چطور تلویزیون هوشمند می‌تواند جاسوس شما باشد؟

اف‌ بی آی، پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا به خریداران هشدار داد هنگام خرید تلویزیون‌های هوشمند هشیار باشند.

چطور تلویزیون هوشمند می‌تواند جاسوس شما باشد؟

در اطلاعیهٔ این نهاد آمده است که تلویزیون هوشمند که معمولاً در اتاق نشیمن نصب می‌شود، می‌تواند برای هک کردن شبکهٔ کامپیوتر خانگی و جاسوسی از ساکنان به کار گرفته شود.

اف‌ بی آی در اطلاعیهٔ خود اعلام کرد که اینگونه وسایل که عمدتاً دوربین و میکروفون دارند و گاهی از فناوری تشخیص چهره هم بهره می‌برند، در مقایسه با رایانه‌ و تلفن هوشمند، امنیت چندانی ندارند و مجرمان سایبری می‌توانند از طریق آنها منبع اینترنت خانه را هک کنند و وارد آن شوند.

کاربر به کمک تلویزیون‌ هوشمندی که به اینترنت متصل می‌شود، می‌تواند در اینترنت بگردد و برنامه‌‌های محبوبش را به شکل آنلاین تماشا کند.

این تلویزیون‌ها همچنین به جای کنترل از راه دور، مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی از جمله «کنترل صوتی» دارند که کاربر به کمک آن می‌تواند فقط با صحبت کردن، کانال عوض کند یا صدا را کم و زیاد کند.

تلویزیون‌های‌ هوشمند اطلاعات بسیار زیادی را جمع‌آوری می‌کنند تا آنها را در اختیار صنعت تبلیغات بگذارند، از جمله اطلاعاتی دربارهٔ برنامه‌هایی که مردم تماشا می‌کنند. سیستم عامل این تلویزیون‌ها نیز درست مانند یک رایانه، ممکن است خراب شود یا ویروس بگیرد.

در اطلاعیهٔ پلیس فدرال آمریکا خطاب به مشتریان آمده است: «علاوه بر اینکه امکان دارد شرکت‌های طراح و سازندهٔ این دستگاه‌ها صدا و تصویر شما را بشنوند و ببیند، ممکن است این تلویزیون‌ها دروازهٔ ورود مجرمان سایبری به خانه‌هایتان باشد.»

این اطلاعیهٔ در ادامه می‌افزاید: «در حالت خوشبینانه، مجرمان می‌توانند کانال تلویزیون شما را عوض و صدا را کم و زیاد کنند، یا به کودکانتان تصاویر نامناسب نشان بدهند. در حالت بدبینانه، آنها می‌توانند دوربینِ تلویزیون اتاق خواب را روشن کنند و دزدکی به شما زل بزنند.»

اف‌ بی آی همچنین اعلام کرد که کاربران باید از امکانات دستگاه خود آگاه باشند مثلا اینکه بدانند در صورت لزوم چطور دستگاه را به‌طور کامل از کار بیندازند. همچنین توصیه شده است که کاربران بیاموزند چگونه گذرواژه‌‌ٔ دستگاه را تغییر بدهند و وقتی از تلویزیون استفاده نمی‌کنند، روی دوربینش را بپوشانند.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها