دستگیری مدیر بیمه به جرم اختلاس

مدیر یکی از شرکت‌های بیمه که با اختلاس میلیاردی چندین دستگاه خودرو و ملک و هتل در خارج و داخل کشور به‌ نام خود و بستگانش خریده بود قبل از فرار از کشور دستگیر شد.

دستگیری مدیر بیمه به جرم اختلاس

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اعلام این خبر گفت: چندی قبل گزارشی به اداره کل بازرسی استان کرمان رسید مبنی بر اینکه یکی از مدیران بیمه‌ای پول‌های دریافتی بابت حق بیمه را به حساب شخصی خود واریز کرده است، اداره کل بازرسی با اعزام کارشناسان ذیربط رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

پس‌ از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد متخلف ۲۲ میلیارد تومان از حق بیمه‌های دریافتی از یک شرکت‌ خودروسازی را به جای واریز به حساب شرکت بیمه به‌حساب شخصی خود واریز کرده است و با بخشی از این وجوه اقدام به خرید املاک، مستغلات و خودرو در داخل و خارج از کشور کرده است. بلافاصله پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارجاع و باتوجه به اینکه متهم در حال تدارک مقدمات خروج از کشور بود با احکام و دستورات قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان دستگیر شد.

وی در ادامه افزود: با ورود به‌موقع دادستانی و سازمان بازرسی و برای جلوگیری از خسارت‌های غیرقابل جبران به صنعت بیمه، تمامی اموال و املاک و حساب‌های بانکی متهم مسدود شده است.

سالاری اعلام کرد: با تمهیدات به‌عمل آمده از سوی دستگاه قضایی و شرکت بیمه‌ موردنظر، جای هیچ‌گونه نگرانی برای بیمه‌گذاران نیست و تعهدات طبق قرارداد انجام خواهد گرفت.در تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم با بخشی از این وجوه و با همکاری خانمی اهل گرجستان، اقدام به اجاره تملک یک هتل در کشور گرجستان و بخش دیگری از وجوه را نیز صرف خرید خودرو، املاک، سهام شرکت‌ها از طریق بورس کرده است. دادستان کرمان گفت: این متهم برای عدم توقیف املاک خریداری شده، اسناد اموال و املاک را به‌نام بستگان و نزدیکان منتقل و معاملات را به‌صورت صوری تنظیم می‌کرده است. با تلاش‌های سازمان بازرسی و اطلاعات سپاه تاکنون ۶ دستگاه انواع خودرو لوکس و گرانقیمت خارجی و تعدادی ملک گران قیمت در نقاط مختلف شهر کرمان توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی پرونده‌ها مشاهده شده است که افراد سودجو و مفسدین اقتصادی از طریق شگرد خریداری اموالی در خارج از کشور به وسیله پول‌های آلوده و کثیف از صرافی‌های دارای شعب در خارج از کشور، اقدام می‌کنند، خواستار نظارت جدی مسئولان بانک مرکزی بر فعالیت این صرافی‌ها در خارج از کشور شد.

منبع: روزنامه ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا
    0

    انشاالله خداوند همیشه یا ر و یاور و پشتیبان این حافظان کشور (اطلاعات سپاه) باشد .

  • محمد عای
    0

    سلام بیمه درحال حاضر هیچگونه کارایی ندارد اکثر دکترهابه دفترچه بیمه نگاه نمی کنند واکثر داروها در تعهد بیمه نیستند فقط ازما بیمه کسر میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها