یک استاد دانشگاه:

اجماع انتخاباتی نیروهای انقلاب در گرو شفافیت در شاخص مداری است

یک استاد دانشگاه گفت: نیروهای انقلابی برای حضور در انتخابات شاخص‌های خود را به صورت شفاف با مردم مطرح کنند و وزن دهی این شاخص ها را به نخبگان به نمایندگی از رای دهندگان بسپارند.

اجماع انتخاباتی نیروهای انقلاب در گرو شفافیت در شاخص مداری است

صالح اسکندری فعال سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره ائتلاف‌های انتخاباتی در کشورهای دیگر گفت:‌ در روندهای یک کاسه کردن مواضع و منافع احزاب و گروه‌های سیاسی در ائتلاف‌های انتخاباتی کشورهای مختلف می‌بینیم که احزاب پیشرفته می کوشند در تعامل مستقیم با نخبگان به نمایندگی از رای دهندگان و ذی نفعان در انتخابات به شاخص های ارزیابی و معرفی افراد و گروه ها در ائتلاف های انتخاباتی دست پیدا کنند.

صالح اسکندری گفت: در برخی جوامع تعریف نظام ممیزی در گزینش داوطلبان انتخابات از طریق ارائه تاییدیه به امضای تعداد مشخصی از نخبگان حتی تبدیل به یک الزام قانونی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی را برای تعامل بین نخبگان، رای دهندگان و گروه های سیاسی به وجود آورده است پیشنهاد کرد: نیروهای انقلابی شاخص های خود را به صورت شفاف با مردم مطرح کنند و وزن دهی این شاخص ها را به نخبگان به نمایندگی از رای دهندگان بسپارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اجماع و توافق نیروهای انقلابی در گرو شفافیت در شاخص مداری است.

صالح اسکندری با بیان اینکه شاخص هایی نظیر حسن سابقه، توفیقات مدیریتی، تحصیلات مرتبط، سابقه مدیریت اجرایی و کلان، جوان گرایی، انقلابی گری و ... وقتی به صورت شفاف برای مردم تعیین و تبیین شود مطمئنا نخبگان بر اساس نیازهای کشور و تامین تخصص های ضروری در اداره مجلس شورای اسلامی به آنها وزن دهی می کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ارائه "بیانیه اهداف" توسط داوطلبان و سنجش اعتبار بیانیه توسط نخبگان یک الزام است، افزود: در واقع گزینش نهایی داوطلب در جبهه نیروهای انقلابی از طریق بازبینی و رتبه دهندی فاقد نام توسط نخبگان معتمد به صورت نظام مند و مبتنی بر شاخص های تعریف شده از طریق یک سامانه شفاف و قابل دسترس برای رای دهندگان می تواند باشد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها