نیمی از زنان ۳۰ ساله «بی‌فرزند» هستند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ آماری نشان می‌دهد نیمی از زنان ۳۰ ساله صاحب فرزند نیستند و این یک تفاوت آشکار را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد.

نیمی از زنان ۳۰ ساله «بی‌فرزند» هستند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ آماری نشان می‌دهد نیمی از زنان ۳۰ ساله صاحب فرزند نیستند و این یک تفاوت آشکار را نسبت به نسل قبل بیان می‌کند.

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است،‌ در نسل‌های گذشته و نسل مادران زنان بی فرزند کنونی از هر ۵ زن سی ساله، دست کم ۴ زن صاحب فرزند بوده است.

کارشناسان باور دارند، تغییر شرایط زندگی همراه با پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، علاقه زنان به ادامه تحصیل و اشتغال در کار منجر به ازدواج در سنین بالا و خودداری از فرزندآوری شده است.

گاهی اگر ازدواج هم در سنین جوانی صورت گیرد از تولد فرزند خبری نیست و تمام این‌ها جامعه امروزی را ساخته که کمک و بیش درگیر بحرانی پیری و کاهش جمعیت هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از زنان، خانواده خود را تا ۳۰ سالگی تشکیل نمی‌دهند و تعداد فزاینده‌ای نیز همچنان بی‌فرزند می‌مانند.

بررسی اخیر به طور کامل روی کشور انگلیس متمرکز بوده؛ کاهش نرخ فرزندآوری زنان کنونی یک تقابل واضح در مقابل نسل مادرانشان است که در دهه 1940 به دنیا آمدند؛ هشت نفر از هر ۱۰ نفر از آنها حداقل یک نوزاد در سن سی سالگی داشتند.

بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که فشارهای مالی نیز در این امر نقش داشته‌اند و زنان احساس می‌کنند نمی‌توانند در ۲۰ سالگی فرزندی داشته باشند.

عدم اطمینان شغلی، افزایش قیمت خانه و افزایش هزینه‌های فرزندآوری شایع‌ترین دلایل اقتصادی آنها برای تأخیر مادر بودن بوده است.

گزارش دفتر آمار ملی (ONS) حاکی از‌ آن است، تعداد زنانی که تصمیم می‌گیرند هرگز بچه‌دار نشوند نیز به طور مداوم رو به افزایش است؛ تقریباً از هر پنج زن (۱۹ درصد) بالای زنان ۴۵ سال هیچ فرزندی ندارند.

منبع: دیلی‌میل

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها