وزیر آموزش و پرورش دولت مهندس موسوی:

مردم اغتشاش‌گر نیستند / باید سازوکاری قانونی برای اعتراض تدارک دیده شود

عضو جلسات تدوین قانون اساسی گفت: آقایان اگر هیاهو را برای کشور مضر می‌دانند، باید سازوکاری قانونی برای اعتراض تدارک ببینند تا از این طریق باب سوءاستفاده را به روی سوءاستفاده‌گران ببندند.

مردم اغتشاش‌گر نیستند / باید سازوکاری قانونی برای اعتراض تدارک دیده شود

کاظم اکرمی عضو جلسات تدوین قانون اساسی درباره شیوه مدیریت اعتراض مردمی اظهار کرد: قبل از هر چیز اصرار دارم که مردم اغتشاش‌گر نیستند و سوءاستفاده سودجویان نباید عاملی برای آشوبگر یا اغتشاش‌گر خواندن کل مردم تلقی شود.

عضو جلسات تدوین قانون اساسی ادامه داد: در جلسه‌هایی که برای تدوین قانون اساسی داشتیم به طور صریح به این مساله که اعتراض‌های عمومی باید چطور مدیریت شود نپرداختیم. اما نظر کلی اعضا این بود که مردم با هر سطحی که باشند به قاعده باید اجازه داشته باشند اعتراض‌، نقد و نظر خودشان را در خصوص مسائل جاری کشور بیان کنند.

وزیر آموزش و پرورش دولت مهندس موسوی همچنین گفت: یک بار اعضای شورای شهر طرحی ارائه کردند و مکان مشخصی را برای تجمعات قانونی و البته بحق مردم برگزیدند که متاسفانه نهاد دیگری آن را ملغی کرد. این تصمیم در شرایطی گرفته شد و نظر اعضای شورای شهر را منتفی کرد که شأنیت نظام اسلامی با هیچ دلیل و برهانی نمی‌تواند به صدای اعتراضی مردم بی‌تفاوت باشد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: به هر حال دولت تصمیمی گرفته است و گروهی از مردم این حس را پیدا کرده‌اند که با اجرایی شدن تصمیم فوق متضرر و شرایط معیشتی‌شان دشوارتر خواهد شد. در چنین حالتی بسیار طبیعی است که بخواهند مخالفت‌شان را به نوعی به گوش تصمیم‌گیران برسانند. حضرت امیر بارها فرموده‌‌اند: «مردم باید به من مشورت بدهند و نصیحتم کنند.» پس بر دست‌اندرکاران واجب است بستری مهیا کنند تا مردم بتوانند حرف‌هایشان را بزنند،‌ آن هم بدون اینکه تهدیدی را متوجه خود ببینند.

سید کاظم ‌اکرمی در پایان سخنانش گفت: نکته تاسف‌آور این است که عده‌ای در واکنش به اعتراض‌های دسته‌جمعی از مردم تحت عنوان اغتشاش‌گر یاد می‌کنند که باید اذعان کرد این نحوه رویارویی با معترضانی که نگران وضعیت‌شان هستند بدترین برخورد ممکن است. آقایان اگر هیاهو را برای کشور مضر می‌دانند، باید سازوکاری قانونی برای اعتراض تدارک ببینند تا از این طریق باب سوءاستفاده را به روی سوءاستفاده‌گران ببندند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا
    0

    دولت باید به مردم توسط احزاب مجوز تجمعات قانونی را بدهد تا مردم اعتراض شان را فریاد بزنند آنوقت مردم هم مجوز به یک عده فرصت طلب نمی دهند تا اموال مردم - فروشگاه - بانک- ماشین آتشنشانی و اورژانس را آتش بزنند .

  • اکبر
    0

    بهترین راه مجوز گرفتن قانونی تجمعات توسط احزاب رسمی کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها