سخنان غیرمسئولانه فرماندهان سپاه پایانی ندارد / اینبار تکذیب سخنان سردار قربانی

سخنان غیرمسئولانه برخی فرماندهان سپاه که ظاهرا با مصارف داخلی عنوان می شود یکبار دیگر دردسرساز شد.

سخنان غیرمسئولانه فرماندهان سپاه پایانی ندارد / اینبار تکذیب سخنان سردار قربانی

سخنان غیرمسئولانه برخی فرماندهان سپاه که ظاهرا با مصارف داخلی عنوان می شود یکبار دیگر دردسرساز شد. بعد از اظهارات حسن عباسی و آیت الله علم الهدی که در عراق واکنش برانگیز شده بود، اظهارات سردار قربانی که او را مشاور فرمانده کل سپاه معرفی کردند موجب واکنش لبنانی ها شد. از همین رو بار دیگر سردار رمضان شریف ناچار شد با بیان اینکه این اظهارات «تحریف شده است» آن را رفع کند.

اما این روند مسبوق به سابقه است. مردادماه سال 97 که تنش میان ایران و متحدان منطقه ای آمریکا بالا گرفت، دو نفتکش عربستان مورد حمله قرار گرفتند. همان زمان خبرگزاری فارس به نقل از ناصر شعبانی، رئیس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین، در یک سخنرانی در شاندیز مشهد نوشت که گروه‌هایی چون حزب الله لبنان و انصار الله یمن «عقبه» جمهوری اسلامی در منطقه هستند.

این خبرگزاری در اینباره نوشته بود: «به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی‌ها را بزنید و زدند... دشمن به قدری آسیب‌پذیری دارد که می‌توانیم آن‌ها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم.»بازتاب این اظهارات در رسانه ها موجب شد تا مانند این بار سرداررمضان شریف وارد شده و اظهارات را تحریف شده بخواند.

خبرگزاری فارس نیز که سخنان سردار شعبانی را منتشر کرده بود ساعاتی بعد این قسمت را از خروجی خود برداشت. یک روز بعد نیز اعتماد آنلان آن را از خروجی خود حذف کرد. مسئولان روابط عمومی سپاه توضیح دادند که «عبارت مخدوش منتشرشده ناشی از کم‌دقتی خبرنگار و منتشرکننده خبر بوده‌است.»

خبرگزاری فارس نیز متن اولیه خود را این‌گونه تغییر داده و از قول ناصر شعبانی این عبارت را نوشت: «ما امروز در منطقه عقبه داریم. برخی مقامات و رسانه‌های غربی و معاند این‌گونه القاء کردند که ما به یمنی‌ها گفتیم دو ناو سعودی‌ها را بزنید و زدند؛ درحالی‌که فرزندان معنوی انقلاب در منطقه، خود به آن حد از توانمندی رسیده‌اند که بتوانند چنین عملیات‌هایی را اجرایی کنند.»

پس از آن نیز سرتیپ رمضان شریف سخنگوی سپاه به ناچار مصاحبه‌ای کرد و گفت که اظهارات این فرمانده سپاه نادرست منتشر شده است و او در حال حاضر مسئولیتی در سپاه ندارد.همین اتفاق نیز دوباره رخ داده است. خبرگزاری میزان، روز دوشنبه به نقل از سردار قربانی که او را مشاور فرمانده کل سپاه معرفی کرده بود نوشت: رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان «تل‌آویو» را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.

این اظهارات با واکنش الیاس بوصعب وزیر دفاع لبنان روبه رو شد و او در توئیتی نوشت: اگر آنچه به مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران نسبت داده می‌شود، درست باشد، بسیار اسباب تاسف بوده و غیرقابل قبول است و تجاوز به حق حاکمیت لبنان، قلمداد می‌شود که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد.

از همین رو دیروز سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه اعلام کرد اظهارات منتسب به سردار مرتضی تحریف شده و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته و سردار قربانی مشاور فرمانده کل سپاه نیست. این موضع سخنگوی سپاه در شرایطی مطرح شده که هشتم مهرماه، خبرآنلاین در مصاحبه با سردار قربانی، او را مشاور عالی فرماندهی کل سپاه معرفی کرده بود.

به نظر می رسد آنچه باید اصلاح شود روند این نوع اظهارنظرهای غیرمسئولانه است که با مصارف داخلی بیان می شود تا هواداران را قانع کند اما توجهی به این ندارند که امروز دیگر عصر گذشته نیست که در جایی حرفی زده شود و کسی آن را متوجه نشود. در صورتی که این نوع نگاه درست شود، دیگر لازم نیست هر روز سخنگوی سپاه رسانه های متعلق به خودشان را متهم به تحریف کرده و یا از اساس وجود چنین سردارانی را نفی کنند.

منبع: امتداد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • اسرائیل
    0

    سپاه پاسداران .میخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد .سخنرانی پشت سخنرانی .......مردم از دست شما بیشتر از روحانی ناراحت هستند فکر نکنید مردم شمارا دوست دارند

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      احسنت به گفته اسرایل .

    • ایرانی
      0

      از اسرائیلی موضعی جز این هم انتظار نمی ره

    • ملت آواره
      0

      از سر سیری حرف مفت میزنن. از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره. #حکومت _مرفهان_بی درد

  • مرتضی
    0

    سرداران عزیز در این وضعیت تحریم و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که برای نان شب هم مشکل دارند خواهشا وضعیت را ملتهب تر نکنید فقط سخنگو وزارت خارجه و وزیر امور خارجه و سخنگو ستاد کل و سخنگوهای ارتش و سیاه اظهار نظر کنند لطفا.می دانم صحبت نکردن برای شما سخت است. ملت ایران هم از تهدیدات اسرايیل و امریکا ناراحتند اما الان زمان عقلانیت است اونها میخوان ما را عصبانی کنند. حسن عباسی ساکت شو.

  • آخوند ملا قلی
    1

    هر کس خودش را در این مملکت سری می داند لطفا در حد واندازه خود حرف بزنید.

  • امیر
    1

    هر روز اسرائیل ملعون دار ایران رو به حمله اتمی تهدید میکنه یک نفر از دولت تدبیر و امید جوابشان را نمیده ،حالا که سردار قربانی جواب داده ، داد و هوار راه میاندازند، اله و بله، بابا نمی تونید برید کنار لااقل اونهایی که میتونند بیان کار کنند البته اگه بزارند.

  • يك دلواپس
    0

    ارى عزيز ان مردم سخن نگوييد بگذاريد عمرعاس هاىى زمان ايات شيطانى را به جاى قران بر سر نيزه ها كنند،شايد دل معاويه ها شاد شود ،بگذاريد شيطان صفتان بخيل هر چه دوست دارند بگويند ودر داخل وخارج به بوق و كرنا بگزارند چون هيچ گاه بابت حرف ونوشته خود بازخواست نميشوند!!

  • رضا
    0

    اینا همه شون حرف مفت میزنن ایران رو خراب کردن حالا نوبت عراق و سوریه و لبنان هستش این افراد حق ندارن از جانب ملت ایران حرف بزنن ما هیچ کدوم از اینا رو قبول نداریم خودشون هم بهتر میدانن!

  • رضا
    0

    حسن عباسی دهنت رو ببند!!!!!!!!

  • رضا
    0

    کمبود دارند می خواهند خودشون را نشان بدهند .از فرمانده محترم سپاه تقاضا داریم به آقایان تذکر دهند .دوره نطقهای بی منطق بی سیاست گذشته است و همه دولتها و ملتها هوشیارندتاکسی ازآنها نردبان بسازندوبالا بروند.آقایان لطفا در حد و اندازه مسئولیتی که دارید صحبت کنید.و فرماندهان و عزیزان مسؤل رابه دردسر و تکذیب خبر نیندازید

  • بی نام
    0

    این دیگربرایشان عادت شده که بلوفی میزنند یک ساعت بعد به غلط کردن می افتنددیواری هم کوهتاترازجرایدنمی بینند تاگناهوگردنش بندازند حرف مفت تکذیب برای استفاده داخلی البته ازتیمسارهای بی سواد بیشتراننظاری نیست

  • هن وطن
    0

    سپاه فرزندان خود را نفی نمی کند و اظهارات سردار قربانی بیانگر قدرت واقتدار همه جبهه های مقاومت است و در شرایط حمله کفر همانند حمله داعش وجنگ ۳۳ روزه حدو مرزی بین مسلمانان نیست همانطور که مرز ایران سوریه ولبنان شد در زمان هجوم داعش ساخته اسراییل وامریکا ، سمت امسال سردار قربانی بالاتر از مشاور است چه بسا ایشان در زمان جنگ فرمانده لشگر بسیاری از همین آقایان مصلحت طلب بوده اند. ۰

  • سعیدحسینی
    0

    مسئولین مابایدکمی درصحبت کردن هم مانندآقا هوشیارانه عمل کنند ناگفته نمانداگه بچه های سپاه نبودند اجنویها تاالان مارو تکه تکه کرده بودند دورود به مردان واقعی خدا که از دین خدا دربرابر کفر شرک و شیطان دفاع میکنندوتاجایی پیش میروندکه حتی جان خودرا دراین راه فدامیکنند

  • بهرام
    0

    یه تشکر ویژه از کانال خبرفوری بابت موضوع مورد نظر بعدشم آقایانی که از موقعیت خود سواستفاده میکنین شما حق ندارین تواین شرایط داغون کشورمون اینجور سخن گویی کنین یه کم به خودتون بیایین تادیرنشده شما باید نوکر ملت باشین نه اینکه خود را درجایگاه ارباب ملت میدانین مهم ترین موضوعات این روزای کشورمون فساد سیستماتیکه که مثل سرطان روز ب روز داره پیشرفت میکنه راست میگین با فساد مبارزه کنین .

  • Qq
    0

    خبر فوری یه رسانه اصلاح طلب هستش ازش انتظار بیشتر از این ندارم چون حسن عباسی دولت فعلی رو نقد میکنه و در پته هاشون رو رو آب میریزه از کامنت های مخاطبینش هم مشخصه و اکثر این کامنتها هم سمت و سو دار و بو داره . عقبه دشمن تو خاک خودمون نفوذ کرده.

  • ناشناس
    0

    کلاً اینا به حرف مفت زدن عادت کردن.

  • عدالت
    1

    درود خدا بر مردان شجاع ومردم دوستی مانند دکتر عباسی والملهدی وسرداران شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها