مرگ ۱۰ کردستانی بر اثر آنفلوآنزا تکذیب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزایش آمار جان‌باختگان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا از ۹ به ۱۰ نفر در کردستان را تکذیب کرد.

مرگ ۱۰ کردستانی بر اثر آنفلوآنزا تکذیب شد

«ابراهیم قادری» افزایش آمار جان‌باختگان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا از 9 نفر به 10 نفر در استان را تکذیب کرد و اظهار داشت: اصلاً آمارها تغییر نکرده و آخرین آمار فوت‌شدگان، همان 9 نفر قبلی است.

وی افزود: براساس دستور وزارت بهداشت، باید آمار بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هفتگی اعلام شود چراکه آمارهای روزانه تنها سبب ایجاد استرس در بین مردم جامعه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود به‌جای اعلام آمارهای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا، رفتارهای بهداشتی مردم را تقویت کرده و آنان را آموزش دهند.

وی گفت: بیماری آنفلوآنزا در حالت طبیعی یک تا دو درصد فوت داشته و هم‌اکنون نیز فوت روزانه یک تا دو نفر مبتلایان به این ویروس در استان طبیعی است!

قادری خاطرنشان کرد: ماشینی تصادف می‌کند و 4 تا 5 نفر از سرنشینانش فوت می‌کند، بنابراین فوت بیماران مبتلا به آنفلوآنزا نیز طبیعی بوده و لزومی ندارد که روزانه آمارها را اعلام کنیم.

وی اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش اجازه دهد و سر خود مدارس را تعطیل نکند، از شدت بیماری آنفلوآنزا کاسته شده اما هم‌اکنون تعطیلی نابهنگام مدارس باعث کاهش ایمنی گروهی جامعه و افزایش 40 درصدی آنفلوآنزا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: متأسفانه فرمانداران و مسئولان آموزش و پرورش سر خود مدارس را تعطیل کرده در حالی‌که تاکنون هیچ مدرسه‌ای نیازمند تعطیلی نبوده و این اقدام آنان جای سؤال دارد.

قادری یادآور شد: ویروس آنفلوانزا B یک تا دو درصد کشندگی داشته و نوع H1N1 خطرناک‌تر بوده و از مبتلایان به این بیماری انتظار می‌رود در منزل استراحت و از حضور در مهمانی و مجامع عمومی خودداری، برای عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده و تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کسانی‌که دارای بیماری‌های قلبی، آسم، دیابت و بیماری‌های مزمن بوده در معرض این بیماری بوده و «سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان» از علائم این بیماری‌ست و از عموم مردم انتظار می‌رود برای پیشگیری از ویروس آنفلوانزا از خوددرمانی جلوگیری کرده و به پزشک مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها