هشدار درباره خطر استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هشدار درباره خطرآفرین بودن استفاده از گاز مایع (ال‌پی‌جی) به عنوان سوخت خودروها تاکید کرد: هیچ کمبودی در زمینه تولید و تامین این سوخت وجود ندارد.

هشدار درباره خطر استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو

کرامت ویس کرمی مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اخبار بعضی از رسانه‌ها مبنی بر کمبود گاز مایع (ال‌پی‌جی) در بعضی از استان‌ها به‌ویژه استان‌های جنوبی کشور گفت: هم‌اکنون هیچ‌گونه کمبودی در استان‌های جنوبی کشور به لحاظ تامین ال‌پی‌جی وجود ندارد.

وی با اشاره به توزیع ال‌پی‌جی توسط ۷۴ شرکت موزع گاز مایع در کشور گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از ال‌پی‌جی توزیعی صرف مصارف غیرمجاز می‌شود.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هشدار درباره خطرآفرین بودن استفاده از ال‌پی‌جی به عنوان سوخت خودروها گفت: اولویت استفاده از ال‌پی‌جی با خانوارهای شهری، روستایی و عشایری است که از نعمت گاز برخوردار نیستند و پس از آن نیز تعدادی صنوف خدماتی که به شبکه گاز دسترسی ندارند، در اولویت هستند.

ویس کرمی با تاکید بر تولید ال‌پی‌جی با همه ظرفیت در شرکت‌های پالایشی درباره استفاده از این سوخت برای مصارف غیرمجاز هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.

اختصاص سهمیه ۲۲ هزار تنی گاز مایع به استان سیستان و بلوچستان در آذرماه

وی با اشاره به افزایش سهمیه اختصاص یافته ال‌پی‌جی در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان و بوشهر گفت: در آذرماه امسال ۲۲ هزار تن سهمیه ال‌پی‌جی به این استان اختصاص یافته است، این در حالی است که در آذرماه پارسال این میزان ۱۳ هزار تن بوده است.

بنا بر اعلام وزارت نفت، او همچنین از اختصاص ۱۷۵ هزار تن سهمیه ال‌پی‌جی به ۳۱ استان در کل کشور در آذرماه ۹۸ خبرداد و گفت: این در حالی است که این رقم در آذرماه پارسال این رقم ۱۶۴ هزار تن‌ بوده است.

ویس کرمی مقدار سهمیه موردنیاز ال‌پی‌جی برای مصارف مجاز در کشور را حدود ۱۰۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: حدود ۷۵ هزار تن از سهمیه اختصاص یافته در کل کشور برای مصارف غیرمجاز استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها