ترکان: مخالفان دولت می خواهند ایران را مانند لیبی و مصر و سوریه و لبنان و عراق کنند؟

ترکان معتقد است: این روزها برخی افراد و گروه‌های سیاسی گاه و بی‌گاه مساله استیضاح رییس‌جمهوری را مطرح می‌کنند؛ به ‌طوری که به نظر می‌رسد جریانی خاص می خواهد این امر را در مجلس یازدهم محقق کند.

ترکان: مخالفان دولت می خواهند ایران را مانند لیبی و مصر و سوریه و لبنان و عراق کنند؟

اکبر ترکان در روزنامه اعتماد نوشت:

این روزها برخی افراد و گروه‌های سیاسی گاه و بی‌گاه مساله استیضاح رییس‌جمهوری را مطرح می‌کنند؛ به ‌طوری که به نظر می‌رسد جریانی خاص این مساله را در فهرست برنامه‌ها و دستورکار خود قرار داده تا در صورت راهیابی به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

از این رو بد نیست نگاهی داشته باشیم به برخی تلاش‌های مشابه شکل گرفته در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه. این کشورها امروز با بی‌سامانی در نظام مدیریتی و سیاسی خود مواجه شده‌اند و هرچه می‌کوشند بیشتر گرفتار معضلات و مشکلات می‌شوند. آنچه در این کشورها تحت عنوان «بهار عربی» ایجاد شد، نتیجه‌ای درپی نداشت، مگر حمله قدرت‌های جهانی به‌ویژه ایالات متحده امریکا به کشورهای مدنظر.
لیبی یکی از این کشورهاست؛ با از بین رفتن نظام سیاسی مستقر در این کشور، هرج و مرج جایگزین نظامی یکپارچه شد. این فروپاشی علاوه بر ارایه فرصت به قدرت‌های جهانی برای غارت این کشور، سبب شد تا برخی خائنان داخلی نفت لیبی را بشکه‌ای 9 دلار به فروش برسانند.

مصر نیز شاهد اتفاقی مشابه بود. در این کشور با از بین رفتن نظام و سیستم حکومتی حسنی مبارک، گروهی تحت ‌عنوان اخوان‌المسلمین قدرت را به دست گرفت ولی متاسفانه این گروه نیز به خودمحوری تن داد تا جایی که همین خودمحوری و عدم همراهی گروه‌های سیاسی با آن به یکی از عوامل فروپاشی نظام سیاسی این کشور تبدیل شد.

از این‌رو معتقدم فروپاشی سیستم‌های حکومتی مستقر در کشورها یکی از برنامه‌های قدرت‌های جهانی به‌ویژه ایالات متحده امریکا برای به دست گرفتن قدرت در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا است. به عنوان نمونه می‌توان به عراق، لبنان، سوریه و حتی لبنان نگاه کرد که بی‌سامانی اصلی‌ترین نظام مستقر در این کشورهاست. یمن نیز از این قائده مستثنا نیست؛ تا جایی که امروز کشورهایی نظیر عربستان سعودی و برخی دولت‌های خاورمیانه فجیع‌ترین جنایت‌ها را در این کشور مرتکب می‌شوند. ایالات متحده امریکا برای جمهوری اسلامی نیز چنین طرحی در ذهن دارد و می‌کوشد با متزلزل‌سازی نظام مدیریتی کشور به برنامه‌های خود در ایران دست یابد.

در این مسیر هستند افرادی که گاه و بی‌گاه، دانسته و ندانسته در زمین واشنگتن بازی می‌کنند. بر این اساس باید هشدار داد که اگر افرادی هستند که ندانسته در این مسیر حرکت می‌کنند، بهتر است به تجربیات سایر کشورهای دخیل توجه کنند. رهبر انقلاب اسلامی با آگاهی از این نقشه در بزنگاه‌های خاص همچون ماجرای افزایش قیمت بنزین و به منظور حمایت از دولت و جلوگیری از ایجاد تزلزل در نظام سیاسی و مدیریتی کشور به حمایت از دولت می‌پردازند. امروز و با در نظرگیری شرایط ویژه خاورمیانه و همچنین جمهوری اسلامی، به صراحت باید اعلام کرد که اگر افرادی با پیروزی از هیجانات سیاسی به دنبال استیضاح دولت و همچنین آسیب زدن به نظام مدیریتی کشور هستند، باید بدانند که بیشتر از هر کسی در زمین امریکا بازی می‌کنند. این افراد می‌توانند در انتخابات‌ مختلف از ریاست‌جمهوری گرفته تا مجلس شورای اسلامی حضور یافته و فکر، نظر و عقیده خود را در معرض رای عموم بگذارند.

می‌توانند صبر کنند تا حدود 2 سال آینده قدرت در قوه مجریه را به دست بگیرند اما باید توجه داشته باشند که ایراد آسیب به نظام مدیریتی ایران آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. انتخابات و پیروی از نظر عموم جامعه شکل‌دهنده جمهوریت نظام جمهوری اسلامی مبنای اساسی نظام ما است ولی در این مسیر نباید فرد و افرادی با تلاش‌های پیدا و پنهان به دنبال متلاشی‌سازی نظام سیاسی و مدیریتی کشور باشند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • احمدی
    0

    از این مساله خطرناکتر اختلاس و مافیای اقتصادی مدیران و مسولین نظام است

  • وئدذللر
    0

    خود این دولت و بعضی مجلسیها می خواهند ایران را مثل عراق و سوریه کنند دیگران را متهم نکن بیچاره ................

  • عدالت
    0

    جناب اقای بز باش خود شما با غرب زدگی کشور را نابود می کنید همه می دانند

  • رسول
    0

    الان ترامپ هم میگه اگر من را استیضاح کنید در آمریکا جنگ داخلی میشه !!! مردم را از تصمیمات آتی مجلس آینده در مورد رئیس جمهور نترسانید بگذارید مردم انتخاب درستی داشته باشند

  • احمد
    0

    تو این ساختار که دولت هیچکاره است . پس بود و نبودش یکی است. بگو حکومت نگو دولت که اختیاری از خودش ندارد و رییس دولتش برا روبرو نشدن با رییس دولت دیگری در سازمان ملل خودش را در توالت حبس می کند!!!!! تا مجبور نشود سلام کند به وی

  • مخ
    0

    عجب مخی .

  • داد خواه
    0

    اصول مردم دار عدالت محوری اسلام در کجای برنامه های دولت کنونی دیده می شوند؟؟؟!!! --- آقای ترکان!!! دولت آقای روحانی با یکه تازی در پیروی از نسخه پیچیهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و تبعیت بی چون و چرا از تزهای انسان ستیز سرمایه پرستی مکتب اقتصادی سرمایه داری غرب که منجر به ده برابر پایین آوردن ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم شده است اصل عدالت محوری قانون اسی نظام اسلامی را در توزیع ثروتهای کلان ملی کشور میان تامین و تضمین نیازهای مدیریت کشور و تامین و تضمین آسان و ارزان نیازهای زندگی مردم در بودجه بندیهای سالانه خود نا دیده گرفته ده ها میلیون مردم بی پناه کشور را بنفع سرمایه و سرمایه داران بلحاظ اقتصادی در ثروتمند ترین کشور منطقه در فاجعه بار ترین وضعیت قرار داده وبیش از شش سال است در برنامه های خود اصول مردم دار قانون اساسی ج.ا.ا را زیر پا می گذارد. آقای ترکان!!! به نظر شما با وضعیت فاجعه بار مذکور که دولت روحانی بیش از شش سال است با برنامه های مردم ستیز خود ایجاد کرده و پیوسته با بی بند و بار و بی ضابطه رها کردن بازار کالا و خدمات و قیمتها به آتش آن دامن می زند و هیچ توجهی به اصول مردم دار عدالت محور قانون اساسی نظام اسلامی ندارد ، و بجای اقرار به حق عزت آفرین شرعی مردم در توزیع ثروتهای ملی کشور ، شصت میلیون از کل جمعیت هشتاد میلیونی کشور را در فاجعه بار ترین وضعیت اقتصادی با منت و دشنام و سرکوفت به صدقه بخور تبدیل کرده است ؛ این چه کسی است که ایران را بعمد و با قصد با شتاب به سوی اوضاع نابسامان لیبی و سوریه و یمن و عراق و لبنان و مصر سوق می دهد؟؟؟!!! آقای ترکان!!! شما بگویید دولت آقای روحانی تاکنون به کدام اصل از اصول مردم دار قانون اساسی نظام اسلامی پایبند بوده و تاکنون در طول مدت بیش از شش سال از وجود خود در قدرت کدام لوایح قانونی تقویت این اصول را در کشور بنفع مردم به مجلس یرده است که نزد عموم مردم و نزد مخالفان خود از مخالفت با این دولت بکاهد. آقای ترکان!!! آن دولت منتخب شایسته ی طرفداری و یاری همگان است که مردم دار و عدالت گرا و وفا دار به اصول عدالت محور و مردم دار قانون اساسی نظام اسلامی باشد و به تقسیم ثروتهای کلان ملی کشور فقط در میان عده ای محدود از سرمایه داران بی درد گرایش نشان نداده باشد.

  • ترکان
    0

    دکتر روحانی کلا در زمین آمریکا است...... کی بر می گردد تا مردم تورا ببینند

  • ح
    0

    آقا دوره اتان به سر امده است ملت خود می دانند که تکلیفشان با کشورشان چیست مغلطه نفرمایید بابت خسارت وارده به کشور و ملت حالاحالاها باید خودتان و خانواده تان پاسخگوی عملکرد ۴۰ ساله بویژه دوره تدبیر و امید باشید..

  • جانباز جنگ تحمیلی
    0

    جناب آقای رئیسی لطفا حساب و کتاب این آقای ترکان و خانواده اشان از سفره انقلاب را برای ملت ایران روشن نمایید..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟