آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس

مردم انگلیس صبح امروز (پنجشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام به پای صندوق‌های رای رفتند تا سرنوشت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را مشخص کنند.

آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس

این سومین بار در پنج سال گذشته است که مردم انگلیس در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند.

این انتخابات که قرار بود بر اساس گفته‌های بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس 31 ژانویه 2020 برگزار شود، زودتر از زمان تعیین شده برگزار شد.

پس از چندین هفته مبارزات فشرده انتخاباتی، شعبه‌های رای گیری از ساعت ۷ صبح امروز به روی رای دهندگان گشوده شده و ساعت ۱۰ شب به فعالیت خود پایان خواهند داد. انتظار می‌رود نتایج اولیه انتخابات تا نیمه شب و نتایج نهایی تا بعد از ظهر فردا (جمعه) منتشر شوند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در حدود ۴۶ میلیون تن از مردم انگلیس برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور ثبت نام کرده‌اند.

پس از ماه‌ها عدم توافق سیاسی درباره برگزیت، این انتخابات زودهنگام با هدف خروج پارلمان از بن‌بست برگزار شده است. بوریس جانسون محافظه‌کار امیدوار است که در این انتخابات اکثریت آرا را به دست آورد تا توافق برگزیت که درباره آن با بروکسل گفت‌وگو کرده است را اجرایی کند. از سوی دیگر، جرمی کوربین، نامزد حزب کارگر و رقیب جانسون در انتخابات وعده داده است که در صورت پیروزی در این انتخابات یک رفراندوم دیگر درباره برگزیت برگزار خواهد کرد.

مردم انگلیس در همه پرسی 2016 میلادی با 52 درصد رای موافق در مقابل 48 درصد رای مخالف، از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

ترزا می، نخست وزیری است که روند خروج از اتحادیه اروپا را در مارس 2017 آغاز کرد اما نتوانست آن را تکمیل کند. توافق خروجی که وی با اتحادیه اروپا درباره آن مذاکره کرده بود چندین بار توسط نمایندگان پارلمان مسدود شده بود به همین دلیل ترزا می مجبور به استعفا شد.

بوریس جانسون که توسط حزب محافظه کار منصوب شد، در ژوئیه گذشته جایگزین ترزا می شد. اما استعفای اعضای دولت وی، تعلیق پارلمان، از دست رفتن اکثریت مطلقش، لغو تعلیق پارلمان، مذاکره درباره توافق جدید برای جدایی از اتحادیه اروپا و سرانجام عدم توانایی خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر، بوریس جانسون را مجبور کرد تا هرچه سریعتر برای انتخابات زودهنگام فراخوان دهد تا امید به یافتن راه حلی داشته باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها