تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به چالش کشیده شد

تولید نفت‌خام ونزوئلا در نوامبر نسبت به اکتبر بیش از ۲۰ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح از زمان تشدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA‌ رسید.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به چالش کشیده شد

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند تولید نوامبر بین ۹۲۶ تا ۹۶۵ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۷۶۱ هزار بشکه در روز در اکتبر بود که شرکت PDVSA به اوپک گزارش کرده بود. افزایش تولید همزمان با رشد صادرات نفت ونزوئلا به بیش از یک میلیون بشکه در روز روی داد.

برای نخستین بار از اوت است که تولید نفت ونزوئلا از ۹۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفته است. واشنگتن در اوت تحریمها علیه شرکت PDVSA را تشدید و شرکتهای خارجی را تهدید کرد در صورت همکاری با PDVSA، هدف تحریم قرار خواهند گرفت. دولت آمریکا در ژانویه امسال شرکت PDVSA را با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

اما اعلام تحریم‌های ثانویه باعث شد بسیاری از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های چینی از خرید نفت ونزوئلا خودداری کنند و این مسئله به افزایش ذخایر داخلی منجر شد و در نتیجه شرکت PDVSA ناچار شد تولیدش را کاهش دهد.

با این حال صادرات ونزوئلا در نوامبر که مشتریان بزرگی مانند ریلاینس اینداستریز هند و رپسول اسپانیا خریدشان را افزایش داده و به کاهش سطح ذخایر ونزوئلا کمک کردند، بهبود پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، تولید در منطقه نفت خیز اورینوکوی ونزوئلا در نوامبر بین ۴۶۵ تا ۵۰۲ هزار بشکه در روز بود. پتروپیار که جوینت ونچر میان PDVSA و شورون است، با تولید ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز، پیشتاز بود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها