آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به چای‌کاران

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است.

آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به چای‌کاران

حبیب جهان‌ساز از پرداخت ۸۸ درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت و مابقی در نظر داریم تا پایان آذر به حساب چای‌کاران واریز کنیم و حال باید منتظر ماند و دید که وضعیت تخصیص اعتبار چگونه خواهد بود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشاه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: امسال کارخانجات چای رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بالاتر از نرخ خرید تضمینی به چای‌کاران پرداخت کردند که این امر رضایتمندی نسبی آن‌ها را دربر داشته است.

جهان‌ساز درباره آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چای‌کاران گفت: بنابر آمار تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد از محل صندوق چای به چای‌کاران برای سرمایه در گردش با بازپرداخت ۴ ساله پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای چای‌کاران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: البته در صورت ازدیاد تقاضای کارخانه‌های چای‌سازی و چای‌کاران به منظور سرمایه در گردش محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد ضمن آن که از طریق ۲ بانک تسهیلاتی در اختیار چای‌کاران قرار می‌گیرد.

او درباره تأثیر عملیات به‌زراعی بر افزایش تولید چای گفت: طبق روال سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات به زراعی بر افزایش تولید، احیای باغات و ارتقای درآمد چای‌کاران بسیار مؤثر است و پیش‌بینی می‌شود امسال بخش دیگری از باغات به دنبال بهبود شرایط پرداخت مطالبات و افزایش قیمت‌ها به چرخه بازگردند.

جهان‌ساز در پایان درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۲۹ هزار تن چای وارد کشور شده که با توجه به سرانه مصرف و تولید داخل پیش‌بینی می‌شود که ۳۲ تا ۳۳ هزار تن دیگر تا پایان سال وارد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها