رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران:

برآورد خسارات حوادث اخیر در شهرداری‌ها و فرمانداری تهران در حال انجام است/ میزان تلفات جانی در شهر تهران بسیار محدود بود

روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای این شورا، دو فوریت طرح «رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث شهر تهران در اواخر آبان ماه ۹۸ » را تصویب کردند.

برآورد خسارات حوادث اخیر در شهرداری‌ها و فرمانداری تهران در حال انجام است/ میزان تلفات جانی در شهر تهران بسیار محدود بود

سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیته سه نفره شورا در رابطه با ناآرامی‌های اخیر، ضمن اشاره به روند تصویب این طرح در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: تصویب طرح رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث شهر تهران در اواخر آبان ماه ۹۸ با رای کامل اعضا و با 20 طرح به تصویب رسید و تنها یکی از همکاران به دلیل عدم حضور، موفق به امضای آن نشد.

به گفته وی، در حالی که در آبان امسال و در پی اعلام قیمت جدید سوخت، اعتراضات مدنی از سوی مردم در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاد، متاسفانه شاهد ورود برخی از افراد مغرض به صحنه اعتراضات بودیم که این امر، منجر به تخریب برخی از اماکن عمومی و خدمات شهری شده و مجروحیت و از دست رفتن تعدادی از هموطنان را به دنبال داشت.

میرلوحی توضیح داد: در چنین شرایطی، شورا این مسئولیت را متوجه خود دید که آماری از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر تهیه کرده و از آن دسته از هموطنانی که دچار آسیب شده‌اند، دلجویی کند.

وی یادآور شد: خبرهایی که اکنون به دست ما رسیده، حاکی از آن است که بسیاری از معترضین از سنین کمی برخوردار بوده و عموما از خانواده‌های غیرمتمکن هستند.

او خاطرنشان کرد: همچنین، بررسی‌ها نشان داده که در مناطقی نظیر تهران، بهبهان، شیراز و اصفهان ؛ ریشه اعتراضات به مناطق حاشیه‌ای و طبقه تنگدست برمی‌گردد که این امر نیازمند ریشه‌یابی جدی و رسیدگی خواهد بود.

رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این حال بر اساس گزارش‌های واصل شده، میزان تلفات جانی در شهر تهران بسیار محدود بوده، اما در عین حال، گزارشات زیادی درخصوص مصدومیت و مجروحیت همشهریان داریم و خسارات به اموال عمومی و خصوصی وجود دارد.

این عضو شورا یادآور شد: به دنبال این هستیم که جبران خسارات وارد شده را از طریق کمک دولت و بیمه‌گذاران دنبال کرده و از آسیب دیدگان این جوادث دلجویی کنیم که بدون شک این دلجویی، آثار و تبعات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با این همه به جد معتقد هستیم که مقامات مسئول باید در اجرای اصل صریح 27قانون اساسی، مبنی بر آزادی تجمعات قانونی به عنوان حق طبیعی مردم تعجیل داشته و یک بار برای همیشه این مشکل را مرتفع کنند. چرا که در صورت عدم فراهم کردن شرایط مناسب برای بیان مطالبات و اعتراضات عموم مردم، افرادی در راستای سودجویی و موج سواری اقدام خواهند کرد.

او ادامه داد: به عنوان نمونه در اعتراضات اخیر، گزارشات زیادی درخصوص آسیب شهروندانی داشتیم که به عنوان تماشاچی و یا عابر در صحنه حضور داشتند. باید تلاش کنیم تا از آلام آن دسته از آسیب دیدگانی که صرفا اعتراض داشتند، کاسته شود.

میرلوحی تاکید کرد: اکنون در مجموعه شهر تهران از طریق شهرداری‌ها و فرمانداری، مشغول جمع‌آوری و برآورد میزان خسارات هستیم و جمع‌بندی این مسئله نیز در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: امتداد

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها