اسرائیل – روسیه؛ آماده برای نبرد نظامی در سوریه/ نیروی هوایی روسیه قدرتمندتر است یا رژیم صهیونیستی؟/ مهمترین ویژگی جنگنده‌ای که اسرائیل را ترسانده است

گزارش‌های منتشر شده از سرویس‌های اطلاعاتی؛ حاکی از این است که هم روسیه و هم رژیم صهیونیستی نسبت به فعالیت‌های دو طرف در مرزهای سوریه حساس شده‌اند.

اسرائیل – روسیه؛ آماده برای نبرد نظامی در سوریه/ نیروی هوایی روسیه قدرتمندتر است یا رژیم صهیونیستی؟/ مهمترین ویژگی جنگنده‌ای که اسرائیل را ترسانده است

به گزارش خبر فوری ، خبرهای منتشر شده از برخی سایت‌های خبری صهیونیستی حاکی از این است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و روسیه در سوریه با هم درگیری مختصری پیدا کرده اند. بر اساس گزارش اورشلیم پست اسرائیل، سوخو 35 روسیه به نیروهای صهیونیستی که در مرز سوریه در حال پیش روی بودند، حمله کرده و آنها را مجبور به فرار کردند.

این سایت اسرائیلی مدعی شده که سوخوها از پایگاه هوایی باسل الاسد(خمیمیم) بلند شده و به مواضع صهیونیست‌ها حمله کرده‌اند.

برخی منابع خبری ادعا کرده اند که همزمان ایران یک پدافند ضد هوایی جدید به سوریه فرستاده است تا به نیروهای مشترک روسیه - سوریه کمک کند. این ادعا باعث ترس بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی شده است.

از می 2018 درگیریهای مرزی بین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و ایران و روسیه بیشتر شده است. طبق ادعای برخی خبرگزاری‌های اسرائیلی، شواهد گویای این است که هر دو طرف در حال چینش آرایش نظامی جدید خود در بلندی‌های جولان هستند و به خصوص رژیم صهیونیستی که اکنون خود را در یک موقعیت حساس بدون متحد می‌بیند ( لازم به ذکر است که نیروهای آمریکایی از سوریه بیرون رفته و عربستان هم در ضعیف ترین حالت خود به سر می‌برد) سعی دارد از طریق افزایش فعالیت در بلندی‌های جولان یک منطقه امن برای خود بسازد. ایجاد چنین منطقه ای باعث تنش و برخورد نیروهای متحد دولت سوریه و صهیونیستها شده است.

با این حال، اگر گزارش فوق درست باشد احتمال درگیری هوایی روسیه و متحدانش با اسرائیل بالاتر می‌رود. گزارش‌های منتشر شده از سرویسهای اطلاعاتی دو طرف حاکی از این است که هم روسیه و هم رژیم صهیونیستی نسبت به فعالیتهای دو طرف در مرزهای سوریه حساس شده اند. اورشلیم پست اسرائیل در گزارش اخیرش از این گفت که سوخو 35 روسیه چه توانایی‌هایی داشته و می‌تواند تا چه حد برای صهیونیستها خطرساز باشد. شواهد گویای این نکته است که اسرائیل از توانایی‌های این جنگنده ترسیده است.

سوخو 35 روسیه را بشناسید

سوخو سو-35 یک جنگنده چندمنظوره تک‌خلبان ساخت روسیه است که قابلیت مانور بالایی دارد. حدود ۱۴ فروند از این هواپیما توسط روسیه ساخته و تعدادی توسط تیم نمایش هوایی شوالیه‌های روسیه به‌کار گرفته شد. این جنگنده به بسیاری از کشورها از جمله برزیل، هند، کره جنوبی و ترکیه پیشنهاد شده و توانایی های بسیاری دارد.

سوخو35 از رادار بسیار نیرومند N035 ایربیس E بهره می‌برد. این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصلهٔ 400 کیلومتری را دارد و می‌تواند و می‌تواند 30 هدف هوایی را از فاصله 300 کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با 8 فروند از آنها درگیر شود.

این جنگنده همچنین از یک سامانه پیشرفته با نام OLS-35 بهره می‌برد که یک سامانه اوپتو الکترونیک است که می‌تواند روشهای گوناگونی از رهگیری، ازجمله جستجو و ردیابی فروسرخ را در اختیار خلبان قرار دهد.

جنگنده سوخو35 از دو موتور AL-41F1S بهره می‌برد که از فناوری جهت‌دهی رانش برخوردار است. این فناوری، با حرکت دادن نازلِ موتورها، به سوخو-35 این امکان را می‌دهد تا دینامیک پرواز خود را به سرعت تغییر دهد و توانایی اَبَر چابکی بدست بیاورد تا با این روش بتواند پس از بروز واماندگی (استال)، همچنان با سرعت پایین مانور بدهد.

موتورهای سوخو35 این امکان را فراهم کردند که خلبان بتواند بدون استفاده از پس‌سوز به سرعت زبرصوت دست پیدا کند. این جنگنده می‌تواند با هواپیماهای دیگر که با سرعت و ارتفاع بیشتری پرواز می‌کنند به راحتی درگیر و پیروز شود.

قدرت هوایی روسیه و رژیم صهیونیستی

هم روسیه و هم رژیم صهیونیستی از توان هوایی بالایی برخوردارند. نیروی هوایی هر دو کشور از جمله قدرتمندترین نیروهای دنیا است. در جدول زیر مروری کلی و کمّی به توان هوایی و هواپیماهای روسیه و اسرائیل خواهیم داشت.

شاخص

روسیه

رژیم صهیونیستی

تعداد هواپیما

4441

772

جنگنده(فایتر)

751

52

هلی کوپتر

1505

177

هواپیمای چند منظوره

526

352

مهم‌ترین جنگنده های چند منظوره روسیه و اسرائیل هم به شرح زیر هستند:

روسیه:

256

MiG-29

132

Su-30

71

Su-35

24

MiG-29K

23

MiG-29K

20

Su-33


رژیم صهیونیستی:

343

F-16C/D/I

9

F-35 Lightning II

در مورد جدول فوق باید به این نکته اشاره کرد که اعداد بالا به این معنی نیست که اگر جنگی پیش آید روسیه پیروز میدان است. واضح است که هر نبردی چه در هوا و چه در زمین و دریا، به شاخصهای مختلفی وابسته است. مهمترین این شاخصها، متحدین سیاسی و منطقه ای هر کشور یا رژیم است. شرایط سوق الجیشی، روحیه و به خصوص بودجه کافی هم از عوامل مهم دیگری است که باید به آن اشاره کرد. جداول فوق فقط مروری کلی بر کمیت تجهیزات هوایی صهیونیستها و روسیه دارد.

اکنون باید صبر کرد و دید که در آینده در منطقه مهم جولان چه اتفاقاتی می‌افتد و آیا باید منتظر یک تنش نظامی جدید در این منطقه باشیم یا همه چیز در سطح مانور می‌ماند؟

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • علیرضا
    0

    امارتون اشتباه : جدول 1 و 2 را مقایسه کنیم تعداد هواپیماهای روسیه 4441 فرونده در جدول 2 کلا 526 فروند.مابقی امار اطلاعات هم به همین شکل نمیتونه صحت داشته باشه .روسیه دارای نیروی دریایی و زیر سطحی فوق العاده قدرتمندی است که حتی امریکا زیاد راغب به مقابله با ان نیست . البته روسیه یکی از کثیفترین حکومتهای خودشو( برای جهانیان ) در 40 ساله گذشته داره تجربه میکنه و جز خیانت و بدقولی و منافع خودش به قیمت به فقر و فلاکت رساندن سایر کشورها کار دیگه ای نمیتونه بکنه ---زیاد روش حساب باز نکنید نیروگاه بوشهر هنوز تو مدار نیامده ...

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      جدول دوم متعلق به هواپیماهای چند منظوره هستش. نه کل هواپیماها

    • مهدی
      0

      آمار ۱ تعداد هواپیماهای در اختیار نیروهای نظامی اعم از جنگنده و ترابری رو میده ولی آمار ۲ تعداد جنگنده ای تاکتیکی رو میده در مورد منفعت طلبی روسیه هم کاملا باهات موافقم و ما نباید به روسیه توکل کنیم ولی عیبی داره تا جایی که منافع مشترک داریم باهاشون همکاری کنیم؟ فکر نکنم اشکال داشته باشه

    • علیرضا
      0

      روسیه هیچ منافع مشترکی با ما نداره جز خیانت کردن برید تاریخ 300 سال گذشته ایران رو بخوانید - انگلیس روسیه انقدر در حق این کشور ست کردن که اسکندر مقدونی نکرده . امار مشکل داره چون روسیه دارای تعداد زیادتری از هواپیماهای تاکیکی و چند منظوره هست ، مشکل اینجاست هیچکس تعداد دقیق این امار را نداره به نظر شما منطقیه کشوری با این وسعت این امار هواپیماهی نظامیش باشه ؟ دست اخر روسیه و اسرائیل و عربستان و ترکیه یک اتحاد دارند که داریم اثارشو در عراق و سوریه میبینیم . ایران در این بازی فقط منبع درامد روسیه است

  • اکبر
    0

    چقدر دل خوش هستید !! درگیری اسرائیل و روسیه !! اصلا روسیه برای حمایت از اسرائیل وارد سوریه شد و تا الان هم نگذاشته یک گلوله از خاک سوریه که گروههای مختلف ضد اسرائیلی در آن مستقرند ، به خاک اسرائیل پرتاب بشه !!!

  • ناشناس
    0

    تا اسراییل را از بین نبرن آرامش محال است هر بشری می داند حتی ترامپ

  • احمدی
    0

    مروری بر گذشته حاکی از بد عهدی روسیه است .تشکیل یک اتحاد منطقه ایی علیه ایران ضربات جبران ناپذیری برای ایران به همراه داره.بلوف زدن هم همیشه جوابگو نیست باید کمی منطقی در مورد قدرت ایران نظر داد

  • آشنا
    0

    فکر میکنید روسیه اسرائیل را ول میکنه میاد با ایران؟ خیلی ساده ای...پنجاه بار سرمون کلاه گذاشتن بازم میذارن.اگه آمریکا ۱۰۰ساله اذیتمون میکنه روس ۶۰۰ساله. دست بردارید ببین کشورهایی مثل گرجستان.تاجیک ازبک مغول تایوان و ... که ن نفت دارن ن گاز ن معدن چطور زندگی میکنن

  • سبحان
    0

    هیشکی جرات حمله همه جانبه نداره، جنگ ها فقط شده نقطه ای، یه دونه این بزن، دوتا اون.

  • ارغوان
    0

    روسیه شریک استراتژیک اسراییل در منطقه ست . همون طور که در ۲۳۰ حمله اسراییل به مواضع سپاه قدس S400 هاشو عمدا خاموش کرد تا اسراییل خوب له کنه و ایران هم هیچ پاسخی نداده تا حالا علی رغم هیاهوی پوشالی حضرات

  • رضا
    0

    روسیه‌کثیفترین‌کشور‌ازلحاز‌دوستی‌دربین‌کشور‌هاست فقط‌ازپشت‌خنجر‌زدن‌رو‌بلد‌است

  • علی حیدری
    0

    بالاخره باید به خارش تن رژیم صهیونیست کسی جوابی بدهد.واین رژیم به نتیجه برسد فصل اش سر آمده است.

  • یونس
    0

    ببینید روسیه یک دوست با ایران با اسراییل دوست با عربستان با کشورهای کل منطقه دوست ترکیه جنگده روس ساقط کرد ولی روسیه چیکار کرد دست ورنداشت ازش رابطشون هم بهتر از قبل شد ولی اگه ایران میزد چه بلاهایی سرش میاورد رابطش هم با اسراییل بهتر از رابطه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها