دسیسه‌های مردی پلید زیر نقاب زندگی فقیرانه

یک مرد که سرایدار یک ساختمان در تهران بود دست به سرقت میلیاردی از ساکنان مجتمع مسکونی زد و به دام پلیس افتاد.

دسیسه‌های مردی پلید زیر نقاب زندگی فقیرانه

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سرایداری با ظاهری فقیر خبر داد که با استفاده از کلید منزل مال باختگان 2 میلیارد ریال از آنان سرقت و خوشگذرانی می کرد.

"قاسم دستخال" در تشریح این خبر، گفت: سی ام آبان ماه امسال یکی از شهروندان به کلانتری 163 ولنجک مراجعه و شکایتی مبنی بر سرقت از منزلش را طرح کرد و سرایدار مجتمع مسکونی اش را به عنوان مظنون معرفی کرد.

وی بیان داشت: پس از ثبت شکایت شاکی پرونده موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: شاکی اظهار داشت: شغل من طلاسازی و طلافروشی است و حدود 2 سال است که از داخل گاوصندوق داخل منزلم اموالی از قبیل: طلاجات، پول نقد، ارز و سکه به تناوب و در زمان های مختلف و حتی در ایام تعطیل مفقود می شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شاکی ادامه داد: در این مدتی به دلیل اینکه هیچ آثاری از تخریب و سرقت به جا نمی ماند و به فردی مظنون نبودم، مشکلات خانوادگی و روحی زیادی برای من وارد شده است تا اینکه یکی از همسایگان از سرایدار ساختمان به جرم سرقت از انباری شکایت کرد و من تازه متوجه شدم چه کسی از منزل ما سرقت می کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پرونده به پلیس آگاهی منتقل ودر بازجوئی اولیه منکر جرم ارتکابی بود، عنوان کرد: کارآگاهان به بررسی شرایط زندگی متهم پرداختند و متوجه شدند وی به تازگی یک دستگاه خودرو تیبا خریده است و گردش حساب و موجودی بانکی وی در چند ساله اخیر نشان می دهد با وجود اینکه متهم وضعیت مالی بدی دارد ولی مبالغ بالایی در حساب بانکی اش موجود است.

وی افزود: با دستور قضائی از منزل متهم بازرسی و تعداد زیادی اسناد مالکیت خودرو، فاکتور طلا، کارت ملی، مهر پزشکی و دسته چک، قالیچه ابریشم، 5قاب ساعت مچی ارزشمند، مقداری بدلیجات گرانقیمت و تعدادی کلید درب واحدهای آپارتمان متعلق به شاکیان از منزل وی کشف شد.

دستخال در ادامه گفت: متهم در این مرحله که چاره ای جز به اعتراف نداشت، لب به اعتراف گشود و اعلام داشت: مدت 4سال است به عنوان سرایدار در 2ساختمان کار می کنم و در این مدت توانستم نظر مالکان را جلب و اعتمادی که پیدا کرده بودند کلید آپارتمان را در اختیارم قرار می دادند، یک نسخه از کلید ها تکثیر و در فرصت مناسبی از داخل منازل مالکان ساختمان ها سرقت می کردم.

وی بیان داشت: متهم در خصوص دسته چک و فاکتور طلای کشف شده، گفت: با سرقت دسته چک 17برگی شاکی چند برگ از آن را استفاده کردم و با سرقت فاکتور فروش طلای با جعل هویت و امضاء طلاهای سرقتی را می فروختم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه تاکنون متهم به 6 فقره سرقت منزل از واحد های ساختمان محل کارش را اعتراف کرده است، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند و متهم با دستور مقام قضائی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی مالخران و سایر شاکیان در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حفاظ و قفل هوشمند ضد دیلم
    0

    حالا اگر قفل هوشمند ضد دیلم گاردمن روی درب خونه نصب بود، نه تنها هیچ دزدی از هیچ طریقی نمیتونست وارد بشه بلکه زمان و تاریخ ورود و خروج تمام اشخاصی هم که برای زمان مشخص اجازه داشتن وارد بشن مثل باغبان، نظافتچی، سرایدار و ... بدون امکان معدوم کردن اطلاعات دسترسی هم ذخیره میشد و هم برای صاحبخونه ارسال میشد و تو همچین موقعیتی که حتی خود صاحبخونه هم به کسی اجازه دسترسی به خونه را داده باشه، باز هم میتونست بفهمه چه کسی، چه ساعتی و چه تاریخی وارد خونه شده و ازش بپرسه الان برای چی وارد خونه شده اگر قرار نبوده که وارد بشه و حتی میتونست از هر جای دنیا دسترسی افرادی را که قبلا دلش خواسته بهشون دسترسی بده قطع کنه، ضمن اینکه میتونست قفل هوشمند و ضد دیلم گاردمن را روی گاوصندوق هم نصب کنه که حتی اگر کسی اجازه داشته وارد خونه بشه ولی اجازه نداشته سراغ گاوصندوق بره هم نتونه از نبودن صاحبخونه سو استفاده کنه و بره سراغ باز کردن گاوصندوق؟؟!!! مشکل خود مردم هستند که فکر میکنند همه چیز را میدونن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها