرچه وعده‌هایى در این زمینه داده شده است اما خروجى خاصى ندیدیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • آشنا
    0

    این دزدی ها تازگی دارد. تازه خیلی لطف کرده آقای جهرمی که به اسم شخص خودش ثبت نکرده و سایر عوامل وزارت ارتباطات سود آن را برده اند. مگر یادتان نیست که آقای محرابیان وزیر صنعت احمدی نژاد طرح اتاق خلا متعلق به یک دانشجوی دکترا را دزدید و به اسم خود درر دنیا ثبت کرد. جالب اینکه ابتدا در دادگاه محکوم شد، بعد که دولت نهم از او پشتیبانی کرد قاضی هم رای خود را برگردادند!!!

  • مرادی
    0

    هرکس به طریقی دزدی می کند .هدف آنها و حکومت نخبه پروری نیست هدفشان فقط سرکوب است

  • توحید
    0

    کاش خودروی برقی رو هم به نام خودشون ثبت کنن ولی به مردم ارایه بدن همه کارای این دولت سیاسی بازیه وبه صورت کاملا اتفاقی نزدیک انتخابات کشف و اختراع میشه

  • محمدی
    0

    دیگه رییسش که دکتراش تخیلیه اینم سورپرایزش دزدیه خجالت بکششش اقای روحانی ووزیرجوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها