۳۹ مادر باردار در آذربایجان‌غربی از محاصره برف نجات یافتند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۹ مادر باردار استان طی نیمه نخست آذرماه جاری از محاصره برف نجات یافتند و به محل امن منتقل شدند.

۳۹ مادر باردار در آذربایجان‌غربی از محاصره برف نجات یافتند

رسول انتظارمهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی روز سه شنبه با اشاره به اینکه ۶ نفر از آنان در بیمارستان بستری و برای زایمان آماده شدند، افزود: ۶ مادر باردار دیگر نیز برای طی مراحل حاملگی در حامله‌ سراهای شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش مشکلات مادران باردار در فصل سرما، نگهداری آنان در منزل اقوام ساکن شهر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ۲۷ مادر باردار که ماه پایانی حاملگی خود را طی می‌کنند، در شهرهای مختلف استان در منزل اقوام نزدیک‌ شان اسکان یافتند و تحت نظر کادر درمانی قرار گرفته‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارتقای سلامت مادران از ارکان اساسی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه در جوامع مختلف است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص حفظ سلامت زنان باردار و نجات جان آنان در فصول سرد سال در مناطق سخت‌گذر استان انجام و توصیه‌های لازم به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها اعلام شده است.

حفظ سلامت زنان باردار مورد توجه جدی دولت یازدهم قرار گرفته و تمامی تلاش شبکه‌های بهداشت و درمان کشور بر جلوگیری از مرگ آنان متمرکز شده‌است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های سردسیر کشور با مناطقی محروم و سخت‌گذر است و در فصول سرد سال به دلیل بارش‌های سنگین و مسدود شدن راه‌های ارتباطی همواره مشکلات زیادی برای زایمان زنان باردار این استان ایجاد می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها