دبیرکل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین:

چهره‌ها و جریان‌های جدیدی باید وارد مجلس شوند

دبیرکل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین گفت: نیاز است چهره‌ها، رویکردها و جریان‌های جدیدی وارد مجلس شوند و امید و انگیزه مردم برای مشارکت با حضور جریان‌ها، رویکردها و چهره‌های جدید شکل بگیرد.

چهره‌ها و جریان‌های جدیدی باید وارد مجلس شوند

مرتضی کامل‌نواب امروز در ستاد انتخابات شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: من از طرف مجموعه آرمان‌خواهان واقع‌بین در انتخابات شرکت کردم و اعضای شورای مرکزی تشکیلات نظرشان بر این بود که من به نمایندگی از مجموعه در انتخابات ثبت نام کنم.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو اهمیت فراوانی دارد، عنوان کرد: نیاز است چهره‌ها، رویکردها و جریان‌های جدیدی وارد عرصه شوند و امید و انگیزه مردم برای مشارکت با حضور جریان‌ها، رویکردها و چهره‌های جدید شکل بگیرد، از این جهت مجموعه آرمان‌خواهان واقع‌بین به طور جدی، مصمم و قاطع وسط میدان آمده و ما از طرف جریان نواصولگرا وارد انتخابات نشدیم، بلکه به عنوان تشکل استانی با سابقه چند سال فعالیت در استان، موضوع و رویکرد خود را داریم و ورود کردیم. ما هم به اصولگرایی نقدهایی داریم اما ذیل چتر اصولگرایی و جریان انقلابی و با نام جبهه آرمان‌خواهان حضور یافتیم.

کامل‌نواب در خصوص وحدت اصولگرایان، گفت: جلساتی در حال برگزاری است اما نکاتی در ارتباط با وحدت داریم، از جمله اینکه وحدت دارای اولویت است اما نه فقط برای پیروزی، ما دنبال پیروزی هستیم که منجر به شکل‌گیری مجلس کارآمد شود، صرف پیروزی موضوعیت ندارد، بلکه باید مجلسی کارآمد و در خدمت حرف مردم باشد، حرف مردم در مجلس شنیده و رویکردهای جدید در مجلس گفته شود. معیشت و اقتصاد در مجلس اولویت اول بوده و باید پیگیری شود، می‌توان این موارد را در نقد مجلس دهم بیان کرد، امیدواریم مجلس پیش رو این موضوع را دنبال کند.

دبیرکل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین افزود: اگر جریان وحدت به دنبال شکل‌گیری مجلسی کارآمد باشد، باید نامزدهای کارآمد را نیز معرفی کند، صرف پیروزی به عنوان یک هدف نهایی موضوعیت ندارد، بلکه باید در نهایت به شکل‌گیری یک ظرفیت در قوه مقننه فکر کرد، بنابراین وحدت اولویت دارد اما با شروطی از جمله سازوکار شفاف، عقلانی و سازوکاری که مبتنی بر آرای بدنه این جریان بوده، مطالبات عمومی مردم در آن لحاظ شده باشد، اگر این موضوعات در این سازوکار لحاظ شده باشد، ما همراه هستیم اما اگر مسیر بدون در نظر گرفتن این شاخص‌ها جلو رود و به شیخوخیت، ریش‌سفیدی و مولفه‌های غیر قابل دفاع برای جریان‌های انقلابی میل کند، در آن صورت وجبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین این حق را برای خود قایل خواهد بود که به صورت مستقل در این شرایط ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: آنچه تاکنون در شورای مرکزی دنبال کردیم این بوده که به عنوان تشکیلات استانی ثبت‌شده مسیر خود را دنبال کنیم، اینکه در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، ممکن است این رویکرد را نسبت به جریان اصولگرا و مجموعه وحدت داشته باشیم و همچنین ممکن است با جریان‌های فعال دیگر از جمله جریان آقای قالیباف نیز گفت‌وگو کنیم. با جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز گفت‌وگو داریم. ما باقاطعیت هستیم، فعال خواهیم بود و با برنامه و رویکرد جدید آمدیم. امیدواریم بهترین اتفاق برای اصولگرایان رقم بخورد.

کامل‌نواب با اشاره به اینکه فرایند خاصی را پیش‌بینی کردیم که از افراد در معرض انتخابات دعوت شود تا در سلسله جلساتی که تشکیلات ما دارند، خود را معرفی کرده و برنامه خود را ارائه کنند، تصریح کرد: در نهایت بدنه ما رای می‌دهد، بنابراین لیست ما درون‌حزبی نیست، افراد مختلف می‌توانند حضور یابند و خروجی آن به عنوان لیست ما معرفی خواهد شد. نامزدهای لیست جبهه ممکن است نامزدهای تشکیلات نباشند، بلکه افرادی حضور یابند که اعضا رای دادند و ما از همه این افراد می‌خواهیم در ارتباط با شفافیت مالی عمل کنند.

دبیرکل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین گفت: مجلس دهم در دو حوزه اصلی یعنی قانون‌گذاری و نظارت قابل نقد است، در نظارت نتوانسته قوی عمل کند و در ارتباط با قانون‌گذاری نیز انتظار این بود که مجلس در این دوره بتواند قوانین راهگشایی را برای حل و فصل مسایل معیشتی مردم داشته باشد اما نتوانسته موفق عمل کند. رضایت عمومی مردم از مجلس نیز همین را نشان می‌دهد

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها