گفتگوی خبرفوری با عضو هیئت رئیسه مجلس:

خطر عوام زدگی وجود دارد، خداکند حواس اصولگرایان جمع باشد / مجلس دهم ضعیف نبود، بی طرفدار بود / ناکارآمدی، مردم را ناامید می کند

امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس و از چهره های برجسته جریان اصولگرا، نسبت به خطر عوام زدگی در انتخابات هشدار می دهد.

خطر عوام زدگی وجود دارد، خداکند حواس اصولگرایان جمع باشد / مجلس دهم ضعیف نبود، بی طرفدار بود / ناکارآمدی، مردم را ناامید می کند

امیرحسین قاضی زاده هاشمی از چهره های اثرگذار سیاسی در مجلس است. او عضو هیات رئیسه مجلس است و در آستانه انتخابات مجلس، نقش مهمی در ساماندهی آرایش سیاسی اصولگرایان دارد.

چندی پیش او با حضور در دفتر تهران خبر فوری ، به پرسش هایی درباره مسائل روز سیاسی و اقتصادی پاسخ داد.

او در بخش اول این گفتگو به عنوان رئیس فراکسیون اقدام پیشدستانه در برابر آمریکا از سیاست های ضدآمریکایی مجلس گفت و در بخش دوم ، به مسائل یارانه و کارآمدی اقتصادی اشاره کرد.

در بخش سوم و پایانی این گفتگو، وی به مسائل سیاسی و انتخاباتی می پردازد که در ادامه می خوانید.

در ادامه این مطلب، ویدئوی این گفتگو را نیز می توانید ببینید.

***


خبر فوری : جایگاه احزاب در قوه عاقله دولت گذاشت؟ به نظر می رسد دولت مردان ما تربیت حزبی ندارند.
احزاب دولت سازی می کنند و مجلس سازی می کنند. جریان های سیاسی دو موضوع را باید مورد توجه قرار بدهند. یکی اینکه بروند سراغ افرادی که برای خدمت و رشد این کشور انگیزه دارند. بخوان این اتفاق بیفتد. نگاه آنها رشد این نظام باشند. نکته دوم برخورد سیاسی با موضوع است حسب منافع حزبی که براساس این به این توجه نمی کنند که این فرد لیاقت این جایگاه را دارند یا نه. من وقتی فردی را برای نمایندگی مردم معرفی می‌کنم باید بدانم ان فرد لیاقت و اطلاعات کافی برای آن جایگاه را دارد یا نه؟ همینطور وزیر و جایگاه های دیگر. حتی در کشور ما احزاب کنار رفتند و اشخاص اولویت دارند، نظام قبیله ای دارد اتفاق می افتد.

حرمت امام زاده دست متولی آن است. مردم دارند از شخصیت های سیاسی عبور می کنند. چون آنها نتوانسته‌اند خواسته های آنها را برطرف کنند. مردم وقتی ناکارآمدی را می بینند ناامید می شوند.ما ظرفیت های بالقوه گسترده ای داریم که مهندسی مجدد می خواهیم.ما داریم می رویم به سمت جریان های اجتماعی و اقتصادی که دارند جایگزین سیاسی ها می شوند. اینجا وظیفه نخبگان دانشگاهی و حوزوی است.

خبرفوری: امکان دارد که خود اصول گرایان برای جمع کردن رای دوباره به چهره ای چون احمدی‌نژاد برگردند؟

من سخنگوی اصول گرایان نیستم. باید از افراد دیگری این را پرسید. اگر موضوع شود رسیدن به قدرت به هرشکلی. و باهر ابزاری همه جریانات دچار این خطر می شود. آقای باهنر یک جایی گفته بود، در کشور ما هر کسی که بتواند خوب سخنرانی کند می تواند در کشور ما رییس جمهور شود. ما به عنوان یک شخصیت سیاسی وقتی به این توجه کنیم که رای بیشتری جلب کنیم. دچار این می‌شویم. خطر عوام زدگی وجود دارد. انشاالله حواس اصول گراها باشد. ما گاهی به دلیل محبوبیت یا امتیازی برخی از افراد را می آوریم و گرفتار آنها می‌شویم. اصلاح طلب ها امروز اقای روحانی را نقد می کنند وقتی به آنها می‌گوییم که چرا رای دادید، می‌گویند که ما چاره‌ای نداریم. من مجلس را ضعیف نمی‌دانم مجلس بی طرفدار هست. ما در مجلس در رابطه با مصلحت‌ها تصمیم می‌گیریم، در رابطه با امور خوب و امور بد. مجلس در زمین واقعیت بازی می‌کند. مشکل اصلی مجلس ما این است که در شرایط خاص کشور وجود دارد. هم رسانه های اصلاح طلب و هم رسانه های اصول گرا مجلس را نقد می کنند چون آن را از خود نمی دانند.

خبرفوری: چند هفته تا انتخابات مجلس فرصت داریم، جریان اصول‌گرا برای حضور پرقدرت در این انتخابات چه برنامه ای دارد؟

جریان اصولگرا هم شعارهای کافی و روشن دارد که در انتخابات ریاست جمهوری از دهان اقای رییسی و قالیباف شنیده شده است. دو نماینده جریان اصول گرا. شعارها روشن است. اکنون هم در مجلس معلوم است. هم چهره معرف خبره دارد که می تواند آنها را به کار بگیرد. جریان اصولگرا نه در گفتمان نیاز جدیدی دارد، مواضع سیاسی اقتصادی ما روشن است. مسئله جریان اصولگرا سازمان دهی است. دولت جای نیروهای جوان است و مجلس جای نیروهای با تجربه چون مجلس قرار است پدری دولت را کند. مجلس باید فهم اجرایی داشته باشد تا بتواند به دولت کمک کند. مجلس باید تجربه گذشته را داشته باشد. تا بتواند خوب عمل کند. مبنای اصلح بودن یعنی کسی که بهترین فرد برای نمایندگی مجلس است. یکی از اینها با تجربه بودن است. هم چهره انقلابی باشد و هم چهره سیاسی. دولت باید نو بشود. بله وزرا نباید بی تجربه باشد. شورای راهبردی وحدت تلاشی است که باید ببینیم به کجا می رسد باید به سرعت فعال وارد شوند افراد موثر در کشور را جمع کنند.
نکته اخر اینکه ما همه در درگاه خدا هستیم باید بدانیم که قضاوت اصلی را خداوند انجام خواهد داد اگر ما دلمان را به خدا بدهیم و خدا راحاکم برابعاد دیگر بدانیم اتفاقات خوبی در راه ما خواهد افتاد. مشکلی که در جمهوری اسلامی است مشکل توحید است. بارانی که امسال آمد قدرت نمایی خداوند بود.

17

حجم ویدیو: 63.08M | مدت زمان ویدیو: 00:25:13 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مهدی
    0

    امیدوارم آقای دکتر احمدی نژاد باز بیاد اگر مسلمان هستید کمی دقت کنید

  • آقازاده واقعی
    0

    چقدر بدم میاد از افرادیکه اگه مردم به آنها رای بدهند مردم خوبند. اگه به آنها رای ندهند مردم عوام زده هستند. اگه مردم به آنها رای ندهند در دام رقیب افتادند . اگه ...پوپولیست هستند اگه .... افراطی هستند . اگه اگه اگه یک ناخن احمدی نژاد را با لاریجانی و باهنر و ناطق ... عوض نمی کنیم .

  • آقازاده واقعی
    0

    چقدر بدم میاد از افرادیکه اگه مردم به آنها رای بدهند مردم خوبند. اگه به آنها رای ندهند مردم عوام زده هستند. اگه مردم به آنها رای ندهند در دام رقیب افتادند . اگه ...پوپولیست هستند اگه .... افراطی هستند . اگه اگه اگه یک ناخن احمدی نژاد را با لاریجانی و باهنر و ناطق ... عوض نمی کنیم .

  • حقگو
    0

    الان شما مطمنید مردم رای میدهند مردم ازهردو بیزارند هنوز تلخی کشتار۸۸جوانان ایرانی روح الامینی ها بکام مردم هست احمدی نژاد بوی گندش تا سالیان زیادی هست روحانی نشان داد هردو گروه سرشان تویک آخور هست بدترکشتارکرد فاتح این دوطایفه خوانده بفکرنیروهای جوان وجدید باشید

  • سید حسین حسینی
    0

    برادر بزرگوار جناب قاضی زاده به موارد بسیار حساسی اشاره فرمودید، بحث عوامل زدگی، اگر توجه خوب و عمیقی طی 40 سال گذاشته کارنامه احزاب سیاسی را خوب مطالعه کرده باشید، عموما به یک نکته مهم دست خواهید یافت، که نگاه و نگرش بین جریان‌های سیاسی و یا همان تشکل های سیاسی بر پایه و محور حل مشکلات عام و خاص جامعه مدنی که برابر تعالیم و تعاریف اساس نطام جمهوری اسلامی طراحی شده باشد نبوده،، همیشه دو جریان و حاکمان سیاسی و احزاب حاکم بر کشور دغه دغه مهم آنان خودنمایی و بدست گرفتن ریسمان هدایت دولت‌ها صرفا حب به شهرت و قدرت را نشان می‌دهد، و بزرگترین دغدغه آنان انتخاب افراد در پستهای حساس اعم از وزارت و مجلس و عموما سه قوه را موید است، آنهم انتخاب کور کورانه و غیر مهندسی شده و فاقد صلاحیت و کارایی، شایسته سالاری در هیچ یک از احزاب سیاسی معنای نداشته و ندارد و انتخاب افراد بر پایه منافع جریان‌های و احزاب تعریف شده، وقتی یک انتخاب آنان به بن بست برسد آنوقت مغلطه کردن و گناه را به گردن شخصیتی می اندازند و بحث موازی کاری و دخالت غیر مسؤولانه خواندن یک فرد بیگناه را وسط می‌کشند، بنده 30 سال در جمع احزاب حضور داشته و مواردی را به عین دیدم بازگو مینمایم وسلام

  • ahmad
    0

    عجب.مردم عوام شدن بابا اینا خودشونو از مردم نمی دونن

  • تقی
    0

    یعنی هنوز مردم ناامید نشده اند که می گویی اگه فلان رفتار را بکنیم مردم مایوس و نا امید خواهند شد.متاسفانه مسوولین بخاطر ترس همیشه از افعال اینده استفاده می گویند تا این پیام غیر واقعی را منتقل نمایند که هنوز همه چیز روبراه است.مردم سالهاست که امید خود را از دست داده اند.

  • عدالت
    0

    مجلسی که اکثریتش اصلاح طلب باشد ان ملت باید کشنگی بکشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها