انتخابات ۲۰۱۹ بریتانیا؛ اهانت آنلاین به نامزدها ۴ برابر شد

میزان اهانت به نامزدهای انتخابات پارلمانی بریتانیا در مقایسه با دوره پیشین ۴ برابر شده است.

انتخابات ۲۰۱۹ بریتانیا؛ اهانت آنلاین به نامزدها ۴ برابر شد


شرکت «پولی‌مونیتور» که در حوزه فناوری‌های سیاسی فعالیت دارد، با رصد ۱۴۰ هزار توییت نامزدهای انتخابات پارلمانی بریتانیا در نخستین روز آغاز تبلیغات به این نتیجه رسیده که ۱۶.۵ نامزدها با واکنش‌های اهانت‌آمیز مواجه شده‌اند.

این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این میزان اهانت در مقایسه با انتخابات سراسری سال ۲۰۱۷ تقریبا ۴ برابر شده است. البته این اطلاعیه نشان می‌دهد که تمرکز اصلی اهانت‌ها بر ۱۵۰ نامزد از مجموع ۲ هزار و ۵۰۳ نامزد بوده و در این میان ۷۹ درصد نامزدها هیچ توهینی دریافت نکرده‌اند.

مطابق بررسی شرکت «پولی‌مونیتور»، بوریس جانسون، نخست وزیر، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و جو سوینسون از حزب لیبرال دموکرات هر یک به ترتیب ۵۴۴۴، ۲۵۵۰ و ۲۰۷۰ پیام توهین‌آمیز در یافت کرده‌اند.

چهره‌های پیشرو در حزب محافظه‌کار از جمله مایکل گوو، ساجد جاوید، مت هنکوک و جیمز کلورلی و نیز اعضای برجسته حزب کارگر همچون دیان ابوت، کیر استارمر و کارولین لوکاس، نماینده حزب سبز ، 10 نفر بعدی هستند که بیشترین توهین‌ها متوجه آنها بوده است.

در گزارشی که پارلمان بریتانیا اوایل سال جاری منتشر کرد، تصریح شده بود که تهدید و توهین علیه نمایندگان پارلمان به امری عادی بدل شده است.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها