با صدور بیانیه؛

ابراز نارضایتی دانشجویان دانشگاه فردوسی از جشنی به نام دانشگاه و بدون حضور دانشجویان

جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه ای گلایه و نارضایتی خود در رابطه با جشن هفتاد سالگی تاسیس دانشگاه را به گوش مسئولان رساندند.

ابراز نارضایتی دانشجویان دانشگاه فردوسی از جشنی به نام دانشگاه و بدون حضور دانشجویان

به گزارش مشهد فوری ، متن بیانیه به این شرح است:

در آستانه دهه هشتم تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد، خانواده بزرگ دانشگاه باید تمامی همت خود را با جدیت بیشتر برای تبدیل این دانشگاه به قطب برتر علمی و فرهنگی کشور به کار گیرند.

اکنون که دانشجویان در عرصه های مختلف اقدام به حل مشکلات دانشگاه و جامعه می کنند و نقش آفرینی فعال در عرصه های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، صنفی و ..‌. دارند نیاز است تا مسئولین دانشگاه، بسترهای لازم را جهت نقش آفرینی هر چه بیشتر دانشجویان فراهم کنند.

با عنایت به نکات فوق برخود لازم می دانیم نکاتی را در رابطه با اتفاقات اخیر پیرامون جشن هفتاد سالگی دانشگاه به سمع و نظر خانواده دانشگاه برسانیم.

اقدامات اخیر مسئولین دانشگاه، نقش دانشجو که رکن اصلی خانواده دانشگاه می باشد را در تصمیمات دانشگاهی کم رنگ کرده و مشارکت دانشجویی را به حداقل رسانده است، به طوری که حداقل مشورتی درباره چگونگی بزرگداشت هفتادمین سالگرد، با دانشجویان صورت نگرفته است. حتی در شورای فرهنگی دانشگاه نیز این مسئله مطرح نشده است.

حال انتقاداتی نسبت به چرایی و چگونگی برگزاری جشن در شرایط فعلی از سمت دانشجویان وجود دارد.

با توجه به سرمایه گذاری خیرین و شهرداری مشهد در برگزاری اینگونه برنامه ها، شایسته است با در نظر گرفتن اولویت های دانشجویان، اینگونه سرمایه ها به سمت حل مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاه هدایت شود.

لذا اکنون ما جمعی از تشکل های دانشجویی با توجه به دلایل مذکور و به احترام تمامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که امکان حضور در این جشن را نداشتند ما نیز در این مراسم حضور پیدا نخواهیم کرد و با وجود تمامی اعتراضات نسبت به این جشن، جهت حفظ اعتبار و آبروی دانشگاه، هیچ گونه تجمع اعتراضی را برگزار نخواهیم کرد و تجمعات در رابطه با این موضوع را به رسمیت نمی شناسیم. اما لازم است تا مسئولین دانشگاه، به طور شفاف تمامی هزینه و آوردهای این جشن را به اطلاع دانشجویان برسانند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها