مخالفت بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها با استیضاح ترامپ

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه کوئینیپیاک که نتایجش پس از اعلام رسمی معرفی لایحه استیضاح دونالد ترامپر از سوی دموکراتها منتشر شد، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی با استیضاح و برکنار شدن ترامپ از ریاست جمهوری مخالفند.

مخالفت بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها با استیضاح ترامپ

نتایج این نظرسنجی نشان داده که ۵۱ درصد از رای‌دهندگان شرکت کرده در این نظرسنجی گفته‌اند با استیضاح و برکنار شدن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری مخالفند در حالی که ۴۵ درصد با این امر موافق بوده‌اند. این پاسخها تا حد زیاد بر مبنای گرایشات حزبی مطرح شده‌اند چرا که ۸۳ درصد از موافقان با استیضاح و برکناری ترامپ حامی حزب دموکرات آمریکا بوده‌اند در حالی که ۹۵ درصد از مخالفان با استیضاح ترامپ طرفدار حزب جمهوریخواه بوده‌اند.

این نظرسنجی در فاصله ۴-۹ دسامبر، در ضمن برگزاری یک سری جلسات استماع علنی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در راستای فرآیند استیضاح ترامپ و در عین حال در مقطع پس از اعلام رسمی لایحه قانونی مربوط به این استیضاح از سوی دموکراتها انجام شده است.

مشخص نشده که چه تعداد رای‌دهنده در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. آخرین باری که مخالفت بیش از ۵۰ درصدی با استیضاح ترامپ در نظرسنجی‌های این شرکت ثبت شد مربوط به زمانی بود که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سپتامبر تحقیقات برای استیضاح را به جریان انداخت.

دموکراتهای آمریکا بعد از آن فرآیند استیضاح ترامپ را به جریان انداختند که دونالد ترامپ درگیر رسوایی مربوط به تلاشهایش برای اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین به هدف وادار کردن وی به تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات شد. آنها ترامپ را متهم کرده‌اند به این که موضوع کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین و وعده نشست میان خودش و رئیس جمهور اوکراین را ابزاری برای اعمال فشار بر دولت کی‌یف به منظور وادار کردن این دولت به تحقیقات درباره فسادهای احتمالی جو بایدن و پسرش هانتر بایدن در خاک اوکراین قرار داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد سبزواری متخلص به رهجو
    0

    بنام آرامبخش دلها . موضوع : موافقت آمریکائیها با استیضاح ترامپ چرا؟ از ابتدای مبارزات انتخاباتی بطورروزافزون مشخص شد که ترامپ شخص متعادلی نیست ، این مطلب را ازسبک تبلیغات ، طرزصحبت کردن ، حرکات ، رفتار و گفتار او میشد استنباط نمود ، بمرور که سوابقِ اوآشکار ترشد ، موارد مشکوک و غیره منتظره از فعالیتهای شخصی ، خانوادگی و اجتماعی او، موجب تعجب وسپس موجب طرح سئوالات کنجکاوانه تری گردید ، ثروت های کهکشانی و نحوۀ کسب آن گرچه حیرت آور می نمود امّا با توجیه موروثی بودن ، امکان سر پوش گزاری ایجاد می نمود . ضمن اینکه پدران و اجدادّ او را نیز زیر سئوال میبرد ، فرارهای مالیاتی ، زد و بند های کلان با دولتی ها ، تفکرات نژاد پرستانه ، تفکرات فاشیستی ، نازیستی ، تقلب ، دروغ ، فریب و امثالِ آنها برای عده ای از مردم با تفکرات مشابه ، نه تنها تناقض ایجاد نمی نمود بلکه خود عامل وحدت برای سوء استفادۀ پایدارشان میشد . در کنارِ این همه فساد ، خود بزرگ بینی، خود کامگی ، غرور و تکّبرمی توانست انگیزۀ چاپلوسی از جانب محتاجان و معتادان باشد که تبلیغات مزوّرانه ، مشوّق ومبلّغ درجذبِ آنان میگردید .درتآییدِ آن ، آمار نشان میدهد که درصد قابل توجهی از رآی دهندگان به ترامپ از میان اقشارِ فقیر ، کم در آمد ، محتاج ، معتاد ، کارتن خواب و بی خانمانی بودند که به تصوّرِ باطل از اینکه زندگی در زیر سایۀ ثروتمندان میتواند روزنۀ امیدی در کسب پول ایجاد کند . غافل ازاینکه هر کس که تمام عمرش در فضای دروغ ، حیله ، حرص ، طمع ، شهوت و فساد طی شده باشد چگونه میتواند حتی به " ترحّم " فکر کند ؟ به انسانیت فکر کند ؟ چگونه می تواند خدائی فکرکند ؟ اتفاقات ، جنگها ، کشتارهای جمعی ، وحشیانه و بی رحمانه که علیه جامعۀ بشری در همۀ نقاط دنیا در حال وقوع است ، همگی اسناد جنایات و خیانات غیرقابل انکارند که ترامپ وامثالِ ترامپ مرتکب میشوند . عدم انتشار اینگونه مطالب خود سئوال برانگیز است . چرا نباید منتشر شود ؟ رهجو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها