انتساب دروغ به امام خمینی توسط حجت‌الاسلام پناهیان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، عصر سه‌شنبه در دومین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق و دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در اهواز سخنانی را به امام راحل نسبت داد که با یک بررسی مختصر، کذب بودن آن روشن می شود.

انتساب دروغ به امام خمینی توسط حجت‌الاسلام پناهیان

وی اظهار داشته :«لیبرال ها و به ویژه نمایندگان لیبرال در کشور ما از داعش دفاع می کردند و دستان آنها نیز به خون شهدای مدافع حرم آغشته است... نمایندگان مجلسی که همفکر با غرب گرایان هستند هیچ تفاوتی با داعشیان ندارند و هر دو خون ریز هستند.. سند ما سخنان امام خمینی (ره) در سخنرانی های ایشان است چرا که ایشان ۱۱ بار از کلمه «لیبرال ها» استفاده کرده اند که در صحیفه امام موجود است؛ در مصاحبه سال ۱۳۵۷ در پاریس نیز به کلمه لیبرال و منافقین اشاره کردند و هیچ تفاوتی بین این دو قایل نشدند..."

در سخنان پناهیان تصریح شده که «حضرت امام ۱۱ بار از کلمه «لیبرال ها» استفاده کرده اند و این 11 مورد در صحیفه امام موجود است.» این در حالی است که مرحوم امام تنها یک بار کلمه «لیبرال» را به کار برده اند. آنهم در «منشور روحانیت»

از سوی دیگر پناهیان گفته است که مرحوم امام در مصاحبه سال ۱۳۵۷ در پاریس نیز به کلمه «لیبرال و منافقین» اشاره کردند...
با بررسی سخنان معظم له در اواخر سال 1357 در نوفل لوشاتو، روشن می شود که امام حرفی از لیبرالها نزده اند بلکه روزنامه «لیبرال» چاپ توکیو درباره ویژگیهای حکومت اسلامی از امام سوالهایی کرده است!

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • آلزایمری
    0

    ظاهرا این روزها آلزایمر تو آقایان بالادستی به شدت رو به رشده ...چون حرفهای چند دقیقه پیششون رو هم یادشون نمیاد چه برسه به این آقا یا بقیه که کاندید میشن و وعده های آنچنانی قبل انتخابات میدن!!!!!!!!!!!!!

  • الهام
    0

    دروغگو شما هستید نه استاد پناهیان.... کافیه یه سرچ ساده توی اینترنت کنید ( بنویسید صحیفه امام و لیبرال) تا بفهمید که استاد پناهیان هیچ حرفی رو بدون سند نمیزنه. ایشون نه فقط یه عالم دینی بلکه یه محقق هستن و بدون سند حرف نمیزنن.

  • مریم
    0

    خودش از صدتا منافق بدتر

    نظرات شما -
    • علی ورسه ای
      0

      با سلام و احترام بنده آخرین ورژن صحیفه امام را در اختیار دارم لذا هر ایرادی به بنده داشتید حاضرم یک به یک توضیح دهم در ضمن جناب پناهیان از این گونه اشتباهات کم مرتکب نمی شوند اگر بنا باشد پاسخ داده شود، از یک جلد کتاب هم قطورتر می شود.

  • محمدرضا باقرپور
    0

    شناسه ارجاع کلمه لیبرال، جلد 21 صحیفه امام خمینی(ره)، از صفحه 273 تا صفحه 293می باشد که به تعداد یک بار، به کار برده شده است؛ آنجا که آمده است: «... نباید برای رضایت چند لیبرال خودفروخته، در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها، به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز، احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند...»( ۳ اسفند ۱۳۶۷) کلمه لیبرال، یک بار دیگر هم در جلد ۳ صحیفه امام خمینی(ره)، از صفحه ۳۶۶ تا صفحه ۳۷۶ آمده است؛ آنجا که امام، در مقابل سؤال آقای لوسین ژرژ که می پرسد: «آیا مثل برخی فکر می‌کنید که امریکا می‌خواهد یک رژیم آزادمنش لیبرال در ایران مستقر سازد؟» می فرمایند: «... به هر حال، ما هیچ گاه رژیمی را با سیما و صورتی لیبرال و آزادمنش و مضمون و محتوای دیکتاتوری و استبدادی، قبول نخواهیم کرد.»(۴ اردیبهشت ۱۳۵۷) یعنی درواقع و در مجموع، در سخنان امام خمینی(ره)، تعداد دو بار، کلمه لیبرال به کار برده شده است و اینکه حضرت امام، ۱۱ بار از کلمه «لیبرال ها» استفاده کرده باشند و این 11 مورد هم در صحیفه امام موجود باشد، سخن اشتباهی است و حتی مشتقات این کلمه هم به کار برده نشده است. اگر حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای علیرضا پناهیان، در سخنرانی خود، چنین سخنی گفته اند و چنین سهو و اشتباهی را ناخواسته مرتکب شده اند و اهمیتی نداده اند و یا متوجه نشده اند یا متوجه شده اند و اعلام و تصحیح نموده اند که بعداً سخنانش تقطیع شده است، در هر حال و من حیث المجموع، به نظرم باید برای روشن سازی موضوع، رسماً و از همان تریبون عذرخواهی نمایند و از مخاطبان، به خاطر این سهو و انتساب، پوزش بخواهند؛ چون توجیه و توضیح دیگری ندارد.

    نظرات شما -
    • علی ورسه ای
      0

      برادر عزیز و با احساس بنده هم به مطلب کاملا واقف بوده ام اما اگر کمی دقت بفرمایید این سخن امام نیست بلکه بخشی از نامه مرحوم آقای منتظری به امام است، دقت کنید: [بسم اللَّه الرحمن الرحيم. محضر مبارك آيت اللَّه العظمى امام خمينى- مد ظله العالى‏ پس از سلام و تحيت، مرقومه شريفه مورخ 6/ 1/ 68 واصل شد. ضمن تشكر از ارشادات و راهنماييهاى حضرت عالى به عرض مى‏رساند، مطمئن باشيد همان طور كه از آغاز مبارزه تا كنون در همه مراحل همچون سربازى فداكار و از خود گذشته و مطيع در كنار حضرت عالى و در مسير اسلام و انقلاب بوده‏ام، اينك نيز خود را ملزم به اطاعت و اجراى دستورات حضرت عالى مى‏دانم؛ زيرا بقا وثبات نظام اسلامى مرهون اطاعت از مقام معظم رهبرى است. براى هيچ كس قابل شك نيست كه اين انقلاب عظيم تا كنون در سايه رهبرى و ارشادات حضرت عالى از خطرات مهمى گذشته؛ و دشمنان زيادى همچون منافقين كوردل، كه دستشان به خون هزاران نفر از مردم و شخصيتهاى عزيز ما و از جمله فرزند عزيز خود من آغشته است، و ساير جناحهاى مخالف و ضد انقلاب و سازشكار و ليبرال مآبهاى كج فكر را رسوا و از صحنه خارج نموده است. آيا جنايات هولناك و ضربات ناجوانمردانه اين روسياهان كوردل به انقلاب و كشور و ملت عزيز و فداكار ما فراموش شدنى است؟ و اگر بلندگوهاى آنان و راديوهاى بيگانه خيال مى‏كنند با جوّسازيها و نشر اكاذيب و شايعه‏ پراكنيها به نام اين جانب مى‏توانند به اهداف شوم خود برسند و در همبستگى ملت ما رخنه كنند، سخت در اشتباهند. و راجع به تعيين اين جانب به عنوان قائم مقام رهبرى، خود من از اول جداً مخالف بودم؛ و با توجه به مشكلات زياد و سنگينى بار مسئوليت، همان وقت به مجلس خبرگان نوشتم كه تعيين اين جانب به مصلحت نبوده است. و اكنون نيز عدم آمادگى خود را صريحاً اعلام مى‏كنم. و از حضرت عالى تقاضا مى‏كنم به مجلس خبرگان دستور دهيد مصلحت آينده اسلام و انقلاب و كشور را قاطعانه در نظر بگيرند. و به من اجازه فرماييد همچون گذشته يك طلبه كوچك و حقير در حوزه علميه به تدريس و فعاليتهاى علمى و خدمت به اسلام و انقلاب، زير سايه رهبرى حكيمانه حضرت عالى، اشتغال داشته باشم. و اگر اشتباهات و ضعفهايى كه لازمه طبيعت انسان است رخ داده باشد، ان شاء اللَّه با رهبريهاى حضرت عالى مرتفع گردد. و از همه برادران و خواهران عزيز و علاقه‏مند تقاضا مى‏كنم مبادا در مورد تصميم مقام معظم رهبرى و خبرگان محترم، به بهانه حمايت از من، كارى انجام دهند و يا كلمه‏اى بر زبان جارى نمايند؛ زيرا مقام معظم رهبرى و خبرگان جز خير و مصلحت اسلام و انقلاب را نمى‏خواهند. اميد است اين شاگرد مخلص را هميشه از راهنماييهاى ارزنده خود بهره‏مند، و از دعاى خير فراموش نفرماييد. و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته. [صحيفه امام، ج‏21، ص: 334] پس این کلمات از آقای منتظری صادر شده بنا براین آقای پناهیان هم اشتباه شما را مرتکب شده است. / بله اینجاست که حضرت رسول (ص) فرمودند: «حُبُّکَ لِلشَّیْ ءِ یُعْمِی وَ یُصِمُ» .(من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص: ۳۸۰)

  • محمدرضا باقرپور
    0

    آقایی که خودتان را علی ورسه ای معرفی کرده اید، کمی یواش! این جانب، کلمه به کلمه آنچه را که گفته ام و در اینجا آورده ام، تحقیق کرده و برایش وقت گذاشته ام و به آنچه که گفته ام، یقین دارم. شما قطعاً دچار خطای هاله ای شده اید. اینجانب، نامه مرحوم منتظری را نیز دیدم و از آن رد شدم؛ چون کاری با متن منتسب به ایشان ندارم و موضوع ما، امام خمینی(ره) است نه ایشان. اینجانب، خوشبختانه منابع را واضح و با زبان فارسی نوشته ام. ظاهراً شما روی نوشته اینجانب، هیچ دقتی نکرده اید. توصیه می کنم نوشته این جانب را مجدد مطالعه نمایید و دوباره بروید و این بار با دقت، صحیفه امام را مطالعه نمایید و یک تطبیقی بکنید. حتماً با نتیجه ای که خواهید رسید، از نوشته شتابزده تان، نادم خواهید شد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اگر فقط کمی بیشتر دقت کنید لیبرال و لیبرال ها 11 بار در صحیفه موجود است بی سواد کسایی هستند که ادعای سواد داشتن دارن و یاد نگرفتند درست تحقیق کنند و تهمت می زنند 1 منشور روحانیت 2. ج 21 ص 86 3 ج 21 ص 99 4 و 5 ج 21 ص 286 6 و 7: ج 21 ص 326 8 و9 : ج 21 ص 330 10: ج 21 ص 331 11: ج 21 ص 333 چه چیز را شما تحقیق کرده اید و چه چیز را یقین دارید این آدرس ها را بروید و ببیند تا از جهل مرکب بیرون بیایید اقای باقرپور

    • محمد صادق خدامردی
      0

      http://www.imam-khomeini.ir/fa/C207_44726/ شما در سایت هم نگاه کنی این صفحه 331 است

  • محمدرضا باقرپور
    0

    آقای علی ورسه ای اینکه آخرین ورژن صحیفه امام را در اختیار دارید، این را کمی و مختصر توضیح بدهید که آیا منظور از آخرین ورژن این است که حذف و اضافاتی داشته است یا ویراستاری شده و تغییراتی در آن داده شده است؟!

  • علی
    0

    اگر فقط کمی بیشتر دقت کنید لیبرال و لیبرال ها 11 بار در صحیفه موجود است بی سواد کسایی هستند که ادعای سواد داشتن دارن و یاد نگرفتند درست تحقیق کنند و تهمت می زنند 1 منشور روحانیت 2. ج 21 ص 86 3 ج 21 ص 99 4 و 5 ج 21 ص 286 6 و 7: ج 21 ص 326 8 و9 : ج 21 ص 330 10: ج 21 ص 331 11: ج 21 ص 333

    نظرات شما -
    • محمدرضا باقرپور
      0

      جملاتی که در آن، کلمه «لیبرال» یا مشتقات آن آمده، در اینجا بیاورید تا مخاطبان، قانع شوند با مستنداتی که خواهید آورد. از نوشته شما چنین برمی آید که جلد 21 ، پر از «لیبرال» و «لیبرال ها» بوده! در حالی که کلمه لیبرال، در جلد 21 صحیفه امام خمینی(ره) ، به تعداد فقط یک بار، به کار برده شده است؛ آنجا که آمده است: «... نباید برای رضایت چند لیبرال خودفروخته، در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها، به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز، احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند...» و عجیب است که این اعداد و ارقام کاملاً تصادفی را در اینجا آورده اید!! ضمناً شما دچار یک سهو آشکار دیگری هم شده اید که یک خواننده با هوش متوسط هم سریع متوجه آن و متوجه ساختگی بودن و سرکاری بودن پاسخ شما می شود و آن اینکه جلد 21 صحیفه، آخرین صفحه اش، 293 است اما شما از صفحات 333! و 331! و 330! و 326! هم صحبت کرده اید! آیا صفحاتی اضافه شده اند؟! می دونی مشکل بیشتر ماها چیه؟ ما وقتی مرید و شیفته کسی می شیم، امکان صدور سخن و فعل اشتباه از جانب وی را در حد صفر، تصور می کنیم و تحت هر شرایطی هم از وی، دفاع می کنیم آنهم دفاع بد؛ اکنون شما احتمالاً دچار این حالت شده اید. خوانندگان و علاقه مندان محترم، برای تحقیق بیشتر در این زمینه، می توانند با مراجعه به سایت مربوط«سایت جامع امام خمینی ره» و با استفاده از امکان جست و جو، به راحتی و در عرض چند ثانیه، نتایج حاصل از جست و جو را مشاهده فرمایند.

    • علی
      0

      پيام [به ملت ايران در سالگرد كشتار خونين مكه (قبول قطعنامه 598) به جاى پرخاش و كنار زدن آنها با پدرى و الفت با آنان برخورد كنيد. اگر قبول هم نكردند، مأيوس نشويد. در غير اين صورت خداى ناكرده به دام ليبرالها و مليگراها و يا چپ و منافقين مى‏افتند؛ و گناه اين كمتر از التقاط نيست‏ صحيفه امام، ج‏21، ص: 99 آيا ملت عزيز ايران در مقابل توطئه منافقين و ليبرالها و زراندوزى و احتكار سرمايه داران و حيله مقدس مآبان مقاومت نكرده است؟ صحيفه امام، ج‏21، ص: 86 صحيفه امام، ج‏21، ص: 286 منشور روحانیت انقلاب به هيچ گروهى بدهكارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروهها و ليبرالها مى‏خوريم، آغوش كشور و انقلاب هميشه براى پذيرفتن همه كسانى كه قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قيمت طلبكارى آنان از همه اصول، كه چرا مرگ بر امريكا گفتيد! چرا جنگ كرديد! چرا نسبت به منافقين و ضد انقلابيون حكم خدا را جارى مى‏كنيد؟ صحيفه امام، ج‏21، ص: 286 منشور روحانیت تا من هستم نخواهم گذاشت حكومت به دست ليبرالها بيفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقين اسلام اين مردم بى‏پناه را از بين ببرند ما بايد مدافع افرادى باشيم كه منافقين سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بريدند. ما بايد دشمن سرسخت كسانى باشيم كه پرونده‏هاى همكارى آنان با امريكا از لانه جاسوسى بيرون آمد. ما بايد تمام عشقمان به خدا باشد نه تاريخ. كسانى كه از منافقين و ليبرالها دفاع مى‏كنند، پيش ملت عزيز و شهيد داده ما راهى ندارند صحيفه امام، ج‏21، ص: 326 امروز غرب و شرق به خوبى مى‏دانند كه تنها نيرويى كه مى‏تواند آنان را از صحنه خارج كند، اسلام است. آنها در اين ده سال انقلاب اسلامى ايران ضربات سختى از اسلام خورده‏اند و تصميم گرفته‏اند كه به هر وسيله ممكن آن را در ايران كه مركز اسلام ناب محمدى است نابود كنند. اگر بتوانند با نيروى نظامى، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بيگانه كردن ملت از اسلام و فرهنگ ملى خويش و اگر هيچ كدام از اينها نشد، ايادى خودفروخته خود از منافقين و ليبرالها و بى‏دينها را كه كشتن روحانيون و افراد بيگناه برايشان چون آب خوردن است و در منازل و مراكز ادارات نفوذ مى‏دهند كه شايد به مقاصد شوم خود برسند صحيفه امام، ج‏21، ص: 326 صحيفه امام، ج‏21، ص: 330 از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامى عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرالها و از كانال آنها به منافقين مى‏سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبرى آينده نظام را از دست داده‏ايد صحيفه امام، ج‏21، ص: 330 شما در اكثر نامه‏ها و صحبتها و موضعگيريهايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرالها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند. به قدرى مطالبى كه مى‏گفتيد ديكته‏شده منافقين بود كه من فايده‏اى براى جواب به آنها نمى‏ديدم. صحيفه امام، ج‏21، ص: 331 سعى كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدى هاشمى و ليبرالها نريزد. صحيفه امام، ج‏21، ص: 284 نبايد براى رضايت چند ليبرال خود فروخته در اظهار نظرها و ابراز عقيده‏ها به گونه‏اى غلط عمل كنيم كه حزب اللَّه عزيز احساس كند جمهورى اسلامى دارد از مواضع اصولى‏اش عدول مى‏كند سایت هیچ اعتباری نداره / چون امکان سرچ درستی نداره / متن کتاب معتبر است مراجعه فرمایید به نرم افزار امام خمینی مرکز کامپیوتری نور / و تهمت زدن به دیگران راحت

    • علی
      0

      http://www.imam-khomeini.ir/fa/C207_44726/_ اینم صحفه 331 از سایت امام خمینی ادمی که بلد نیست یه جستجوی ساده بکنه اخرت خودش رو خراب نمی کنه با تهمت زدن

  • محمد
    0

    خبری جان کور خواندی

  • محمدرضا باقرپور
    0

    صفحاتی که آورده اید همراه با جملات مربوط، چنانچه صحت داشته باشند، حق با شماست.

  • ن
    0

    دروغ گو شمایید که بی سند و مدرک صحبت میکنید صحبتهای پناهیان درست بوده.. اخیره مد شده علما رو زیر سوال میبرن با هر شیوه ای که دلشون میخواد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها