پرونده نام‌نویسی داوطلبان مجلس با قطعی شدن ثبت‌نام ۳۵۷ نفر در کرمان بسته شد

معاون سیاسی استاندار کرمان با بیان اینکه ‌ثبت‌نام ۳۵۷ نفر در انتخابات مجلس از استان کرمان قطعی شده است گفت: از این تعداد ۳۱۲ نفر مرد و ۴۵ نفر زن هستند.

پرونده نام‌نویسی داوطلبان مجلس با قطعی شدن ثبت‌نام ۳۵۷ نفر در کرمان بسته شد

محمدصادق بصیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه فرآینده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان به نحو مطلوب در حال انجام است اظهار داشت: مرحله اول آن که ثبت‌نام از داوطلبین بود به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پایان مهلت ثبت‌نام 357 نفر در استان کرمان ثبت‌نام خود را قطعی کردند گفت: ثبت‌نام از داوطلبان در استان کرمان در 9 حوزه انتخابیه انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان به عنوان اینکه استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 کرسی دارد و مردم باید 10 نماینده را انتخاب کنند افزود: مردم حوزه کرمان و راور دو نماینده و مابقی حوزه‌ها یک نماینده انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تعداد 357 نفر ثبت‌نامی استان کرمان 312 نفر مرد و 45 نفر زن هستند گفت: 13 درصد داوطلبین استان کرمان در این دوره از انتخابات زن هستند که در مقایسه با دوره دهم حضور بانوان یک درصد افزایش داشته است.

بصیری با اشاره به اینکه از نظر میزان تحصیلات یک درصد شاخص تحصیلات عالیه داوطلبان افزایش داشته و 18 درصد داوطلبان دکترا هستند افزود: ترکیب سنی داوطلبین بین 30 تا 75 سال است که در استان کرمان میانگین سن جوانان بیشتر است و جوانان نسبت به دوره قبل بیشتر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی در استان کرمان تشکیل شدند و از امروز کار صلاحیت داوطلبان آغاز می‌شود گفت: طبق قانون انتخابات 30 نفر از معتمدین اقشار مختلف به هیئت نظارت معرفی می‌شوند و در نهایت با انتخابات 8 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو علی‌البدل هیئت اجرایی انتخاب شدند که تا 26 آذر احراز صلاحیت داوطلبین انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به جزئیات نام‌نویسی داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه استان گفت: در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه 26 نفر مرد و در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر 28 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 25 نفر مرد و سه نفر زن هستند.

وی با عنوان اینکه در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد 20 داوطلب نام نویسی کردند که 15 داوطلب مرد و 5 داوطلب زن است افزود: در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار 45 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 38 نفر مرد و 7 نفر زن هستند.

بصیری با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان 35 داوطلب که 30 نفر از آنها مرد و 5 نفر زن هستند و در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر در مجموع 44 دواطلب که 37 داوطلب مرد و 7 دواطلب زن هستند گفت: در حوزه انتخابیه شهربابک 29 نفر که 27 مرد و 2 نفر زن نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه کرمان و راور 108 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 88 نفر مرد و 20 نفر زن هستند عنوان کرد: در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب 22 نفر مرد ثبت‌نام کردند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها