بررسی شرایط دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک بلاعوض/افزایش قیمت سی ان جی صحت ندارد

دوگانه سوز شدن خودرو به طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان در ماه برای رانندگان به دنبال دارد که در سال ۵ میلیون تومان می شود.

بررسی شرایط دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک بلاعوض/افزایش قیمت سی ان جی صحت ندارد

قاسمی مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده های نفتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض تصریح کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار وانت در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوگانه سوز هستند و مابقی وانت ها در این طرح دوگانه می شوند همچنین از ۴۵۰ هزار تاکسی ۳۰۰ هزار دوگانه هستند که مابقی هم دوگانه سوز خواهند شد.

او افزود: طرح دوگانه سوز کردن با کمک بلاعوض برای ۴۰۰ هزار ون و ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی هم اجرایی خواهد شد. در نهایت صد درصد پوشش بار و مسافر شامل این طرح می شود.

قاسمی بیان کرد: دوگانه سوز شدن خودرو به طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان در ماه برای رانندگان به دنبال دارد که در سال ۵ میلیون تومان می شود.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات ساخت جایگاه عرضه سی ان اجی گفت: درباره موضوع دستمزد جایگاه های بخش خصوصی یک عدد قابل قبول برای سرمایه گذاری تعیین شده همچنین نقاطی که نیاز است شناسایی و آماده برای حضور بخش خصوصی شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار و ۹۰۰ جایگاه بنزین و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی در کشور داریم که شرایط مناسبی است. حدود ۴۰ میلیون متر مکعب ظرفیت عرضه داریم که مصرف کنونی سی ان جی ۲۰ میلیون متر مکعب است.

در ادامه مفیدی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت تصریح کرد: سامانه متمرکزی برای ثبت نام و نوبت دهی به مردم برای حضور در مراکز مجاز طراحی شده است و اکنون بیش از ۳۰ مرکز آماده خدمت رسانی هم برای تست مخازن قبلی و هم برای نصب مخزن جدید هستند و اضافه هم می شوند.

او ادامه داد: فرصتی که برای صنعت سی ان جی و استفاده از ظرفیت های موجود در این حوزه فراهم شده است و وزارت صمت آماده تامین قطعات مورد نیاز این صنعت است.

در ادامه زراعت کار معاون انرژی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد:بخشی از تامین مالی طرح دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و از محل بازپرداخت صادرات غیرنفتی تامین می شود.

او با اشاره به اینکه این طرح خودگردان است گفت: در این طرح ۴.۵ میلیون تومان هزینه تبدیل پرداخت می شود و در نهایت به طور متوسط صرفه جویی سالانه ۶ تا ۱۰ میلیون تومانی برای تاکسی ها و ون ها به دنبال دارد.

زراعت کار تصریح کرد: در انتهای طرح یعنی ۴ سال آینده پیش بینی شده که مصرف بنزین ۷ میلیون لیتر کاهش یابد که معادل ساخت یک پالایشگاه است یعنی ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز کمتر مصرف می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بحث اصلاح قیمت سی ان جی به هیچ وجه نداشتیم. از مواهب این طرح علاوه بر هزینه های حمل و نقل سوخت پاک تر است و از بعد فنی و اقتصادی توجیه پذیر نیست که پس از افزایش قیمت بنزین سوخت جایگزین برای آن هم افزایش قیمت داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها