سایت دیوار همچنان بستری برای کلاهبرداری شیادان

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق موتورسیکلتی خبر داد که از طریق سایت‌های خرید و فروش اینترنتی سوژه‌های خود را انتخاب و به بهانه امتحان برای سالم بودن، موتورسیکلتشان را سرقت می‌کرد.

سایت دیوار همچنان بستری برای کلاهبرداری شیادان

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: دوم شهریور ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت موتورسیکلت به شکایت آقایی ۳۴ ساله از کلانتری ۱۶۳ ولنجک برای بررسی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: شاکی در تحقیقات پلیسی، اظهار داشت، در اواخر تیرماه یک دستگاه موتورسیکلت را ازطریق سایت دیوار برای فروش آگهی کردم؛ پس از گذشت مدتی شخصی که خود را خریدار معرفی می‌کرد تماس تلفنی برقرار و به درب منزلم مراجعه کرد.

با هم داخل پارکینگ رفتیم ایشان به بهانه تست کردن سوار موتور شد و از محل گریخت.

دستخال افزود: کارآگاهان به محل وقوع جرم مراجعه و در تحقیقات میدانی تصویری از چهره سارق به دست آوردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات تکمیلی مشخص شد سارق با افرادی که موتورسیکلتی شبیه به موتورسیکلت مال باخته دارند و برای فروش در سایت اینترنتی آگهی کرده اند تماس گرفته است و تمام فروشندگان به پایگاه یکم دعوت و مشخص شد مالک موتورسیکلت‌هایی هستند که مدل آن‌ها بنلی بوده و درسایت خرید و فروش اینترنتی آگهی فروش گذاشته بودند لیکن با نشان دادن تصویر سارق به آن‌ها مشخص شد سارق به آن‌ها نیز مراجعه کرده ولی با هوشیاری که صاحبان موتورسیکلت‌ها داشتند نقشه سارق برای سرقت نافرجام مانده بود.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: درادامه تحقیقات انجام شده هویت سارق شناسایی شد و بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در سوم آذر ماه امسال در خیابان تجریش دستگیر شد.

وی عنوان کرد: متهم در پلیس آگاهی اظهار داشت: با استفاده از سایت خرید و فروش اینترنتی به درب منازل مراجعه وبه عنوان خریدار قصد سرقت چندین موتورسیکلت را داشته که در نهایت موفق به سرقت یک دستگاه شده و مجدداً از طریق همان سایت آن را به مبلغ شانزده میلیون تومان فروخته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به این خبر، گفت: متهم پس از اعتراف صریح به جرم خود با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها