واکنش هاشمی به خبر پولی شدن صندلی‌های اتوبوس شهری

رئیس شورای شهر تهران به اخبار منتشره درباره پولی شدن صندلی‌های اتوبوس شهری واکنش نشان داد.

واکنش هاشمی به خبر پولی شدن صندلی‌های اتوبوس شهری

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید رستگار در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر پولی شدن صندلی‌های اتوبوس شهری گفت: مطرح کردن این حرف در شرایط فعلی سخنی انحرافی است، ولی زمانی که شرایط ایده‌آل داشته باشیم این طرح می‌تواند اجرایی شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع در کشور‌های توسعه یافته هم در حد ایده‌آل مطرح است، گفت: در شرایطی که حمل و نقل عمومی کارآمد شود برای اینکه دارندگان خودرو به حمل و نقل عمومی دعوت شوند در این شرایط باید حمل و نقل عمومی به قدری قوی باشد که دیگر مسافر ایستاده نداشته باشیم و افراد بتوانند در حمل و نقل عمومی جای خود را رزرو کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: این کار ایده‌آلی است که حتی در کشور‌های پیشرفته هم اجرایی نشده و حتی مترو هم بر اساس مسافر ایستاده طراحی شده چنانچه ۵۰ نفر می‌نشینند و ۱۵۰ نفر ایستاده هستند و در اتوبوس هم بیشتر مردم ایستاده هستند.

او افزود: این کار برای ۴۰ سال آینده است که اگر درآمد‌های ما از ۳۰ هزار دلار عبور کند و تعداد اتوبوس‌ها هم بیشتر از ۱۵ هزار دستگاه شود آن وقت می‌توانیم صحبت از رزرو صندلی اتوبوس کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کارشناسان در این مورد تحقیقاتی کرده‌اند، گفت: آوردن این موضوع در فضای عمومی کار درستی نبود و عده‌ای از افراد هم که آن را مطرح کردند می‌خواستند کشور را تضعیف کنند.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: برای تقویت اتوبوس‌های شهری دو مصوبه قوی داریم، ولی در اجرا ضعیف هستند، چون سیستم حاکم بر دولت ناهماهنگ است و ۹ مرکز باید هماهنگ شوند و لذا شاهدیم مسائلی را مطرح می‌کنند که در مقام اجرا عملی نمی‌شود و برای همین قرار است که آقای جهانگیری اضافه شدن تعداد اتوبوس‌ها را به سرانجام برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها