اولین نظرسنجی در اراضی اشغالی بعد از انحلال کنست: انتخابات سوم بحران را حل نمی‌کند

نتایج اولین نظرسنجی صورت گرفته پس از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، نشان می‌دهد که بحران سیاسی در اراضی اشغالی بعد از برگزاری سومین انتخابات پارلمانی طی یک سال ادامه خواهد داشت.

اولین نظرسنجی در اراضی اشغالی بعد از انحلال کنست: انتخابات سوم بحران را حل نمی‌کند

روزنامه یسرائیل هیوم صبح امروز (جمعه) با انتشار یک نظرسنجی، اعلام کرد که در صورت برگزاری انتخابات سوم کنست، حزب آبی- سفید برای دومین بار پیشتاز خواهد بود.

طبق نظرسنجی که موسسه اسرائیلی "میدگام" انجام داده است، حزب آبی- سفید به رهبری بنی گانتس پیشتازی چشم‌گیرتری بر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو رقم خواهد زد.

طبق نتایج این نظرسنجی، حزب آبی- سفید ۳۷ کرسی را از آن خود خواهد کرد. این حزب در دومین انتخابات کنست توانسته بود ۳۵ کرسی را به دست آورد. بر اساس این نظرسنجی، لیکود در انتخابات آتی، فقط ۳۱ کرسی را می‌تواند به دست آورد.

فهرست مشترک عربی نیز طبق این نظرسنجی، ۱۴ کرسی را به دست می‌آورد و حزب شاس و "اسرائیل خانه‌ ما" در جایگاه چهارم و پنجم با هشت کرسی قرار می‌گیرند.

در صورتی که نتایج این نظرسنجی به واقعیت بپیوندد، انتخابات پارلمانی کنست بحران سیاسی این رژیم را حل نخواهد کرد و این نتایج در پایان دادن به بحران ناشی از عدم توانایی حزب نتانیاهو یا حزب گانتس در کسب اکثریت ۶۱ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی جهت تشکیل دولت کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها