برهم صالح: اتفاقات جمعه بغداد تجاوز جنایت آمیز مسلحانه بود

رئیس جمهوری عراق پس از حمله جمعه افراد مسلح ناشناس به معترضان عراقی در منطقه السنک در بغداد خواستار احترام به ماهیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات شد.

برهم صالح: اتفاقات جمعه بغداد تجاوز جنایت آمیز مسلحانه بود

برهم صالح رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله افراد مسلح به معترضان عراقی در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر در مرکز بغداد و کشته و مجروح شدن ده‌ها شهروند عراقی واکنش نشان داد.

وی در همین راستا، طرف‌های مختلف را به احترام به ماهیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات عراق فراخواند.

رئیس جمهوری عراق در ادامه افزود: ما به همراه مقامات دولتی مربوطه با نگرانی اتفاقات روز گذشته بغداد را دنبال می‌کنیم، آنچه دیروز اتفاق افتاد یک تجاوز جنایت آمیز مسلحانه بود که باندهای خارج از قانون مرتکب آن شدند.

برهم صالح در ادامه خواستار بازداشت و مجازات عاملان این حمله توسط نیروهای امنیتی کشورش شد.

وی همچنین بر حق قانونی هر شهروند عراقی برای تظاهرات مسالمت آمیز و جلوگیری از هرگونه واکنش مسلحانه و خشونت‌آمیز علیه معترضان صلح‌جو تأکید کرد.

از سوی دیگر، منابع پزشکی و امنیتی عراقی از افزایش شمار قربانیان حمله مسلحانه روز گذشه به معترضان عراقی در منطقه السنک به ۲۳ تن خبر دادند.

پیشتر، شمار قربانیان شلیک گروهی ناشناس به سمت معترضان در پارکینگی هفت طبقه در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر ۱۶ تن اعلام شده بود. در این حمله همچنین ۷۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها