نرخ واقعی دلار ۹۰۰۰ تومان است/ نوسانات زودگذر بازار ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار ارز کوتاه مدت و زودگذر است، گفت: براساس متغیرهای بنیادی اقتصاد نرخ واقعی دلار بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است.

نرخ واقعی دلار ۹۰۰۰ تومان است/ نوسانات زودگذر بازار ارز

فرهاد دژپسند درباره افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت: براساس متغیرهای بنیادی اقتصاد، نرخ دلار ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، حتی در شرایط بحرانی و افراطی نیز قیمت ارز بیش از ۹ هزار تومان نخواهد بود یعنی مطالعات و ارزیابی‌ها نرخ ارز را بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان تعیین کرده است.

این عضو کابینه دوازدهم افزود: اگرچه در برخی دوره ها شرایط بازار ارز نوسان دارد و این نوسانات کوتاه مدت و زودگذر است، اما دلار بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حال حاضر بازارهای قابل اتکا و مطمئن در کشور وجود دارد، پیشنهاد داد: افرادی که تمایل دارند در بازاری مطمئن و ایمن سرمایه گذاری کنند به سراغ بورس روند، این بازار بهترین مکان برای سرمایه گذاری است زیرا از یک سو منابع پولی و سرمایه مردم حفظ می شود و از سوی دیگر به تولید کشور کمک خواهد شد.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • مهدی
    0

    شبها که خرید و فروش نمیشه دلار پایین میاد صبح دوباره بالا میره

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی دروغ کجا ۹ هزار چرا دروغ

  • محمد
    0

    یک نفر از بالا می خواست شیرجه بزند گفت که ارتفاع آب من می گویم 15 متر است. ولی 1/5 متر بود شیرجه همان.ونتیجه همان.نتیجه گیری می شود؟

  • داد خواه
    0

    آقای دژپسند!!! نرخ واقعی دلار در کشور ما که دارای ثروتهای کلان ملی است باید کمتر از 4200 تومان باشد ولی پیروان ظالم تزهای سرمایه داری انسان ستیز غرب برای انتقام از ده ها میلیون مردم انقلابی بی بضاعت و بی پناه ایران اسلامی برای شاد کردن غرب و آمریکا شش سال است روز به روز قیمت آن را بالا می برند شاید با خیال خام خود بتوانند صبوری و استقامت و پایداری این مردم انقلابی را بشکنند و به اهداف باب میل صهیونیستها و سران آمریکا جامه ی عمل بپوشانند.

  • دولار
    0

    فرهاد دژپسند: درباره افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت: براساس متغیرهای بنیادی اقتصاد، نرخ دلار ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. !!! نه جناب . شما نمی توانید برای ارز نرخ تعیین کنیید‌، شما لازم‌نکرده تز بدین . زمانی ۳ تومن بود..کردینش ۴ تومان. بعد شد ۸ تومان الان شده ۱۳ هزار تومن.. شما فکر کردید مردم بلانسبت خ....تشریف دارند.؟؟ بله ۶۰ درصد مردم در باره ارز و نواسانت چیزی نمی دانند.. فقط چشم و گوشمان به شماست که براشمون شیرین زبونی کنید. حقیقت این است که دولت و دولتیها و رانت خوارها وقتی پول کم میارند دولار را گرون می فروشند تا سود بیشتری بکنند و حقوقها را بدهند .یعنی دست تو جیب مردم میکنند‌‌.. وقتی سر و صداها بلند شد ، دست نگه می دارند .یه دو سه ماهی که گذشت دوباره شروع میکنند به گران کردن ارز.. همیشه همین بوده و هست. پس همیشه مردم عادی و مستضعف ضرر میبینند..چون همیشه با گران شدن ارز کالاها و محصولات گران میشود.! فهمیدید آقای اقتصاد دان محترم...؟؟ از اون طرف هم وقتی دولت نتوانست کالاهای ایرانی را صادر کنه درآمدش کم‌میشه.. دولار گیرش نمیاد. در این هنگام تو فکره چه جوری از مردم دولاررجمع کنه. !! نرخ دولار و هر ارز دیگه میبایستی برای اقتصاد ایران شناور کنترل شده باشد تا ارزش طبیعی خودش را ثابت کند نه اینکه هر وقت شماها و بانک مرکزی تومان کم آوردید گران کنید ،،متاسفانه شما همیشه کم دارید . ایا رهبر عزیزمان میدانند و خبر دارند که ما همچی اقتصاد دانانی در مملکت داریم ؟؟ نرخ

  • سانسور شده
    0

    چرا کامنت ها رو نمیزاری خبر فوری شاید دستت با دزدان ملت تو یه کاسه هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها