۲۰۳۱ لرستانی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیمه بیکاری ۲۰۳۱ نفر برقرار شده است.

۲۰۳۱ لرستانی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

علی آشتاب در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری با بیان اینکه برای توسعه و ایجاد اشتغال می‌بایست بیکاران را به سمت آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی و کارآفرینی سوق داد، اظهار کرد: از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌شود تا مقرری‌بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند تا آمادگی ورود به بازار کسب‌وکار را به دست آورند.

وی افزود: در این راستا در ۸ ماه امسال تعداد ۲۳۰ نفر به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

آشتاب با اشاره به اشتغال مجدد ۲۷ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری آموزش دیده فنی و حرفه‌ای، ادامه داد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم عمده‌ای در فرآیند تولید، توسعه و پیشرفت را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: نیروی انسانی زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهد مورد حمایت قرار می‌گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

وی بیان کرد: با توجه به رتبه‌بندی اعلام شده از سوی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری، این اداره‌کل در شش‌ماهه نخست سال ۹۸ رتبه برتر کشوری را در حوزه بیمه بیکاری کسب کرده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها