عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خبر داد:

نمایندگان اصلاح طلب و اصول‌گرا موافق حذف سود مرکب / مجمع تشخیص مصلحت رسیدگی کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مجمع تشخیص باید مصوبه حذف سود مرکب را تعیین تکلیف کند زیرا اکثر مشمولین پرداخت آن، قشر ضعیف جامعه هستند.

نمایندگان اصلاح طلب و اصول‌گرا موافق حذف سود مرکب / مجمع تشخیص مصلحت رسیدگی کند

سیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مجمع تشخیص باید مصوبه حذف سود مرکب را تعیین تکلیف کند زیرا اکثر مشمولین پرداخت آن، قشر ضعیف جامعه هستند.
با انتقاد از تصویب قانون سود مرکب در قانون بودجه سنواتی سال‌های گذشته علی رغم تذکرات فراوان، گفت: متاسفانه مردمی از جنس قشر مستضعف و ضعیف جامعه مجبور به پرداخت ربح مرکب شدند، افرادی که بطور مثال وام 10 میلیون تومانی گرفتند و با محاسبه سود مرکب باید 75 میلیون تومان پرداخت کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ربا حرام است و سود مرکب حرام اندر حرام است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس، طرحی را تهیه کردند و طبق آن تاکید کردند که سودهای مرکب از سال 1393 به بعد حذف شود و در پرداخت و بازپرداخت تسهیلات بر مبنای قرارداد اولیه عمل شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس تلاش کردند تا سود مرکب حذف شود اما شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایراد گرفت. با توجه به اصرار نمایندگان این طرح مدتی است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است. شورای نگهبان معتقد است که اگر سود مرکب حرام است، حذف آن از تسهیلات قبل از سال 1393 هم باید مورد توجه قرار گیرد. ما هم این اقدام را درست و خوب می‌دانیم اما باید یک قدم رو به جلو برداریم و در گام‌های بعد به تکمیل آن بپردازیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: با توجه به ایراد شورای نگهبان، جمع کثیری از نمایندگان مجلس نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند تا مصوبه مجلس در خصوص حذف سود مرکب را تایید کنند زیرا این اقدام موجب می‌شود که بخشی از مشکلات مردم که وام گرفتند، حل شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم مستضعف بیشترین کسانی هستند که مشمول مصوبه مجلس خواهند شد، ما در این مصوبه سقف مشخص کردیم مبنی بر اینکه سود مرکب از تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان حذف شود. نمایندگان از جریان‌های سیاسی مختلف اعم از اصلاح طلب و اصول‌گرا موافق حذف سود مرکب هستند.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها