شهردار مشهد: توس تا پایان سال ۲۰۲۰ ثبت جهانی می‌شود

شهردار مشهد گفت: موضوع ثبت جهانی توس برای ما به موضوع حیثیتی تبدیل شده است،این موضوع در حال حاضر در دست پیگیری است و در یک بازه زمانی و انشالا تا پایان سال ۲۰۲۰ ، توس ثبت جهانی می‌شود.

شهردار مشهد: توس تا پایان سال ۲۰۲۰ ثبت جهانی می‌شود

محمدرضا کلایی شهردار مشهد با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه امضاء شده بین شهرداری مشهد و شهرداری تهران در سومین همایش شهر هوشمند اظهار کرد: این تفاهمنامه در رابطه با تبادلات شهروندی بین شهرداران دو کلانشهر مشهد و تهران است.

وی تصریح کرد: ما به لحاظ دانش فنی هیچ فاصله‌ای با تهران و سایر کلان‌شهرها نداریم و باید دو مسئله دیتا و زیرساخت با یکدیگر تجمیع شوند، منتها برای در اختیار قرار دادن دیتا و همچنین لینک کردن سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی بین دو کلان‌شهر مشکلاتی وجود داشت که با امضاء این تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و تهران این اطلاعات و داده‌ها متمرکز خواهد شد.

کلایی در ادامه به مسئله ثبت جهانی طوس گفت: موضوع ثبت جهانی توس برای ما به موضوع حیثیتی تبدیل شده است، میراث فرهنگی و سایر وزارتخانه باید بررسی کنند و آن‌ها نیز از ما حمایت کنند. اگر دست به دست هم دهیم، شاید جفایی که در طول هزار سال نسبت به فردوسی بزرگ انجام دادیم تا حدودی جبران شود و این موضوع در حال حاضر در دست پیگیری است و در یک بازه زمانی و انشالا تا پایان سال 2020 ، توس ثبت جهانی شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری مشهد در ارتباط با کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: اقداماتی در دست انجام داریم که البته هیچ کدام از این موارد با هدف اصلی حل معضل آلودگی هو انیست اما وقتی به اجرا در بیاید در کاهش آلودگی هوا نقش خواهند داشت.

کلایی ادامه داد: اقداماتی کوتاه مدت و بازدارنده در مشهد انجام می‌شود منتها کلید مسئله حمل‌و نقل عمومی است و امیدواریم دولت اجازه دهد از منابعی که در کشور وجود دارد در پروژه‌های مدنظر و تایید شده استفاده کنیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: تمام شهرها دچار آلودگی هستند و برای رفع این معضل باید سرعت ارائه زیرساخت‌ها در برخورد با آلایندگی‌ها بالا ببریم و این کار میسر نمی‌شود مگر با حمایت از سوی دولتمردان که امیدواریم در این زمینه عنایت ویژه‌ای از سوی دولت انجام شود.

وی همچنین در خصوص نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی خاطرنشان کرد: در این زمینه هم ‌اکنون تعامل خوبی بین شهرداری مشهد، استانداری، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و با عنایت به دغدغه‌ای شهروندان مشهدی و البته توجه مسئولان دستگاه‌های اشاره شده وجود دارد ظرف یک ماه آینده با تدوین سندی جامع مشکلات در این حوزه نیز برطرف خواهد شد و بخش خصوصی تکلیف خود را می‌داند و سرعت کار بالا خواهد رفت.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها