ممنوعیت تردد در ۱۲ محور جاده‌ای

وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد در ۱۲ محور به دلیل مداخلات جوی خبر داد.

ممنوعیت تردد در ۱۲ محور جاده‌ای


وزارت راه و شهرسازی روز جمعه اعلام کرد:‌ سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴.۸ درصد، اوج تردد بین ساعت‌های ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد، بین ساعت‌های ۳ تا ۴ صورت گرفته است.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌ استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش،‌ سایر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد درآنها به‌روال عادی جریان دارد.

محدودیت‌های ترافیکی تا فردا شنبه ۲۳ آذر

موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت تا ساعت ۶ روز شنبه ۲۳ آذرماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

خودرو سواری/ محور کندوان

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز (جمعه) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز ۲۲ آذرماه، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

در محور کندوان نیز تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

در محور هراز، تردد همه تریلرها ممنوع است البته تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز (جمعه) از محور هراز ممنوع گزارش شده است.

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی

محورهای رامیان- اولنگ - شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، محور فرعی شمشک - دیزین در استان‌های البرز و تهران، محور قدیم خرم آباد - پل دختر در استان لرستان و محور شهداد - اندوهجرد در استان کرمان، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود خواهد بود.

براساس این گزارش،‌ محورهای سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ وازک - بلده در استان مازندران؛ گنجنامه - تویسرکان در استان همدان؛ سروآباد - پاوه در استان کردستان؛ فنوج - کتیج - رمشک در جنوب استان سیستان و بلوچستان ؛ جلگه- چاه اسحاق در جنوب استان سیستان و بلوچستان و پونل - خلخال در استان گیلان و اردبیل نیز تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

گزارش وضعیت هوای راه‌های کشور :

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: هم اکنون در آزادراه رشت - قزوین شاهد بارش باران و در محور چالوس، بارش برف و محورهای هراز- فیروزکوه نیز فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

بر اساس آخرین وضعیت؛ محورهای شمالی در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه رشت - قزوین، تردد روان گزارش شده است.

همچنین در استان فارس محور شیراز - مرو دشت، محدوده گردنه اب باریک ترافیک سنگین گزارش شده است.

براساس اعلام مرکز مدیریت راههای کشور، دربرخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، البرز، زنجان، کردستان، همدان مرکزی و قم شاهد بارش برف و باران هستیم و محورهای استان‌های کرمانشاه، ایلام، بوشهر، قزوین و فارس نیز با بارش باران همراه است.

همچنین محور قدیم پلدختر خرم آباد و شهداد - نهبندان محور مسدود شریانی و شمشک - دیزین، اولنگ - شاهرود، شهداد - اندوهجرد، سی‌سخت - پادنا، وازک - بلده، گنجنامه - تویسرکان، پونل- خلخال، سروآباد - پاوه محورهای مسدود غیر شریانی گزارش شده‌اند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور از رانندگان خواست برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها