289 کرمانشاهی برای انتخابات مجلس کاندیدا شدند/ ثبت نام 5 نفر از نمایندگان فعلی استان

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام 289 کاندیدا برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

289 کرمانشاهی برای انتخابات مجلس کاندیدا شدند/ ثبت نام 5 نفر از نمایندگان فعلی استان

بهرام سلیمانی با اشاره به گذشت شش روز از شروع ثبت نام کاندیداها، از ثبت نام 289 کاندیدا طی این مدت خبر داد و افزود: از این‌تعداد 263 نفر مرد و 26 نفر زن هستند.

به گفته سلیمانی ثبت نام این تعداد کاندیدا طی شش روز نسبت به مدت مشابه در دور قبلی انتخابات مجلس بیش از 36 درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین تعداد کاندیداها با ثبت نام 147 نفر مربوط به حوزه انتخابیه کرمانشاه است، گفت: 36 نفر نیز طی این مدت در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی، 30 نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، 30 نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، 27 نفر در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی و 19 نفر نیز در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه ثبت نام کردند.

وی در خصوص میزان تحصیلات کاندیداها نیز عنوان کرد: از مجموع کاندیداها 221 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 36 نفر دارای مدرک دکتری و 12 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین در میان کاندیداها یک نفر دارای مدرک فوق دیپلم و 16 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص رنج سنی داوطلبین نیز اظهار کرد: بیشترین رده سنی مربوط به گروه سنی 30 تا 35 سال با ثبت نام 159 کاندیدا است و گروه سنی 66 تا 70 سال نیز با ثبت نام یک کاندیدا کمترین رده سنی را به خود اختصاص داده است.

به گفته سلیمانی با ثبت نام 80 کارمند این گروه شغلی بیشترین فراوانی را میان کاندیداها دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام پنج نفر از نمایندگان فعلی استان خبر داد و افزود: همچنین در میان کاندیداهای ثبت نامی 18 نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس بوده و 73 نفر نیز سابقه داوطلبی در ادوار مختلف انتخابات را دارند.

سلیمانی با بیان اینکه فردا (16 آذر) آخرین روز ثبت نام کاندیداها است از داوطلبین خواست تا در ساعات ابتدایی فردا برای ثبت نام مراجعه کرده و کار ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها