استان گیلان برای اجرای مطالعه طرح جامع گردشگری انتخاب شد

مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری با اشاره به انتخاب گیلان برای انجام مرحله نخست مطالعه تدوین طرح جامع گردشگری کشور گفت: نام این پروژه

استان گیلان برای اجرای مطالعه طرح جامع گردشگری انتخاب شد

مارچلو نوتاریانی مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری امشب در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به انتخاب گیلان به‌عنوان مرحله نخست مطالعه تدوین طرح جامع گردشگری کشور ابراز داشت: نام این پروژه "راه ابریشم" است و از طریق کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری و تأمین مالی از طریق اتحادیه اروپا و توسط دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران اجرایی می‌شود.

مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه گیلان به‌جهت داشتن ظرفیت‌های طبیعی و مسافرپذیر بودن برای این طرح انتخاب شده است تصریح کرد: این طرح نقشه راهی برای هدایت گردشگران از تمام نقاط دنیا به‌سمت گیلان بوده و نوعی گردشگری پایدار و رقابتی ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه طرح مذکور هم برای جوامع محلی و همچنین به گردشگری بین‌المللی توجهی ویژه دارد بیان کرد: هدف ما این است تا ضمن توجه به بازاریابی، مدیریت، سرمایه‌گذاری، آموزش و تعامل میان حوزه‌های مختلف، تمامی بخش‌های عمومی و خصوصی مرتبط با گردشگری را به یک نقطه مشترک برسانیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از انتخاب استان گیلان برای مرحله نخست مطالعات تدوین طرح جامع گردشگری کشور اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی گیلان اطلاعات لازم در حوزه گردشگری این استان را را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

ارسلان زارع با بیان اینکه این استان در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله قلب، ارتوپدی، چشم و مغز و اعصاب جایگاه خوبی دارد گفت: ظرفیت‌های ذکر شده می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت به‌ویژه از کشورهای همسایه مانند عراق، جمهوری آذربایجان و آسیای میانه راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل راه‌آهن قزوین-رشت با ظرفیت جابه‌جایی 3 میلیون نفر مسافر در توسعه گردشگری گیلان بسیار مؤثر است تصریح کرد: وضعیت صادرات از گیلان به کشور روسیه از طریق بنادر این استان بسیار رضایت‌بخش است و طی 3 ماه گذشته 20 کشتی در بندر کاسپین پهلو گرفتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ظرفیت‌های تاریخی مانند قلعه رودخان، تالاب انزلی و شهر ماسوله و همچنین هنرهای دستی استان و ثبت جهانی رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو را مورد تأکید قرار داد و گفت: احداث هتل، مراکز بوم‌گردی و اقامتگاهی طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

زارع ثبت جهانی یک منطقه یا آثار مختلف را موجب ورود گردشگران به آن منطقه و توسعه آن کشور و استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر آثار باستانی، هنرهای دستی و مناطق تاریخی گیلان ثبت جهانی شوند تعداد گردشگرانی که به استان سفر می‌کنند افزایش می‌یابد که همین امر موجب توسعه گیلان می‌شود.

استاندار گیلان خواستار اتخاذ تصمیمات لازم و ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شد و عنوان کرد: برای افزایش ورود گردشگر به گیلان بایستی در بخش اقامت گردشگران از فناوری‌های نوین استفاده کنیم و برای ذی‌نفعان حوزه گردشگری نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها