آلمان نگران موشک‌های ایران است

وزارت خارجه آلمان با ابراز نگرانی از برنامه موشکی بالستیک ایران، مدعی شد این برنامه در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت است.

آلمان نگران موشک‌های ایران است


دولت آلمان، در ادامه دخالت در امور داخلی ایران و در راستای نامه اتهام‌آمیز چند روز پیش به سازمان ملل، از فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد.

«کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان شامگاه جمعه طی نشست خبری در برلین با ادعای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران، گفت کشورش از برنامه موشکی تهران شدیدا نگران است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی در ادعاهای خود توضیح داد: «ما مکررا نگرانی خود را در گذشته اعلام کرده و گفته ایم که به‌صورت خاص آزمایش‌های موشکی ایران در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است».

این مقام آلمانی با اشاره به نامه چند روز پیش فرانسه، انگلیس و آلمان به سازمان ملل درباره لزوم توقف فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران با استناد به قطعنامه 2231، اظهار داشت: «نامه تروئیکای اروپایی برای رفع این نگرانی درباره برنامه موشکی ایران است».

سه کشور اروپایی عضو برجام چهارشنبه هفته قبل با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، مدعی شدند که برخی از مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هست‌ای با ایران را تأیید کرده، «ناهمخوان» است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران ادعاهای مطرح شده در این نامه را دروغی برای پوشاندن عدم پایبندی آنها به تعهدات برجامی توصیف کرد.

ادعای عدم همخوانی موشک‌های ایران با قطعنامه در حالی مطرح می‌شود که در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها