رسول خضری:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان با نرخ تورم ۸۰ درصدی کاریکاتورگونه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق و دستمزد سال ۹۹، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که طنز تلخی است و افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم باشد.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان با نرخ تورم ۸۰ درصدی کاریکاتورگونه است

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره مشکلات بودجه 99 در حوزه اجتماعی گفت: در مباحث اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 6 هزار میلیارد تومان و برای طرح طبقه‌بندی مشاغل 2 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است. در بحث جاری و دستمزدها هم در بودجه 99 یک ریال را از محل فروش نفت ندیده‌اند و این موضوع مشکلات جدیدی به وجود می‌آورد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس ادامه داد: درآمدهای ناشی از مالیات سال 98-99 دولت هزار میلیارد تومان بود در حالی که در لایحه بودجه سال آینده 160 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. البته افزایش حقوق و دستمزد سال 99 هم 15 درصد در نظر گرفته شده که طنز تلخی است و افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم باشد.

خضری توضیح داد: تورم امسال ما بین 42 درصد تا 62 درصد بود که این میزان تورم ناشی از افزایش دلار بود. تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین 2 ماه آینده نمود می‌یابد که قطعاً تا 80 درصد هم بالا می‌رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین طنز تلخی در بحث تناسب بین افزایش حقوق و تورم دیده می‌شود. این طنز به کاریکاتوری می‌ماند که همه اجزای آن وجود دارد ولی تناسبش به هم خورده است؛ یعنی آن تصویر دست و پا و سر و گردن دارد، ولی اجزایش متناسب نیست.

اصلاح نرخ بنزین دغدغه مردم است

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: از آنجا که بحث بودجه در خصوص حامل‌های انرژی و خصوصاً نرخ بنزین باید اصلاح شود، می‌کوشیم در کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس آن را اصلاح کنیم، چرا که دغدغه اصلی مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش‌مان بر این است که همان طرح دوفوریتی قیمت بنزین را بر مبنای 1500 تومان و به صورت تک‌نرخی اعمال کنیم، چرا که بنزین دونرخی فسادآور است و کارت سوخت باید جمع شود.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مرسل
    0

    من موندم این نمایندگان چرا برای رای آوری این سخنانو به زبان‌میارن،آقای نماینده این گوی واین میدان شما خودتان قانونگذارین،اینکه کاری ندارد شما دولت راموظف کنید که افزایش حقوق به تناسب تورم باشد براساس برنامه ششم توسعه،چرا ما مردمو احمق فرض میکنید

  • علی پور
    0

    گرانی بنزین300درصد ارز500درصد تورم هزاردرصد افزایش حقوق 15درصد کی گفنه دوتا دوتامیشود4تا فعلاکه دودوتا میشود صفر افزایش می دهیم حقوق کارگران وبازنشستگان وکارمندان را 15درصدعلی برکت الله تاکور شوند دشمنانی که نمی توانند ببیند ما اینیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها