اردوغان: برای اسکان یک میلیون نفر در تل ابیض و رأس العین تلاش می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، این کشور فعالیت خود را برای اسکان دادن یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین در شمال سوریه آغاز کرده است.

اردوغان: برای اسکان یک میلیون نفر در تل ابیض و رأس العین تلاش می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی در مقابل وزرای امور اجتماعی سازمان همکاری اسلامی گفت: ما فعالیت خود را برای اسکان یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین سوریه آغاز کرده‌ایم و از ایجاد مناطق مسکونی جدید در شمال سوریه حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند بار سنگین آوارگان سوری در ترکیه و آوارگان در نزدیکی مرزهای ترکیه را که تعدادشان به ۹ میلیون تن می‌رسد، تحمل کند. اتحادیه اروپا تنها سه میلیارد یورو به آواگان سوری کمک کرده درحالی که ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم.

اردوغان گفت: جهان اسلام که یک چهارم ساکنان جهان را در خود جای داده به اندازه توانایی‌ها و امکاناتش تأثیر و نفوذ ندارد. اوضاع در قدس و فلسطین روز به روز بدتر می شود و جهان اسلام دارد توانایی‌ها و امکاناتش را هدر می‌دهد. ما برخی مواقع احساس می‌کنیم در اعتراض به ظلم علیه فلسطین و قدس تنها هستیم.

وی خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: اگر می‌توانی تظاهرات جلیقه‌زردها را متوقف کن. از آه مظلوم بترس چراکه گریبانت را می‌گیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها