از دانشجویان پیرو خط امام به دادگاه لاهه: امروز هر حکمی و هر اقدامی جهت محکوم کردن عمل گروگان‌گیری به شدت محکوم است

امروز هر حکمی و هر اقدامی جهت محکوم کردن عمل گروگان‌گیری جاسوسان آمریکایی که مورد تأیید ملت ایران قرار گرفته به شدت محکوم است و تجاوز به حقوق مسلم ملت مظلوم ایران به شمار می‌رود.

از دانشجویان پیرو خط امام به دادگاه لاهه: امروز هر حکمی و هر اقدامی جهت محکوم کردن عمل گروگان‌گیری به شدت محکوم است

در نیمه اول آذر ماه ۱۳۵۸، نزدیک به یک ماه پس از تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، ایالات متحده از این اقدام ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت کرد. این برای دومین بار در طول عمر سی‌وچند ساله دادگاه لاهه بود که ایران محور داوری‌های قضات بین‌المللی واقع می‌شد. ۲۷ سال پیش از آن (مرداد ۱۳۳۱) نیز انگلیس در مورد ملی کردن نفت ایران توسط حکومت ملی دکتر مصدق به دیوان لاهه شکایت، و تقاضای غرامت کرده بود، اما دفاعیات دکتر مصدق منجر به صدور رأی به نفع ایران شد. به هر روی در پی طرح شکایت آمریکا، دادگاه بین‌المللی لاهه روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ۵۸، برای بررسی مسئله ۴۷ گروگان آمریکایی که در سفارت آن کشور در ایران نگهداری می‌شدند به طور خصوصی تشکیل جلسه داد. شش روز بعد، دوشنبه ۱۹ آذر ماه، جلسه علنی دادگاه لاهه در این خصوص تشکیل و دادخواست آمریکا مبنی بر آزادی گروگان‌هایش در ایران، تقدیم این دادگاه شد. آمریکا علاوه بر آزادی گروگان‌ها تقاضا کرده بود که هیچ گروگانی محاکمه نشود. نماینده‌ای از ایران در این جلسه حضور نداشت، چراکه وزارت خارجه ایران یک روز پیش از تشکیل این جلسه اعلام کرده بود که ایران داوری‌های این دادگاه را قبول ندارد. دو روز بعد، چهارشنبه ۲۱ آذرماه، دانشجویان پیرو خط امام که همچنان در سفارت مستقر بودند، در واکنش به این اقدام آمریکا و دادگاه بین‌المللی لاهه اعلامیه‌ شماره ۶۷ خود را صادر کردند (منتشر شده در در روزنامه کیهان همان روز)، آن‌ها در این اعلامیه، هر حکم صادره‌ای از جانب این دیوان بین‌المللی را به شدت محکوم کردند. متن اعلامیه‌ به این شرح بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دادگاه بین‌المللی لاهه، میزان رأی ملت است. امام خمینی

در این شرایط که ملت مظلوم و انقلابی ایران درگیر مبارزه با امپریالیسم آمریکا است و قیام کرده تا حقوق مسلم خود را که در طول سالیان متمادی توسط شاه جلاد و به دستور دولت آمریکا ضایع و زیر پا گذارده شده احیا کند. آمریکای غارتگر به تظلم ایستاده و دادگاه بین‌المللی لاهه هم مامور بررسی درخواست تحمیلی آمریکا می‌شود.

آقایان قضات دادگاه بین‌المللی لاهه! در نظر شما دادگاه بین‌المللی لاهه برای احقاق حق مظلومین و مستضعفین جهان از غارتگران بین‌المللی است یا نه، به خاطر قوی‌تر کردن ستمگران و چپاولگران جهانی و محکوم نمودن حرکت‌های انقلابی و رهایی‌بخش مستضعفین و محرومین؟

اگر اقدام شما هم مانند شورای امنیت دفاع از زورمندان و چپاول‌گرانی چون آمریکا است نه تنها ملت مظلوم ایران را با شما سر و کاری نیست که ملت‌های مستضعف جهان شما را بازیچه دست ابرقدرت‌ها خواهند داشت ولی اگر می‌خواهید از ملت مظلومی که در انقلابش 60 هزار شهید داده و بیش از 100 هزار مجروح دارد دفاع نمایید چرا پیشنهاد آمریکای متجاوز را قبول کرده‌اید و ملت معظم ایران را به هیچ انگاشته‌اید. آیا در روزهای سیاهی که بر این ملت به خون نشسته توسط شاه جلاد و به دستور اربابان آمریکایی‌اش سپری شده است، شک دارید؟!

آیا از اراده و خواست ملت قاطع و مظلوم ایران مبنی بر استرداد شاه دچار سرگیجی شده‌اید و می‌خواهید به دستور آمریکا مسئله جاسوسان آمریکایی را مجرد بررسی نموده و آن را محکوم گردانید و شاه جلاد، این جنایتکار بزرگ قرن را تبرئه کنید؟! چنین کاری ننگ قضاوت بوده و از بین بردن و زیر پا گذاردن ابتدایی‌ترین حقوق ملت‌ها و نقض صریح حقوق بشر است.

هیچ مرجعی نمی‌تواند یک ملت را محکوم کند و اقدامی علیه خواسته‌های به حق آن‌ها به عمل آورد. چراکه به قول امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، میزان رای ملت است. اگر حکمی خلاف مصالح و حقوق یک ملت از مرجعی صادر شود و یا دولت جنایتکاری علیه یک ملت عملی انجام دهد، آن مرجع و آن دولت هرچند بین‌المللی و هرچه باقدرت، اصول انسانی را نقض کرده و محکوم به نابودی است.

ای کسانی که بر مسند قضاوت نشسته‌اید! عملکرد شما نباید منافع ظالمین و ابرقدرت‌ها را تعیین کند. شما ای قاضیان دادگاه بین‌المللی لاهه بدانید که کارتر در صدد است به جهان وانمود کند که مقامات قضایی هم در اختیار او می‌باشند. اگر به او چنین اجازه‌ای داده‌اید در این صورت شما آن دادگاه را به پایگاه حفظ منافع ابرقدرت‌ها به جای تامین حقوق مستضعفین بدل کرده‌اید. امروز هر حکمی و هر اقدامی جهت محکوم کردن عمل گروگان‌گیری جاسوسان آمریکایی که مورد تایید ملت ایران قرار گرفته به شدت محکوم است و تجاوز به حقوق مسلم ملت مظلوم ایران به شمار می‌رود و بدانید که کارتر از روزی وحشت دارد که جنایاتش توسط این جاسوسان بزرگ و نیز شاه جلاد در جهان آشکار شده و خود در معرض افکار عمومی جهان قرار گیرد.

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها